با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت الله جوادی آملی: اگر مساجد ماموریت خود را انجام دهند دیگر سخنی از ربا نخواهد بود

آیت الله جوادی آملی: اگر مساجد ماموریت خود را انجام دهند دیگر سخنی از ربا نخواهد بود

آیین افتتاح مسجد جامع امام حسن عسگری (ع) مازندرانی‌های مقیم تهران، همزمان با روز عید قربان با اقامه نماز عید توسط آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد.

 

جوادی آملی در خطبه اول این نماز ضمن عرض  تبریک و تهنیت عید سعید قربان به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و عموم علاقمندان قرآن و عترت، گفت: بهترین عیدی که از ذات اقدس الهی مسألت می‌کنیم، قبول نماز ما است که وسیله قرب به سوی خدای متعال است.

 

وی با بیان اینکه چرا این روز در اسلام عید گرفته شده و عیدانه ما نماز قرار گرفت، اظهار کرد: اگر چه بخش وسیع و مهم بزرگداشت عید قربان مربوط به ولایت است که عید غدیر را هم در پیش داریم اما همین عید قربان، عید مشترک مسلمانان از بازگشت بنده به خدا است.

 

این مرجع تقلید اضافه کرد: اگر سالکی کار صالحی را انجام دهد به او عیدی می‌دهند و آن عیدانه با برکت است و وقتی که انسان یک ماه مهمان خدا در ماه مبارک رمضان بود و خداوند ادب میزبانی او را مشاهده کرد، خداوند به او عیدی می‌دهد به عنوان عید فطر که عیدانه آن نماز است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حاجیانی که جزء ضیوف رحمان و مهمان سرزمین وحی‌اند چنانچه ادبی را که باید در حضور میزبان رعایت کنند خداوند به آنان عیدی می‌دهد و آن نماز عید قربان است گفت: خداوند باری تعالی نه به هر کس عیدی می‌دهد و نه عیدانه هر کسی نماز است.

 

صاحب تفسیر قرآنی تسنیم، افزود: در سفر ملکوتی وجود مبارک رسول الله (ص) به عرش، خداوند به ایشان عیدی دادند و آن عیدی نماز بود بر این اساس نماز از مکه و مدینه نیامده است بلکه از  معراج آمده است.

 

مسجد باید جای محبت و طهارت و ترک ماسوی‌الله باشد

جوادی آملی در مورد اهمیت مسجد در زندگی یکایک افراد جامعه افزود: ما باید به این نکته توجه کنیم، این مأمنی که شما مردم در آن حضور پیدا کرده‏ اید، ظاهر، بدنه، سنگ و گِل است، این ظواهر، مسجد نیست. اگر مسجد ماموریت های خود را به نحو احسن انجام دهد، آن وقت کشور آباد خواهد شد و دیگر سخنی از اختلاس، ربا، بیراهه رفتن و  راه دیگران بستن نخواهد بود.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه عصاره مسجد، دفاع هشت ساله مقدس است، اظهار کرد: مسجد باید جای محبت و طهارت و ترک ماسوی‌الله باشد.

 

جوادی آملی خاطر نشان کرد: مرحوم ابن‌بابویه در کتاب شریف امالی ٨ اصل را از وجود مبارک حضرت امیرمؤمنان (ع) نقل کردند. که آن ٨ اصل از وظایف عادی و حداقلی مسجد است.

 

وی با بیان آیه ١٠٨ سوره توبه «لا تَقُمْ فیهِ أَبَداً لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوی‏ مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فیهِ فیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرینَ»، گفت: قرآن کریم مسجد را تنها جای تکلیف معرفی نمی‌کند، بلکه مسجد را جای تشریف، طهارت از هر نقص و نظافت از هر عیب نیز می‌داند، ضمنا وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص)، اولین اقدامی که پس از مهاجرت از مکه به مدینه داشتند ساختن مسجد قبا بود.

