با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه گناباد: رباخواری از جمله مصادیق حق الناس است

امام جمعه گناباد: رباخواری از جمله مصادیق حق الناس است

امام جمعه گناباد، عدم توجه به حق‌الناس را بدترین گناه عنوان کرد و افزود: کم‌فروشی در وزن، غصب، رشوه گرفتن، رباخواری، دزدی و غش‌کاری از جمله مصادیق حق الناس است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز، جمعه ۲۸خردادماه در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره)، عدم توجه به حق‌الناس را بدترین گناه عنوان کرد و افزود: کم‌فروشی در وزن، غصب، رشوه گرفتن، رباخواری، دزدی و غش‌کاری از جمله مصادیق حق الناس است.

وی با بیان حدیثی از امیرالمؤمنان حضرت علی(ع) « خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داد و کسی که حقوق بندگان را رعایت کند، حقوق خدا را نیز رعایت خواهد کرد.»، اظهار کرد: حق‌الناس مهم‌ترین نوع ظلمی است که خدا از آن نمی‌گذرد، چراکه خداوند عادل است و اگر انسانی بر انسانی ظلم کند، آن فردی که مورد ظلم واقع شده است، باید از ظالم بگذرد وگرنه خداوند از ظلم او نمی‌گذرد.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، ترک نماز، روزه و حج را از جمله گناهان حق الله عنوان و اظهار کرد: ضرر زدن انسان به مال و جان و آبروی خودش، گناه حق‌الناس است.

وی با اشاره به خطبه ۱۷۵ نهج‌البلاغه، گفت: امام علی(ع) در بخشی از این خطبه گفت:«وَ اَمَّا الظُّلْمُ الَّذى لايُتْرَكُ فَظُلْمُ الْعِبادِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً، امّا ستمى كه بازخواست شود ستم بعضى از مردم بر بعض ديگر است.»

وی ادامه داد: دزدی روسیاهی دنیا و آخرت را به دنبال دارد و آفتابه دزدی، دزدی میلیاردی از بیت‌المال یا از فرد خاصی، همگی دزدی محسوب می‌شود.

وی افزود: مخفی کردن عیب جنس و کالا، مخلوط کردن جنس اعلاء با غیر اعلاء و آمیخته کردن چیزی با غیر خودش مانند ریختن آب در شیر از انواع غش‌کاری محسوب می شود.

عدم صرفه‌جویی در مصرف آب، سبب بروز بحران می‌شود

امام جمعه گناباد، بر صرفه‌جویی در مصرف آب، برای جلوگیری از بروز بحران در این شهرستان تاکید کرد و گفت: هر ساله حدود پنج میلیون متر مکعب آب در شهرستان گناباد مصرف می‌شود که با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود بارندگی‌ها، این میزان مصرف آب سبب خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و از این‌رو، عدم صرفه‌جویی در مصرف آب سبب بروز بحران در این شهرستان خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب ادامه داد: علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، به دلیل خشکسالی‌ها و کم آبی‌ها، به عنوان یک وظیفه شرعی لازم است که از تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی جلوگیری کنیم، چراکه اگر بیابان‌ها و مراتع آباد باشد، علاوه بر تامین چراگاه‌های دام‌ها، از حرکت ریزگردها و غبارها جلوگیری می‌کند.

وی با گرامیداشت هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام، عنوان کرد: در راستای احیای سیره حضرت علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و همه ائمه اطهار(ع)، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و خیریه‌های مردم نهاد، خدمات ارزنده‌ای به اقشار محروم در طول سال، به ویژه در ماه مبارک رمضان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به تاسیس سازمان تبلغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره)، تصریح کرد:  سازمان تبلیغات اسلامی نقش ارزنده‌ای در اعزام مبلغان، ترویج فرهنگ اسلامی، تقویت برنامه‌های قرآنی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و احیای سنت‌های الهی برعهده دارد.

امام جمعه گناباد در بخش دیگری از خطبه‌ها، به بیانات مقام معظم رهبری درباره برجام در جمع مسئولان نظام اشاره کرد و افزود: مسئولان در بخش‌های مختلف باید با رفع تنگناهای فراروی اقتصاد مقاومتی، به وظیفه خود در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایکنا

انتهای پیام/