با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده مردم اصفهان: هیچ کشور غیر اسلامی وام با سود بالای ۲۰ درصد پرداخت نمی‌کند

نماینده مردم اصفهان: هیچ کشور غیر اسلامی وام با سود بالای ۲۰ درصد پرداخت نمی‌کند

حمیدرضا فولادگر ضمن انتقاد از تعطیلی کارخانه ارج زیر سایه هفت‌خان دریافت تسهیلات بانکی گفت:کمبود تسهیلات بانکی و منابع تامین مالی بسیاری از واحدهای تولیدی را ورشکسته کرده است.
 

تعطیلی کارخانه ارج زیر سایه هفت‌خان دریافت تسهیلات بانکی;هیچ کشور غیر اسلامی وام با سود بالای 20 درصد پرداخت نمی‌کند

حمیدرضا فولادگر با اشاره به پایش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی گفت:در این پایش 22 مولفه مورد سوال قرار می گیرد، که عامل دسترسی به تسهیلات بانکی و  نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی برای سرمایه در گردش بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی بوده است و از آنجا که راه های دیگر تامین مالی هموار نبوده و یا در جامعه نهادینه نشده است، صنعت کشور پیشرفت چندانی نداشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل کمبود تسهیلات رسمی به منابع غیر رسمی و غیر شرعی تامین مالی روی می آورند، افزود:این نحوه تامین منابع علاوه بر مشکل قانونی و شرعی به دلیل نرخ بالای سود واحدهای صنعتی را عملا به ورطه ورشکستگی می کشاند و سبب تعطیلی واحدها و بیکاری نیروی کار می شود.

در هیچ کشور غیر اسلامی پرداخت وام با سود بالای 20 درصد صورت نمی‌گیرد

فولادگر ضمن انتقاد از بنگاه داری بانک ها ادامه داد: توجه دولت باید بیش از پیش به امر تولید معطوف شود، که متاسفانه مشغول شدن بانک ها در کشور به فعالیت هایی که در حوزه کاری آن ها نیست به بیشتر شدن مشکلات اقتصادی و تعطیلی کارخانجات دامن زده است.

وی ضمن انتقاد از پرداخت وام‌هایی با سود بسیار بالا به صنعت گران و تولید‌کنندگان، عنوان کرد: در هیچ کشور غیر اسلامی پرداخت وام با سود بالای 20 درصد صورت نمی‌گیرد، ضمن این‌که در هیچ کجای دنیا تولید کننده توان ادامه فعالیت با این روند را نخواهد داشت.

هدایت نقدینگی به سمت تولید عاملی اساسی برای احیای واحدهای تولیدی است

فولادگر با بیان اینکه پیاده کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی به دور زدن شرایط فعلی کشور و بهبود آن منجر خواهد شد، افزود: در صورتی که سیاست های اقتصاد مقاومتی مرکز توجه قرار بگیرد به طور حتم رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور در اولویت کارها قرار می گیرید.

وی هدایت نقدینگی به سمت تولید را عاملی اساسی برای احیای واحدهای تولیدی خواند و ادامه داد: باید سرمایه های کلان به سمت و سوی تولد هدایت شود، تا به این ترتیب انگیزه افزایش تولید و در نهایت تحقق رشد اقتصادی رخ دهد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس نهم، تصریح کرد: ارایه تسهیلات ارزان قیمت و برخی معافیت های مالیاتی راهکاری است که می تواند واحدهای تولیدی را به حرکت در آورد و از ورطه ورشکستگی بیرون کشاند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 
انتهای پیام/