 

جوادی آملی در خطبه دوم نماز عید قربان با بیان اینکه جریان این عید از اصول قرآن و از یادگاران حضرت ابراهیم (ع) است، گفت: قرآن کریم بعد از اینکه سنت ابراهیمی را به ما شناساند، فرمود باید در بخش های مختلف از ابراهیم (ع) تأسی و تبعیت کنیم که یکی از موارد آن برائت از مشرکین است.

 

وی اضافه کرد: این برائت از مشرکین در سرزمین وحی در واقع عمل به دستور قرآن کریم است و بعد از این که ابراهیم خلیل همه‌ بت‌ها را شکست، جریان حج رسمی شد.

 

جوادی آملی با بیان اینکه ما در بین این دوازده ماه سال، یک ماه را به عنوان حج و ذی‌الحجه می‌شناسیم ولی در گذشته دوازده ماه را به عنوان حج می‌شناختند، ادامه داد: در گذشته آن‌چنان جریان حج شهرت جهانی در بین پیروان وحی پیدا کرد که  یک سال را یک حج می‌نامیدند.

 

این مرجع تقلید گفت: در جریان حج، ذات اقدس الهی میزبان و عده‌ای مهمان‌اند اما در چنین شرایطی آل سعود دچار مغالطه شده که خیال می‌کند کعبه نظیر تخت جمشید ایران و اهرام مصر است.

 

جوادی آملی با تاکید بر اینکه قرآن کریم کعبه را به عنوان بیت العتیق به معنای آزاد از تملک هر کسی معرفی کرده است، اظهار کرد: آل سعود باید بداند و بفهمد که کعبه مِلک و مُلک احدی نیست چون این سرزمین، بیت و کعبه از روز ازل ملک کسی نبوده است.

 

یادآور می شود؛ مسجد امام حسن عسکری (ع) در میدان هروی، خیابان شهید موسوی واقع است. این مسجد در زمینی به مساحت 1500متر مربع و با هفت هزار متر زیربنا ساخته شده است. شبستان آقایان این مسجد در فضایی به مساحت 650 متر مربع و حدود 800 نفر ظرفیت دارد و شبستان بانوان آن نیز حدود 650 نفر ظرفیت دارد.

