با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
اقتصاد مقاومتی باید عاری از ربا و مناسبات با استکبار جهانی باشد

اقتصاد مقاومتی باید عاری از ربا و مناسبات با استکبار جهانی باشد

“آرمان جلیلیان” مسئول و دبیر تشکل انجمن اسلامی و فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام پویا، ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی  گفت: اقتصاد مقاومتی دارای دوبعد تئوریک و عملیاتی است که به لطف مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان این دو مقوله بسیار به هم نزدیک اند که موجب تسهیل در اجاری آن می شود.

 

جلیلیان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دارای شاخص هایی است که از شاخص های آن بحث زایشی بودن است و بحث دیگر برخلاف بقیه متدهای اقتصادی که در کشور ایجاد شده و ماخوذ از یک منبع غربی بوده مانند: طرح های اقتصادی آدام اسمیت، نئوکینزی و لیبرالی و…که در دولت کنونی متاسفانه مبنای اقتصاد براساس نئوکینز بوده ودر مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی لازم برای برون رفت از این رویه ی اقتصادی و حتی  بررسی تبعات آن، در خود غرب نیز انجام نشده و این رویه اقتصادی نه تنها با مبانی اسلامی سازگارنیست بلکه با متد خود علم تجربی در اقتصاد نیز سازگار نبوده.

 

وی با اشاره به شاخص های اقتصاد مقاومتی  افزود: شاخص بعدی اقتصاد مقاومتی بومی بودن آن است که با توجه به معیار ها و ظرفیت های درونی و متناسب باآنها پی ریزی شده  و موضوعی کاملا حقیقی است.

 

جلیلیان تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون از طرف مسئولین، این برنامه(اقتصاد مقاومتی) اجرا نمی شود و بعضا یا دید صحیحی نسبت به اقتصاد مقاومتی ندارند یا خود را به تغافل زده اند یا مبحث «نفوذ »در مورد این دسته افراد صادق می شود.

 

وی با اشاره به تعریف غلطی که در اذهان عمومی از اقتصاد مقاومتی جای گرفته گفت: مردم باید بدانند که برخلاف سم پاشی امپراطوری رسانه ای صهیونیستی، اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، اقتصاد ریاضتی به معنای تقلیل در لوازم مصرفی عموم است اما اقتصاد مقاومتی یعنی لوازم مصرفی را درونی کرده و البته با قوت بیشتری نیز مصرف کنیم اما به صورت بومی و حمایت از تولید داخلی صورت گیرد.

 

وی در ادامه باذکر مثالی گفت: فرض کنیم که به لوله آبی که به مخذنی وصل هست متصل باشیم، مسلما اگر شیب آب را ببندند همگی از بی آبی هلاک خواهیم شد،
ما وقتی برنفت و اقتصاد جهانی  تکیه زدیم این مثال برما صادق می شود و هرلحظه استکبار بخواهد شیر آب را ببندد ما تلف می شویم.

 

جلیلیان تصریح کرد: اقتصاد یک کشور به منزله خون در بدن است که اگر دشمن به پمپاژ خون دسترسی داشته باشد عملا به بقیه ی اعضای بدن هم سیطره می یابد، فلذا اگر بخواهیم استقلالی را که باخون شهدا به دست آورده ایم را حفظ کنیم، باید اقتصادمان براساس متد اقتصاد مقاومتی باشد.

 

این فعال سیاسی گفت: اقتصاد مقاومتی در کشورهایی نظیر هند، ژاپن، کره و.. نیز اجرایی شده اما تفاوت اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر با دیگر جاها، اسلامی بودن آن است اما کشورهای دیگر این  رویه را بر مبنای تفکرات مارکسیستی،سکولاری و لیبرالی پیش می برند.

 

وی  اظهار کرد: در نهج البلاغه حضرت امیر در نامه ای به مالک اشتر میفرماید:«بدون آباد کردن زمین هیچگاه برای خود پشتوانه ی مالی نساز» یعنی این که زمین و تولید باید رونق یابد و توسعه صورت گیردکه افزایش نقدینگی برای کشور خسارت به بار نیاورد تا این اتفاق موجب رکود اقتصادی نشود.

 

وی با توجه به اینکه در اقتصاد مقاومتی نباید ربا و افزایش مناسبات با استکبار جهانی باشد گفت: اخیرا اقای نعمت زاده در قشم سخنرانی کرد و گفت: «اقتصاد مقاومتی بدون افزایش ارتباط سازنده با دنیا ممکن نیست!» این در حالی است که در این گفته اصل اول اقتصاد مقاومتی  که زایشی بودن آن و تکیه به داخل است نقض می شود و با اینکه مبانی حفظ می شود اما از درون استحاله صورت میگیرد و راه اقتصاد نئوکینزی و لیبرالی پیش گرفته می شود که این عمل باعث و برای بدبینی مردم به اقتصاد مقاومتی و رهبری صورت می گیرد.

 

دبیر انجمن اسلامی گفت: دولت باید از اوهامات  فاصله بگیرد و واقعیات را آنگونه که هست ببیند و از غرب زدگی دل بکند.

 

جلیلیان تاکید کرد: ان شاالله توسط رهنمودهای رهبر انقلاب و تلاش دوستان مطلع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گزند نظام های کفر  مصون بمانیم و به یمن عنایت امام زمان پیروزی ما بر کل استکبار جهانی به زودی محقق خواهد شد ان شاالله.

منبع: ایلام پویا

انتهای پیام/