با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده ولی فقیه در قزوین: برای بالندگی اقتصاد باید ظلم و ربا را از آن زدود

نماینده ولی فقیه در قزوین: برای بالندگی اقتصاد باید ظلم و ربا را از آن زدود

آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهمی بوده که بارها مورد تأکید و دغدغه‌های مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی افزود: دیدگاه‌ها نسبت به اقتصاد مقاومتی باید جامع‌تر باشد و نباید تنها به مقوله‌‌های مادی آن توجه کرد و باید ابعاد الهی و دینی آن را در نظر گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دین اسلام ارزشی را برای ربا در نظر ندارد، بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی ربا حرام محسوب می‌شود و ضایع‌کننده این اقتصاد است.

عابدینی عنوان کرد: باید بر اساس آموزه‌های دینی در اقتصاد مقاومتی مقوله مذهب مهم در نظر گرفته شود چراکه دین اسلام مردم را به موضوعات خیرخواهانه همچون قرض‌الحسنه را تشویق می‌کند.

وی اضافه کرد: باید نسبت به اقتصاد مقاومتی به زیر ساخت‌های آن توجه کرد چراکه اندکی بی‌توجهی در این راستا ساختار اقتصاد را بر هم می‌زند و البته عدم توجه به مقوله‌های دینی در این اقتصاد ویرانگر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کمک و حمایت از فقرا و احساس مسؤولیت یکی از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی است و برای بالندگی این اقتصاد باید ظلم و ربا را از آن زدود.

عابدینی گفت: اقتصاد مقاومتی را باید در بخش‌های مختلف از جمله با راه‌اندازی کارخانجات بر شکسته و رفع نیازهای گرسنگان تجدید و بازنگری کرد.

* ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی قزوین مورد توجه قرار گیرد

وی به اجلاس جاده ابریشم اشاره و خاطر نشان کرد: استان قزوین به لحاظ قرار گرفتن در این جاده اهمیت ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد و این استان به عنوان یک استان و شهر اسلامی است که باید به آن توجه شود.

وی یادآور شد: توجه و تبیین ظرفیت‌های دینی و فرهنگی استان قزوین در کنار اجلاس جاده ابریشم باید در اولویت فعالیت‌های مسؤولان شهری قرار بگیرد تا ظرفیت‌های این استان به جهانیان شناسایی و معرفی شود.

گفتنی است، که مهم‌ترین رویکردهای برگزاری این جلسه بررسی فعالیت‌های ارگان‌های مختلف استان قزوین در راستای منویات مقام رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی بود که برخی از مسؤولان با ارائه گزارشی به مهمترین اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کردند.

همچنین در این مراسم مجموع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استان قزوین و سایر مسؤولان استانی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/