منبع:خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. هوالحافظ – اللهم العن آکلی الربا ومحامیحم – میدانیم نماینده خدا در روی کره زمین وجهان هستی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا تراب لمقدمه الفداء و نماینده حضرتش علماء اعلام ،مجتهدین،مراجع عالم با عمل! (([نه عالمی که حتی یک لعن ونفرین بلکه یک اشاره هم به تندترین/شدید ترین/ آیات خدا وروایات رسول(ص) خالق در بیانات وسخنانش نکرده باشند!!! « همانا” تند را باید باشدیدترین پیام رسانی کرد» ])) ورهرروانشان هستند ولا غیر. همانطوریکه مرجع ورهبر بزرگوارمان درتیرماه سال جاری جمع سران سه قوه فرمودند” ضدیت با ربا خوری از مبانی اسلام است …. * متأ سفیم که برخی تندترین ندای حق را مایل نیستند یواش ترین بیان را درتقبیح کردن/لعن/نفرین/… این حرفه کثیف ونجس وخانمانسوز، ابلیس پرست را حتی دریک سخنرانی بیان کنند!!! ( کاش می مردیم واین سکوت دین فروشانه ضدّ قرانی/ضد شهداء/ضد انبیاء/ صحنه های مضحک را نمیدیدیم) ، یعنی بعداز 38سال روزنه امید ومایه امید مان به علمائی چون حضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی (عالم بااخلاص وعمل ) است، وآنهم جای” سپاسگزاری از برادران جان برکف درجبهه وسنگرآل الله ([ reba.ir]) ندای این بزرگواران که از طریق یک سایت، درکشوربه تندترین کلام آسمانیها را به گوش عاقبت اندیشان مان میرسانند ( رسانه ها وصدا وسیما که یک کلمه از ربا وخشم خالق وعواقب وحشتناک بلاهای ناگهانی ناخواسته …کلام نمیکنند!!! مثال آیا حضرتعالی قریب نیم قرن را بیاد دارید یک روزنامه تیترش یا حتی صفحات آخرش از تندترین لحن خالق میلیون میلیون منظومه برخی 40خورشیدی … ازعمل قبیح ونجس ربا درج شده باشد؟!!! یا افرادی که در یک روضه سخن مدیحه / دهها مرحله ابا عبدالله را به قتلگاه میبرند وحتی از سکوت کنندگان /تماشا چیان …روز عاشورا چه! چه! وبلبل زبانی میکنند ، اما حداقل با عینک خوش بینی بگوییم ابلیس مانع میشود از لقمه های حرام قاتلین ائمه ویاران/ ورهرواوان / وپیروانشان/ … افاضه بفرمایند!!!) «حررا خدا الگو قراردار ولا غیر»…
    انگار که سرورمان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که خالق برای عالمان با عمل الگو قرار دادند، مزاح فرمودند!!! که فرمودند” شکمهای فیزیکی شما پرشده از لقمه های حرام (معاملات همنوع) است و هیچی متوجه تان نیست. وقرآن را شدیدترین لحن «279 بقره جنگ باخدا» تدترین احادیث ربا بدتر! از 70بار عمل شنیع زنا با مادرشان در خانه کعبه را افسانه پیشینیان میپندارند!!! ویا اینکه اخیرا به این مدیحه سرایان/ خطبا / سخنرانان / روضه خوانان/ … وحی مُنزل شده تندترین لحن آسمانیها را سکوت اختیار کنید!!!، ویواشو حتی در گوشی هم به مردم کلام نکنید!!! ، لابد اگر مثلا مفهوم کلام ابا عبدالله در آستانه شهادتش ( نهیب حرام مؤکد خدا) را تذکر دادند ، ثلمه ای به اسلام وارد شود ونان آن سخنران ازچربی خارج گردد!!!.
    سالار شهدا (ع) و حضرت ولیعصر (عج) محافظ عالمان بزرگوار والهی وابا عبداللهی (ع)… چون حضراتی که در سایت امام زمان پسندانه نامشان است ،باشد انشاءالله. مطمئن باشید آقابیاد لقلقه دهان است!!! وآقا /گل زهرا (س) وقتیکه اذن حضور مییابند که حداقل اقل دریک کشور درروی کره زمین بانکداری واقعی اسلامی باشد ولاغیر، نه اینکه کثیف ترین ونجس ترین وقبیح ترین شغل/کلاه شرعی رایج!!! همانا سکوت در قبال شدید ترین لحن خالق یعنی”بایکوت /بلای ناخواسته/ فاجعه/ سقوط/… هرچند هریک شعبه شان مبدل به قارون- فرعون گردد.
    آری[ تشکیل تکفیری(منافقین،داعش،صهیونیسم ،قتلهای مسلمانان فقط نشئت گرفته از لقمه های ربویست ولا غیر، ومن وتومدیون خون شهدا ] اگربرخی از” هیآت/مساجد/ تریبونها / هیإت /مذهبیون/ سخنرانان/… طعم ربا بر ذائقه شان برنمیتابید، یعنی بجای سکوت؟!فذکر انما انت مذکرربا راتقبیح میکردند نامی از ربا باقی نمی ماند، مشکلات اسلام برروی کره زمین حل میشد، [خدا وخرمارا باهم نمیشه پرستید] وآقا بدون درخواست (منجمله 12000درخواست برا ابا عبدالله!!! نتیجه ؟ وای وای … ) خودش میامد، مدیون خون شهدا هستند دعوت کنندگانی که از سخنران/روضه خوان / مداح/ … نمیخواهند، که راجع به رباهم 2 دقیقه صحبت کند. والعاقبة للمتقین انشاء الله