با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه کرج: ربا شمشیر کشیدن در برابر خداست و هیچ گناهی با این تعبیر نیامده است

امام جمعه کرج: ربا شمشیر کشیدن در برابر خداست و هیچ گناهی با این تعبیر نیامده است

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به اینکه خداوند ربا را نابود کرده و بر صدقه می افزاید گفت: ربا گناهی فردی و اجتماعی با اثار تخریبی است و علی (ع) فرمود رسول خدا (ص) ۵ گروه ربا، خورنده، خریدار، فروشنده، نویسنده و دو گواه مورد لعن خدا هستند، ربا شمشیر کشیدن در برابر خداست و هیچ گناهی با این تعبیر نیامده است، البته مومن ربا نمی خورد و ترس از خدا و تقوا که موجب رستگاری است اجازه نمی دهد شخص به ربا نزدیک شود. 

http://www.alborz24.ir/wp-content/uploads/2016/05/330668_667-1.jpg

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان استغفار کردن و دعا لازمههر مومن است افزود: این مهم باعث پاکی و نجات از آلودگی خواهد بود، دشمن امروز با جریان سازی می خواهد حرکت اسلامی را خنثی کند و امروز البرز نیز قابلیت های فراوانی برای احیا فرهنگ و معارف قرانی دارد و نباید حرکت قرانی با محوریت مادی باشد چرا که اینگونه اقدامات بوی کاسبی می دهد و برکت امور را از بین خواهد برد. نباید قران با پول آلوده شود.

امام جمعه کرج ادامه داد:اگر در ساخت جامعه و نیل به اهداف عالی می خواهیم موفق شویم باید به مهدکودک ها بپردازیم، چرا که متاسفانه رها شده اند و متولی در این امر کم است. اقدامی که آموزش و پرورش باید انجام دهد به بهزیستی واگذار شده و چون نمی تواند وظیفه اش را به درستی انجام دهد افراد سودجو از فرقه ها با عقاید باطل و … ورود پیدا کرده و بچه ها را از همان کودکی منحرف می کنند آنچنانکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کودکانتان را از چهار سالگی به ما بدهید و ۷ سالگی تحویل بگیرد قطعا او یک صهیونیست خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این طرحی در مجلس درباره مهدکودک ها تصویب شد که شورای نگهبان آن را نپذیرفت و این جای تامل دارد و جدیدا حرکاتی صورت می گرد که پشت آن مواضعی است و مسئولین باید توجه داشته باشند اظهار داشت: دهم ماه مبارک رمضان ارتحال حضرت خدیجه کبری است، بانویی که با تمام هستی در کنار رسول خدا (ص) ایستاد و در پیشرفت رسالت ایشان نقش مهمی ایفا کرد و در واقع یکی از ۴ زن برتر عالم است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا دو دیدار مهم با نمایندگان مجلس و مردم در مرقد امام (ره) داشت که ۶ توصیه برای بهتر شده امور، معرفی چهره امام (ره) به عنوان مومن متعبد انقلابی و ۵ شاخص انقلابی بودن و عامل موفقیت کشور در این زمینه را عنوان کردند. امروز شور انقلابی زمینه مقابله با دشمن است اما عده ای اینگونه القا می کنند که برای تعامل با دنیا باید دست از انقلابی بودن کشید چرا که این مهم به ما اجازه نفس کشیدن نخواهد داد. 

خطیب جمعه کرج افزود: کسانی که آرمان های انقلاب را قبول نداشته و قالب تهی کرده و در مقابل دشمن خجالت زده عمل می کنند نمی توانند انقلابی باشند، امروز مباحثی برای انحراف امت اعم از انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی!، اسلام رحمانی و … مطرح است. دشمن برای تغییر ماهیت انقلاب وارد عمل شده و می خواهد گفتمان انقلابی را از درون تهی کند و مسیر امام (ره) و انقلاب را از مردم بگیرد اما ملت هوشیار و انقلابی ما لحظه ای از آرمانهای انقلاب فاصله نگرفته به دشمن این اجازه را نمی دهد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از نمایندگان مجلس خواست تا در برابر استکبار سنگری استوار باشند، البته کینه امریکا نسبت به ایران تمام نمی شود چرا که در گزارش وزارت خزانه داری آمریکا محدودیت معامله با ایران ذکر شده و و وزارت خارجه آمریکا ایران را در گزارش سالانه خود حامی تروریسم معرفی کرده در حالیکه ایران ۱۷ هزار شهید ترور داشته و بیشترین ضربه را از تروریسم خورده است. این چه خیمه شب بازی است که در سازمان ملل راه انداخته اند، سعودی ها ۵۱۰ کودک یمنی را کشته و ۷۰۰ کودک زخمی کرده اند اما او را از فهرست سیاه بیرون آورده اند شاید تهدید شده که حقوق سازمان ملل قطع خواهد شد!

