با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه موقت فرمهین: هیچ یک از گناهان کبیره، شراب خواری،زنا و ظلم به اندازه گناه رباخواری بزرگ نیست

امام جمعه موقت فرمهین: هیچ یک از گناهان کبیره، شراب خواری،زنا و ظلم به اندازه گناه رباخواری بزرگ نیست

حجت الاسلام نعمتی نیا، امام جمعه موقت فرمهین در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به غنیمت شماردن فرصت ماه رمضان گفت: ماه خدا فرا رسيده است؛ جا دارد كه بيش‏ترين استفاده را از این ماه کنیم، نگذاريد لحظه ه‏ای از اين ماه مبارک به هدر رود.
 
امام جمعه موقت فرمهین با اشاره به اینکه جامعه ربا خواری  از رحمت و لطف خداوند محروم است، بیان کرد: در قرآن کریم هیچ یک از گناهان کبیره از جمله، شراب خواری، زنا و ظلم  که سبب غضب خداوند و آتش سوزان جهنم می شوند به اندازه گناه ربا خواری بزرگ معرفی نشده است.
 
وی خاطر گفت: ربا نظام اقتصادی جامعه را از مسیر اسلامی و فطری خارج می کند و روابط ظالمانه‌ای را در جامعه حاکم می سازد و در نتیجه رکورد اقتصادی، و فساد و گرانی و بیکاری که ریشه بسیاری از مفاسد است را به وجود می آورد.
 
نعمتی نیا با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری برای اشتغالزایی در شهرستان خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذار و تسهیل کردن شرایط سرمایه گذاری با وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان در شهرستان ایجاد می شود و همه ی باید برای تحقق این سرمایه گذاری دست به دست هم دهیم تا مشکل بیکاری و اشتغال جوانان حل شود.
 
وی افزود: در اين ماه سرنوشت يک ساله، بلكه سرنوشت تمام عمر تعيين مي‏ شود، هشيار باشيم، مبادا ساعتی بي‏ انگيزه، بي‏ توجه و بي‏ هدف بگذرد و از عيدی و جايزه الهی در روز عيد فطر محروم بمانيم كه هيچ زيانی از آن سخت‏تر و زيان‏بارتر نيست.
 
نعمتی نیابا اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به درگاه الهی است، اظهار کرد: در اين ماه خودسازی درهای بهشت بر روی مومنان گشوده می‏ شود و درهای جهنم بسته می ‏شود، در اين ماه پربركت ، چنان كه در روایات آمده است بهشت را زينت می‏ دهند و پاداش كارهای خير و عبادت ها و راز و نيازها دوبرابر می شود.
 
امام جمعه موقت فرمهین گفت: از برکات این ماه که بر کشور اسلامی ما حاکم می شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود می شوند و این جای شکر دارد.  
 
وی با اشاره به روزه داری در روز های گرم افزود: چند سالی است که این ماه مبارک و این مهمانی زیبا با فصل گرما و روزهای داغ تابستان مقارن می‌شود، در روایات در خصوص روزه‌داری در هوای گرم و اجر و پاداش آن سخن گفته شده و روزه داری در هوای گرم جهاد است، خداوند نیز هوای مجاهد در راه خود را دارد و قوت،‌ انرژی، صبر و عنایت خود را شامل حال او می‌کند.
 
نعمتی نیا با بیان اینکه یکی از اسباب آمرزش انسان روزه‌داری به ویژه روزه گرفتن در هوای گرم است، گفت: پیامبر خدا (ص) فرمود؛ « خوشا به حال کسی که برای خدا گرسنگی و تشنگی می‌کشد».
 
امام جمعه موقت فرمهین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری  افزود:  اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، کمتر پیش می آید که رهبر معظم انقلاب اهمیت مسئله ای را برابر با اهمیت انقلاب اسلامی بدانند و این اهمیت مسئله را نشان می دهد.
 
وی با بیان اینکه رشد روز‌افزون تکنولوژی خواه‌ناخواه زندگی واقعی ما را با دنیای مجازی گره زده است. اظهار کرد: باید چنین شبکه‌هایی مدیریت شود و همچنین هویت فرهنگی کشور خود را تقویت کنیم تا در استفاده از تکنولوژی‌ها، گامی مثبت برداشته و عوارض آن را بشناسیم.
 
نعمتی نیا استکبار ستیزی، ولایت مداری، اخلاص، حرکت در مسیر آرمان ها امام(ره) و شهدا، دفاع از ارزش ها را از شاخصه های انقلابی بودن برشمرد و گفت: اگر روحیه انقلابی گری در مردم و مسئولین تضعیف شود، دشمن به اهداف خود دست می یابد.
 
 
انتهای پیام/