با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
مولانا عبدالحمید: رباخواری و کسب حرام؛ دلیل دوری از قرآن است

مولانا عبدالحمید: رباخواری و کسب حرام؛ دلیل دوری از قرآن است

امام جمعه اهل سنت و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان در اجتماع مردمان خاش بیان کرد: شب هفدهم ماه رمضان شب بدر و شب پیروزی حق بر باطل هست زیرا فرشتگان با گرفتن مجوز امدادرسانی به یاری امت اسلامی آمدند و الله ذوالجلال وعده نصرت و فتح دادند.

خدای متعال در غزوه بدر به مسلمانان عزت بخشید و دشمنان را خوار و ذلیل ساخت.

رئیس شورای هماهنگی حوزه های علمیه اهل سنت از حضور پر شور و حماسی اقشار مختلف مردم برای تشکیل اجتماعی بزرگ و همت برای زنده نگه داشتن این شب با برکت گفت: همه این امکانات و منافع و خورشید و ماه و ستارگان و زمین و آسمان برای انسان آفریده شدند و انسان افضل المخلوقات خلق گردیدند و این عنایات کرامت را خداوند به بنی بشر دادند که بتوانند عبادت پروردگار را انجام دهند.

در کنار اهمیت دنیا باید به دین و معنویت توجه گردد

خدای متعال بهترین امکانات و علم و اختراعات و علوم هسته ای و صنعتی و رایانه و غیره را از قدرت لایزال خود به انسانها عنایت کردند و اسباب مادی را به انسان بخشیدند اما بالاترین نعمت برای انسان نعمت دین؛ قرآن؛ معنویت و بندگی خداوند برای رسیدن به آخرت هست لذا از انسان انتظار هست که برای تحقق هدف خودش و برای هدایت بشر و خیر رسانی و خدمت به همنوعان تلاش کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح نمود: در کنار اهمیت دنیا باید به دین و معنویت توجه گردد تا انسان به سعادت و کامیابی در دنیا و آخرت و برنامه زیبای معنویت برسد.

تمام منافع دنیا برای این است که از نعمت قرآن و سنت و ارشادات دینی برای هدایت بشریت بهره گرفته شود تا در صحرای قیامت انسان شرمنده نگردد.

مدیر حوزه علمیه دار العلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: انسانهایی که به دنبال هواهای نفسانی هستند و شیطان را بندگی می کنند پست بوده و لفظ سگ برای آنان عنوان گردیده است.

وی اظهار کرد: عبرت از قوم های نافرمان و گرفتار در شهوات و لذت های ناجایز انسان را از خطرات و عذاب خداوندی حفظ می کند و حوادث تاریخی که در قرآن آمده و زلزله بم در کشور نشان داد که نا فرمانی خداوند گرفت سخت پروردگار را به دنبال دارد.

وی پرهیز از خوردن مال مردم و دور شدن از قتل و ریختن خون و سرقت و راه بندانی و ضایع کردن حق الناس را سبب نارضایتی پروردگار عنوان کرد و افزود: حق مردم بسیار سنگین بوده لذا انتظار داریم همگان از این جرمها دور شوند و با رجوع به قرآن و سنت و احترام به حقوق مردم و همسایه و پدر و مادر و دعوت دادن مردم به خیر بهترین جایگاه را برای آخرت خود ذخیره کنند.

وقوع جنگ ها و نا امنی ها در ممالک اسلامی نتیجه نا فرمانی خداوند است

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید وقوع این جنگ ها و نا امنی ها و جنگ و کشتار در ممالک اسلامی و سرزمین خاورمیانه و پریشانی امت اسلامی را نتیجه نا فرمانی خداوند و گرفتار شدن در دام شیاطین دانست و گفت: توبه کردن و بازگشت زنان و مردان از گناهان را پاک کننده و عاملی برای رضایت پروردگار عنوان کرد.

وی ضرورت توجه اهمیت دادن به ازدواج از دیدگاه قرآن و سنت را متذکر شد و افزود: مردان باید حقوق زنان و فرزندان را رعایت و عدالت را پیشه سازند امیدواریم خدای متعال امت اسلامی را منشاء خیر قرار بدهند تا با رعایت حقوق همدیگر بهترین اعمال را داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی در منطقه ما اعتیاد وجود نداشت ولی با سرمایه گذاری های دشمنان و سستی های ما و نداشتن حس نوع دوستی و احساس مسئولیت مصرف و خرید و فروش مواد مخدر و مواد الکلی و مشروبات ناجائز و حرام زمینه نابودی جامعه ما را فراهم ساخته است.

 اینکه جلوی باران و سرازیر شدن رحمتهای پروردگار گرفته شده؛ نتیجه همین نا فرمانی ها و مشغول شدن به برنامه های فساد و بی بند و باری ماهواره ها و امکانات دنیایی هست که توسط دشمنان با اهداف نابودی زنان و مردان اعم از بزرگ و کوچک و به انحراف کشیدن امت اسلامی و ترویج بدترین فسادها و در نتیجه برگشت دادن مسلمانان از دین به سمت مسیحیت و یهودیت صورت می گیرد.

وی ترویج فرهنگ شهوانی و اتباع از شیطان را از اهداف اصلی دشمنان یاد کرد و افزود: توجه به نماز و اهمیت دادن به دین و قرآن و سنت و دور شدن از غیبت و تهمت و نافرمانی والدین انسان را به قرب پروردگار و جنت می رساند و وابستگی به دین و استفاده از هدایات دین انسان را در دنیا و آخرت سربلند می سازد.