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه این ننگ را سازمان ملل چگونه از دامن خود پاک خواهد کرد گفت: امروز بر پیکره صهیونیست ترس رخنه کرده و از ورود هزاران فلسطینی مسلمان به قدس جلوگیری کردند اما نمی دانند که ملت مسلمان ما می خواهد این غده سرطانی را از جامعه جهانی پاک کند. رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات اقتصاد کشور دانست و مجلس در این راه باید بتواند موانعی که از سوی مدیران ایجاد می شود برطرف نماید.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ۲۷ خرداد سالروز جهاد کشاورزی است ادامه داد: امروز توسعه کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد و همچنین رهبر معظم انقلاب در دومین توصیه خود به نمایندگان مجلس بر گسترش و ژرف سازی فرهنگ اسلامی تاکبد کردند چرا که دشمن در حال اجرای هدف خود یعنی همان نفوذ است، مشاور دبیر کل سازمان ملل و فعال انقلاب های مخملی اخیرا در ایرن به دنبال چه کاری بود؟ وی در سفر خود با برخی وزارت خانه ها نشست و برخاست داشته است! امروز نفوذ در حال عملیاتی شدن است و هر کسی غفلت کرده و راه رخنه را باز کند خائن به ملت است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز تلاش دشمن تغییر ماهیت انقلاب و آسیب زدن بر فرهنگ عمومی جامعه است و مسئولی که چشم پوشی کند باید توسط مجلس مورد سوال قرار گیرند! اگر مجلس نظارتی بر امور نداشته باشد مسائل فرهنگی کشور وخیم خواهد شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب ولنگاری به دستگاه های فرهنگی می رسد. امروز در استان البرز نیز ولنگاری فرهنگی دیده می شود زیرا زمانیکه مسئول فرهنگی استان مرک تحصیلی غیر مرتبط دارد چگونه می تواند مسائل فرهنگی را اداره کند و کار به اینجا کشیده می شود!

امام جمعه کرج با شاره به اینکه ۲۳ خرداد سالروز فرمان انقلاب ستاد انقلاب فرهنگی است گفت: امام (ره) فرمودند: ما از حصر اقتصادی و دخاالت نظامی نمی ترسیم آن چیزی که ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است. امروز در خیابان ها اگر باور و همیت مردم باشد باید قیام عمومی صورت گیرد  تذکر لسانی انجام شود. با انحرافات فرهنگی هر چند جامعه قدرتمند باشد پوچ و میان تهی است اما بی توجهی به فرهنگ را می توان در باور مسئولین دید! جدای از یقه گیری های اخیر مجلس که کار سخیفی بوده و با نظام اسلامی سازگار نیست چرا در مجلس ۴ نفر صرفا برای کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام آمادگی کردند دقیقا همان روزی که رهبر معظم انقلاب از ولنگاری فرهنگی نام بردند.

وی اظهار داشت: نکند عده ای به خاطر انتخابات پیش رو آرمان های مردم را گلدمال هوای خود کنند و چرا وزارت ارشاد  باید اجازه  فعالیت برای کسانی که با نظام عناد دارند ددهد و از آنها دفاع کردخ و عمس یادگاری بگیرد و همین عکس کلاس کار مسئولین شده است. برخی مسئولین از ضد فرهنگ ها اعلام بی اطلاعی می کنند و موضع نمی گیرند و می گویند مردم شاد نیستند. ما نیز مخالف شادی مردم نیستیم اما با اختلاط زن و مرد که عده ای خاص در آن برنامه ها شرکت می کنند و عمومی نیست مشکل داریم و این دیگر شادی نیست. امروز رکود اقتصادی، بیکاری و مسائل دیگر شادی را از مردم گرفته است.

خطیب جمعه کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: نیروی انتظامی در روزهای آتی با بی حجابی و بی بند و باری و مظاهر روزه خواری برخورد کند و از تلاش های آنها تشکر می کنیم، امروز در شهر کرج متکدیان زیاد شده اند و چهره شهر را خوب نشان نمی دهند و با مسئولین مرتبط تماس گزفته و پیگیری شد که چرا جمع آوری نمی شوند چرا که این موضوع بر خلاف قانون است لذا از دستگاه های متصدی می خواهم که برای این موضوع اقدامی عاجل داشته باشند.  

منبع: البرز 24

انتهای پیام/