با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربا اعلام جنگ با خدا و سبب حسرت در قیامت است

ربا اعلام جنگ با خدا و سبب حسرت در قیامت است

حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه، امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه انسان در قیامت هیچ فرصتی برای جبران اعمالش ندارد، گفت: قیامت نام‌های فراوانی دارد که یکی از آن نام‌ها یوم الحسرت است و خداوند در آیه 39 سوره مریم به پیامبر(ص) می‌فرماید بترسان مردم را از روز حسرت که در پیش دارند در حالی که غافل از ایمان آوردن به آن هستند.

استاد حوزه علمیه سکرات موت را بسیار سخت دانست و گفت: در لحظه مرگ که روح انسان از جسم مادی خارج و تعلقات دنیوی را فراموش می‌کند و وارد عالم برزخ می‌شود در آن هنگام انسان اعمال خود را مشاهده کرده و حسرت می‌خورد.

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه عالم آخرت به هیچ عنوان قابل مقایسه با تمام لذایذ دنیا نیست، ابراز کرد: حیات دنیوی مسیری برای رسیدن به حیات اخروی است و اگر کسی آخرت را به خوشی دنیا ترجیح دهد دچار حسرت آخرت نمی‌شود.

وی بخل را مهمترین عامل حسرت انسان در روز قیامت بیان کرده و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند بالاترین حسرت در قیامت برای کسی است که از مال جمع‌آوری شده خود استفاده نکرده مرگش فرا رسید و اگر وارثان در راه اطاعت خدا یا معصیت مصرف کنند در هر دو صورت سبب حسرت مال‌اندوز است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نفاق و دورویی که سبب حسرت انسان در روز قیامت است، تصریح کرد: اگر انسان دیگران را به عمل شایسته دعوت کند ولی خود خلاف آن را انجام دهد و یا اینکه عدالت ورزی را به دیگران توصیه کند و خود فرد ظالمی باشد این شخص منافقانه عمل کرده است.

حجت الاسلام کاردان در خصوص دروغگویی و مال حرام، اظهار داشت: این دو خصلت نیز سبب حسرت انسان در روز جزا می‌شود، انسان رباخوار عملا با خدا اعلام جنگ کرده و اموال ربا گیرنده را به حرام آغشته کرده  در حالی که خداوند روزی انسان را ضمانت کرده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام/