با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت الله مظاهری: مؤسسات قرض الحسنه مبتلا به ربا شده اند

آیت الله مظاهری: مؤسسات قرض الحسنه مبتلا به ربا شده اند

آیت الله مظاهری گفت: قرض الحسنه ها زیاد هستند ولی اکثراً به دستورات خداوند عمل نمی کنند و دچار ربا شده اند، اگر برای این قضیه خون گریه کنیم جا دارد که در غرب و کشورهای نامسلمان بالاترین سود بانکی 3 درصد است، هرچند اسلام همین را هم حرام می داند.

وی در ادامه در تشریح آیه آخر سوره ماعون که می فرماید«وَیَمْنَعُونَ الْمَاعُون» تبیین کرد: این جمله ذکر یک جمله خاص بعد از ذکر یک جمله عام است، این یعنی در هر اندازه که می توانی حتی به میزان بسیار کم از دیگران دست گیری کن.

حضرت آیت الله مظاهری از رفتار برخی از مردم انتقاد و تصریح کرد: افراد حداقل باید به فکر کمک کردن به دیگران باشند، برخی افراد حتی فکر کمک کردن به دیگران را نمی کنند، الگوی ما حضرت زهرا(س) هستند که لباس عروسی خود را به فقیری می بخشند، الگوی ما پیامبر(ص) هستند که تنها پیراهن خود را به فقیر می بخشند تا جایی که دیگر نمی توانستند در نماز جماعت شرکت کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان آیه آخر سوره ماعون را به گونه ای متفاوت تفسیر کرد: این آیه یعنی قرض الحسنه دادن به کسی برای برطرف کردن مشکلش و مهلت دادن به او اگر نتوانست قرض خودش را پس بدهد، خداوند به قرض الحسنه هجده برابر صدقه پاداش می دهد.

منبع:خبرگزاری رسا

انتهای پیام/