با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
خطیب نماز عید فطر رشت: عید فطر برای انسان رباخوار، عید نیست

خطیب نماز عید فطر رشت: عید فطر برای انسان رباخوار، عید نیست

آیت الله قربانی با بیان اینکه عید فطر برای کسی عید است که با مال حلال و طبق شرایط اسلامی روزه گرفته باشد اظهار کرد: این عید برای انسان ربا خوار، برای کسی که به مال دیگری تعدی میکند، عید نیست. اگر ما در این سی روز بندگی واقعی کرده باشیم، با نیت خالص قرآن به سرگرفته باشیم، بک یا الله های مخلصانه گفته باشیم خداوند نیز او این عبادت ها را خواهد پذیرفت. هر روزی که در آن معصیت نکرده باشیم برای ما و خدای ما عید است و اجر دارد.

امام جمعه ی رشت در خطبه دوم نماز عید فطر ضمن تذکراتی در رابطه با اهمیت و مقدار زکات فطریه به موضوع تفرقه ایجاد شده در جوامع اسلامی پرداخت و اظهار کرد: زکات فطریه اهمیت فراوان دارد و مکمل روزه می باشد. کسی که روزه می گیرد یا اگر معذور بوده و روزه نگرفته است بر او واجب است به میزان تعیین شده زکات فطریه خود را به قصد قربت به مساکین بدهد و در این بین افراد فامیل و همسایه واجب ترند چرا که چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است.

منبع: راه دانا