با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بانک‌ها معضل اصلی کشورند

حجت‌الاسلام فرحزاد: بانک‌ها معضل اصلی کشورند

حجت الاسلام حبیب الله، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در مسجد اعظم قم، به تبیین اخلاق کریمانه امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و در بخش دیگر سخنانش با انتقاد از سود تسهیلات و جریمه دیرکرد وام‌های بانکی گفت: معضل اصلی کشور بانک‌ها و نهادهای اقتصادی هستند که وام با سودهای بالا به مردم می‌دهند و از مردم جریمه دیرکرد اخذ می‌کنند.

 

حجت الاسلام فرحزاد ابراز کرد: بانک‌ها به بهانه این که در قراردادهای بانکی وام گیرندگان به جریمه دیرکرد ملتزم شده‌اند از آنها وجهی را اخذ می‌کنند، اما این مسأله دلیلی شرعی برای گرفتن این جریمه نمی‌شود و طبق فتوای تمام مراجع تقلید جریمه دیرکرد وامهای بانکی اشکال شرعی دارد.

 

حجت الاسلام فرحزاد به ضرورت انفاق مال در راه اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: ثواب خرج کردن و بخشش در مسیر اهل بیت(ع) بسیار بیشتر را زیارت آنها و عبادت است، بنابراین مناسب است مؤمنان در ماه رمضان سفره افطاری ساده به نیت اهل بیت(ع) پهن کنند.

 

حجت الاسلام فرحزاد در بخش دیگر از سخنانش وفای به عهد را از دیگر ویژگی های انسان کریم بیان کرد و گفت: افراد کریم به وعده و قول‌هایی که به دیگران می‌دهند عمل می‌کنند و خلف وعده‌ای در رفتار خویش ندارند.

 

وی با ابراز تأسف از افزایش خلف وعده‌ها و عدم پاینبدی افراد به قراردادها در جامعه گفت: بسیاری از جوانان در جلسات خواستگاری وعده‌هایی را بیان می‌کنند، اما بعد از این جلسه  برنمی‌گردند و این مساله سبب دلسردی و افسردگی دختران و خانواده‌های آنان می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ابراز کرد: کریم فردی است که زمانی که وعده می‌دهد به آن عمل می‌کند، اما زمانی که فردی به سبب خطایی تهدید می‌کند، او را می‌بخشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این در برخی از زمان ها تهدید و عمل به آن ضروری است،  عنوان داشت: زمانی که بخشش و گذشت از خطای دیگران سبب افزایش جرأت بر گناه و اوباش‌گری فرد می‌شود، باید آنها را تهدید کرد، اما زمانی که فرد به خطا و اشتباه خویش پی برد و از کار خویش پیشمان شد، مناسب است از آن تهدیدها چشم‌پوشی شود.

 

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه سخنانش به سیره  برخورد ائمه اطهار(ع) با جاهلان اشاره و اظهار کرد: در روایات اسلامی تأکید شده است زمانی که مؤ‍منان با افراد جاهل روبه‌رو می‌شوند، با آنها با سکوت برخورد کنند و  در برابر انها رفتاری ناپسندی نداشته باشند. 

 

حجت الاسلام فرحزاد ابراز کرد: زمانی که فردی جراحتی به فرد دیگر وارد کرده است می‌تواند قصاص کند، اما حق ناسزاگویی، فحش دادن و غیبت این فرد خاطی را ندارد.

