با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه بیله سوار: قوه قضاییه باید به بحث ربا، نزول بانک هایی که به صورت ربوی کار می‌کنند وارد شود

امام جمعه بیله سوار: قوه قضاییه باید به بحث ربا، نزول بانک هایی که به صورت ربوی کار می‌کنند وارد شود

حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های نماز جمعه امروز با ابراز تاسف از عدم اجرای قانون بانکداری اسلامی و بدون ربا اظهار کرد: مسئولان جمهوری اسلامی هرچند اقداماتی در این زمینه انجام داده اند و قوانینی را تصوب کرده اند اما از اجرای ان هنوزخبری نیست.

وی با انتقاد از تاسیس و ساخت بانک ها در مراکز شهرها و مشغول بودن به پرداخت ربا گفت: دولت باید قانون بانکداری اسلامی وبدون ربا را هرچه زودتر اجرایی کند.

امام جمعه بیله سوار گفت: قوه قضاییه و دادستانی محترم باید به بحث ربا، نزول و بانک هایی که به صورت ربوی کار میکنند وارد شود و افرادی که در سطح شهر ربا و نزول می دهند جمع اوری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر وهفته دولت  از زحمات و تلاش های شبانه روزی مسئولان دولت در شهرستان بیله سوار تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: هفته دولت هم فرصتی برای شناساندن شهدای دولت است و هم فرصتی برای قدردانی از خدمات دولت و گزارش دهی توسط مسئولان است.

حجت الاسلام  قیاسی به روز 8 شهریور مصادف با روز مبارزه با تروریسم اشاره کرد وافزود: در حال حاضر شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار پدر تروریسم در جهان و یکی از خطرناک ترین کشورها است.

وی گفت: آمریکایی ها در حالی که یکی از حامیان بزرگ تروریسم در جهان هستند امروز داعیه مبارزه با تروریسم در جهان را دارند و ایران را متهم به تروریست بودن می کنند.

امام جمعه بیله سوار در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به حکمت 146 کتاب شریف نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیه السلام، سه عامل مهم صدقه و اثار ان، پرداخت زکات و برکات دعا و اثار ان در زندگی انسانها را به نمازگزارن تشریح کرد.

 وی با بیان مصادیق صدقه از جمله، صدقه علم، اولاد، مال و جان گفت:انسانها با صدقه دادن می توانند ایمان و زندگی خود را حفظ و تحکیم ببخشند .

وی به دومین عامل مهم در افزایش ایمان انسانها اشاره کرد و گفت: مال خود را با زکات حفظ کنید زیرا که پرداخت نکردن زکات موجب از بین رفتن حیوانات و افزایش زنا و وقوع حوداثی همچون زلزله خواهد شد.

وی سومین نکته در افزایش ایمان از نظر امیرالمومنین علی علیه السلام را دعا کردن عنوان کرد و گفت: خواندن دعا در همه اوقات توصیه شده است و لذا موج بلا را با دعا رفع کنید زیرا که دعا وسیله ای برای نجات هم در دنیا و هم در اخرت به حساب می اید.

 امام جمعه بیله سوار به روز 25 ذی القعده روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: در این روز بعد از این که همه دنیا زیر آب فرو رفته بود اولین مکانی که از زیر آب بیرون امد کعبه مقدس بود.

وی گفت: روزه گرفتن در این روز بسیار تاکید شده است و ثواب روزه  روز دحوالارض به اندازه 70 سال ثواب دارد.

منبع: خبرگزاری دانا

انتهای پیام/