در قیامت همه کرده های آشکار و پوشیده ما ظاهر می گردند

امام جمعه اهل سنت زاهدان ربا خواری و کسب درآمدهای حرام و مرتکب شدن به عمل های زشت سحر و جادو و وقوع بدترین فسادها در جامعه را سبب دوری از دین و قرآن عنوان کرد و گفت: همه اینها گناهان کبیره ای هستند که نارضایتی خداوند را به دنبال دارند.

وی اظهار کرد: این زلزله ها و خشکسالی ها هشدار هستند که ما برگردیم و متوجه شویم و از کرده های زشت خود دوری بجوئیم و باید به قرآن و سنت رجوع و از شریعت و دین اتباع کنیم تا در فردای قیامت جواب خوبی برای اعمال خود داشته باشیم.

در قیامت همه کرده های آشکار و پوشیده ما ظاهر می گردند و نتیجه اعمال ما نشان داده می شود لذا هیچ راه گریزی وجود ندارد و لحظات سخت و معامله دشواری در انتظار است.

مولانا عبدالحمید با یادآوری عذاب سخت قبر و قیامت ضرورت تحول در ظاهر و باطن را متذکر شد و افزود: ماه مبارک رمضان آمده که از اعمال بد و گناه دور شویم و یکماه ترک گناه و معصیت را تمرین و از زشتی ها برگردیم زیرا نافرمانی خداوند و گرفتار شدن در گناهان و معاصی مجازات سختی را به دنبال دارند.

IMG_6280

جوانان و نوجوانان از گناهان دور باشند و تقوا پیشه کنند

وی به جوانان و نوجوانان و زنان و دختران توصیه کرد: خود را از گناهان دور کنند و تقوا را پیشه سازند تا آخرتی آباد داشته باشند.

مولوی اسماعیل زهی اهمیت دادن به تحصیل فرزندان و کسب علوم دینی و دنیایی فرزندان و کمک کردن به ازدواج آنها با نظر و مشورت خود آنها و آسان گرفتن به ازدواج و کم کردن مهریه ها و دور شدن از مباحث مدگرایی و مشارکت در امور خیر و ساخت مساجد و تامین مخارج حوزه های علمیه و طلاب را خواستار شد و اظهار کرد: آرزوی ما این است که در جامعه افراد با سواد و دیندار و فرزندانی آگاه وجود داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین دور شدن از خشونتها و ایجاد نا امنی و دور شدن از اختلافات را متذکر شد و گفت: باید سلاحها از جامعه برچیده شوند و به گروهها و افراد در داخل و خارج کشور توصیه می کنیم به فکر حفظ امنیت باشند تا وحدت و همبستگی شکل بگیرد و تقویت گردد لذا انتظار همین هست در فضای گفتمان و مذاکره مباحث دنبال و جلوی خشونت ها گرفته شود.

مولانا عبدالحمید همچنین با قدردانی از همت نمایندگان مردم مجلس برای پیگیری مطالبات مردم و ابراز امیدواری برای موفقیت نماینده مردم خاش در این دوره و دوره آینده مجلس به مردم توصیه کرد: با نمایندگان تعامل داشته باشند تا از طریق پیگیریهای آنان مشکلات جامعه مرتفع گردد.

IMG_6376

دعا و نیایش نیز پایان بخش این تجمع و آئین باشکوه و معنوی توسط شیخ الاسلام بود که با حضور پرشور و چند هزار نفری مردم خاش صورت پذیرفت.

**هفده رمضان بعنوان یوم الفرقان شهرت دارد به گواه روایات آیه ۴۱ سوره انفال مربوط به غزوه بدر بوده و این غزوه نیز در همین روز از ماه رمضان، اتفاق افتاده است.

قشرهای مختلف مردم مسلمان خاش علاوه بر شرکت در نماز تراویح شب هفدهم ماه مبارک رمضان با تجمع قابل وصفی به دعا و نیایش پرداختند.

پروردگار متعال در آیه ۴۱ سوره انفال می‌فرماید: «وَ ما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا یوْمَ الْفُرْقانِ یوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ»،منظور از «یوم الفرقان» روز بدر است؛ به دلیل این‌ که در پی آن فرمود: «یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ»؛ زیرا آن روزى که خداوند حق و باطل را رو در روى هم قرار داد و آن‌ دو را از هم جدا کرد، حق را با نصرت و یاری خویش احقاق، و باطل را با خوار و ذلیل کردن ابطال نمود و آن روز، روز بدر بود.

در جنگ بدر، خداوند میان مسلمانان و مشرکان جدا کرد، مسلمانان را عزت بخشید و مشرکان را به دست مسلمانان خوار و ذلیل نمود.

در آن روز عده مسلمان‌ها سی‌صد و سیزده نفر، اما تعداد کفار که از بزرگان قریش بودند، بین نهصد، تا هزار نفر بود.

بیش از هفتاد تن از آنها کشته و بیش از هفتاد نفر اسیر شدند و بقیه پا به فرار گذاشتند و این پیروزی عظیم بعنوان درس عبرتی ماند که اطاعت از خدا و رسول عده قلیل را بر کثیر برتری می بخشد.

جنگ بدر، در روز جمعه هفدهم ماه رمضان سال دوم هجرت و در هیجدهمین ماه اتفاق افتاد.

الخلیل آنلاین