با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
کورش پرویزیان: سیستم بانکی با بحران مشروعیت مواجه است

کورش پرویزیان: سیستم بانکی با بحران مشروعیت مواجه است

بالاخره بعد از فریاد مراجع و مردم صدایی از داخل سیستم بانکی بر چالش مشروعیت سیستم بانکی بیرون آمد اما گویا هنوز باور ندارند که این بحران مشروعیت به حق است و آقای کورش پرویزیان این بحران مشروعیت را توجیه می‌کند متن کامل این مصاحبه در ذیل آمده است

کورش پرویزیان در مراسم افتتاح شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران وابسته به پژوهشکده پولی بانک مرکزی، با بیان اینکه سیستم بانکی ایران با بحران مشروعیت درگیر است،‌ اظهارداشت: ریشه این بحران عملکرد سیستم بانکی نیست و جامعه از ما توقع دارد نسبت به این مسائل پاسخگو باشیم.

وی افزود: خبرنگاران و رسانه‌های خوبی در کشور فعالیت می‌کنند اما عده‌ای هستند که اخبار کذب و نادرست را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این خبرها به سرعت بازتاب داده می‌شود.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به آغاز به کار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ایبِنا، گفت: با فعالیت این شبکه خبری که رسانه مرجع در حوزه بانک خواهد بود، می‌توان این اخبار غیرواقعی را خنثی کرد.

وی با طرح این سوال که برای رفع بحران مشروعیت چه باید کرد، افزود: ابهاماتی متعددی در خصوص نحوه تقسیم سود، پرداخت سودهای علی‌الحساب و دیگر مسائل مطرح می‌کنند که باید پاسخ آنها داده شود.

پرویزیان با اشاره به اقدامات سیستم بانکی، تصریح کرد: حمایت از 7500 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط و اقدامات در چارچوب اقتصاد مقاومتی، باید به درستی منعکس شود.

رئیس کانون بانک‌های خصوصی اظهارداشت: در بحران مالی سال 2008 میلادی دولت 700 میلیارد دلار به سیستم بانکی کمک کرد اما در ایران کمکی از جانب دولت برای ارتقاء مالی بانک‌ها نمی‌شود و به نظر می‌‌رسد نباید انتظار داشت بیرون از شبکه بانکی به بانک‌ها کمکی شود.

وی ادامه داد: بنابرانی سیستم بانکی باید خودش برای افزایش توان مالی و رفع چالش‌ها دست به کار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/