منبع: خبرگزاری رسا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. باسمه تعالی – اللهم العن آکلی الربا ومحامیهم من الاولین والآخرین الی یوم القیمة .
    سلام بدون مقدمه – با سپاس فراوان از ” معتمدین/متدینین/متعهدین /… عزیز/ بصیر ومطلع ودلسوز واقعی به احکام الله که همانا از رهروان وناهیان از منکر جان بر کف آقا امام زمان (عج) در جبهه ممانعت جنگ با خدا جهاد مبارزه هستند …
    * نیک میدانیم 1400سال پیش قاتلین ائمه اطهار (ع) شکمهای فیزیکیشان پر شده از لقمه های حرام ( ربا مبادله کالا با کالا<جوباجو/گندم با گندم /گردو با گردو/ کشمش با کشمش / نخود با نخود/و…. ) بود ه ، حالا بصورت پیشرفته از طریق مبادله پول با پول با تغییر الفاظ وتنوع کلاه شرعی واغفال مسئولین ذیربط با جعل نام اسلام همیشه مظلوم ! اما ربا خوری و فدک گیری (غصب مایملک مستضعفین ) بصورت مدرن … در همینجا یک سئوال بسیار مهم پیش میاد ؟! واگر مطرح نکنم خیانت به اسلام ومسلمین وقرآن است ، هرچند اینکه ظاهر الصلاحان آلوده به ربا عصبانی بشوند/ویا بمیرند/سکته …
    *چرا برخی خطبا /* تریبون داران/ سخنرانان / … با خدا ی جهانیان و رسول اکرم (ص) لجبازی و ستیز دارند ؟!!!
    مثال تند ترین وشدید الحن ترین آیات قرآن ربا را جنگ با خدا
    و فرمایش اشرف انبیاء(ص) که فرمودند ” یک درهم ربا بدتر (بدتر ….بدتر….) از 70بار عمل شنیع زنا با محارم یامادر خود در مسجدالحرام … است پشیزی ارزش قائل نیستد؟!!! چه شان شده که این پروفسران ودانشمندان مطلقا/وابداً/ وبه هیچ وجه / وبه هیچ عنوان / … یک دقیقه بلکه یک کلمه راجع به تندترین آیات وروایات افاضه بفرمایند؟!!! ( ایا این آیات روایات از سوی خالق جهانیان وخطاب به مسلمانان نیست؟!!! ویا اینکه متکبرانه نامحسوس میگویند ” خدا….دا…دا….ما باتولجبازی داریم!!! واز تشرهایت نمیترسیم وکلام نمیگوییم….( ازیوم التغابن/یوم الحسرة/یوم القیامة/یوم الحساب / نمیترسیم ) …
    * آی …. بزرگان همانا آقا امام زمان (عج) نمیاد/ظهور تحقق پیدا نمیکند … * اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمیکند /….*ظلم وفساد ورشوه خواری رسمی (بانکها) /فدک گیری مدرن/رباخوری موریانه ای ونامحسوس با تغییر الفاظ مفسدین ظاهر الصلاح !!! برچیده نمیشود/ *تحقیر حق طلبان مختومه نمیگردد/… *حکم به ناحق ،ظالمانه، اغماضگرانه برای تقویت زالوها وتضعیف ونابودی ضعفا و سیر صعودی پیدا میکند… / *نفوذ موریانه ای وخطرناک منافقین بیشتر میشود/.. . *تعطیلی کارخانجات وتولیدیها که تخریب ها سربه فلک کشیده ودر نتیجه ” واردات بی رویه / بیکاری خانمانسوز خواهر ان وبرادران ایمانی / تبعیضهای طبقاتی وحشتناک / نارضایتی وفشار بر گرده اکثریت طبقات جامعه / فتنه وفساد /بدبینیها به بزرگان دین وعلماء اعلام / بدبینی به روحانیون وروحانیت / فضاسازیهای وحشتناک / قسی القلبیها / جنایات /فاجعه ها/ قتلها / مختومه دائمی نمیگردد مگر بساط ربا وربا خوران آخرت فروش ضد 275الی 280بقره +130آل عمران +161 نساء+39 روم و… برچیده شود .
    *؟ آیا میدانید تمام جنایتکاران وتکفیریها( قاتلین/سارقین/منافقین/وهابیت/داعشی/آل سعود/و…) عصاره ربا هستند؟!!!» تکفیری(وهابیت/منافقین داعشی) پروری و… بساط شان بر چیده نمیشود مگر اینکه به این خلاصه توصیه ام جامه عمل پوشیده شود :
    *ائمه محترم جمعه بویژه پایتخت (سفیران و بلندگوهای اسلام درکشور) سکوت بدگوئی راجع به « ربا » را بشکنند!!!= محض رضای خالق در خطبه هایشان 2 دقیقه را جع به محرمات و عواقب خانمانسوز آیات وروایات « ربا » صحبت فرمایند/خطابه بفرمایندو خسته نشوند و… هرچند مورد ملامت ملامت کنندگان ظاهر الصلاح نفوذی خطرناک واقع شوند ، وابلیس موانع در فراراه این مهم ایجاد نماید –
    *ستاد محترم نماز جمعه ( بلندگوهای اسلام درکشورسفیران ثانی ) ایثار گری/از خود گذشتگی /جهاد/ نماید ودر پایان تکبیرها فقط وفقط وتنها یک کلمه (رباخوار) بیفزایند، یعنی بعداز مرگ بر اسرا ئیل کلمه [(وربا خوار]) را اضافه نمایند ، حائز اهمیت «تا مرگ بر شاه نگفتند شاه نرفت- تا مرگ بر امریکا نگفتند امریکا نرفت/تا مرگ بر اسرا ئیل نگفتند بساط اسرا ئیل جمع نشد/ و… پس درنگ ومغالطه/مسامحه /قصور /تسویل وتسهل /و… در مرگ بر « ربا خوار» چرا ؟!چرا؟!!!چرا؟!!!
    *مطمئن باشند ثلمه ای به اسلام وارد نمیگردد… ومولود کعبه فرمودند : در اجرای امرالله سازشکاری جایز نیست.
    * حرابن ریاحی را ذات اقدس ربوبیت برای ما(سکوت کنندگان وروزه سکوت گیرندگان آنهم در برابر تندترین وشدید ترین آیات!!!ستیز ولجبازی با خالق میلیون میلیون منظومه دار برخی دارای 40خورشیدند!) الگو قرارداد ، اگر خدای نکرده برخی عالمانه یا جاهلانه خود را اسیر ربا(جنگ با خدا-بدتر!!! بدتر !!! از 70زنا ) انجام داده اند فرصت سوزی نکنند فردا دیر است حُرصفتانه الساعه توبه کنند. متذکر میگردد حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار با سران سه قوه فرمودند: ضدیت با ربا خواری از مبانی اسلام است . پس تند ترین آیات وروایات که راجع به رباست مسامحه/سکوت/روزه سکوت/ فراموشی/ تسویل وتسهل/یادم رفت!!!/نداریم /تمام
    بی تردید وانشاءالله با این تدبیر بطور اتومات وبدون خرج وهزینه معظل و مشکل ربا خوری که شجره خبیثه تنوع بلایا وقتلها وخود کشیها وبی بر کتیها و…. وبرداشتن سد وموانع ظهور حضرت حق خواهد شد ، انشا ءالله والعاقبة للمتقین الاحقر ریز ترین وکوچکترین مخلوق روی کره زمین .