با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه لنده: باید جلوی ربا در سیستم بانکی گرفته شود

امام جمعه لنده: باید جلوی ربا در سیستم بانکی گرفته شود

علی محمدی عصر امروز در نشست مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد با برخی مقامات شهرستان لنده به مناسبت هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: مردم این بانک را به اسم سپاه و بسیج می‌شناسند و این موضوع علاوه بر برکاتی که دارد، کار دست‌اندرکاران این بانک را سخت کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان لنده افزود: سپاه و بسیج در راه عمل به فرامین مقام معظم رهبری پیشگام هستند که این بانک نیز همین رویکرد را دارد.

وی اجرای کامل بانکداری اسلامی را کار سختی دانست و تصریح کرد: همین که بانک مهر اقتصاد قدم‌هایی در این راه برداشته و در این مسیر حرکت می‌کند، کار بزرگی است.

محمدی ابراز داشت: تنظیم قراردادهای بانکی زیر نظر فقها و علما نقطه عطف کار بانک مهر اقتصاد است که بر اساس آن هم مشتری باید خودش را با شرایط قرارداد هماهنگ کند و هم بانک باید کنترل‌های لازم را به منظور مصرف واقعی تسهیلات داشته باشد.

* بانک مهر اقتصاد با عقبه‌ای که دارد می‌تواند جلوی ربا را بگیرد

امام جمعه شهر لنده نیز در این دیدار گفت: بانک مهر اقتصاد با عقبه‌ای که دارد می‌تواند جلوی ربا را در سیستم بانکی بگیرد.

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل افزود: دین اسلامی دین کامل و جامعی بوده که برای همه امورات و نیازهای بشر برنامه و راهکار ارائه کرده است.

امام جمعه لنده یکی از مهمترین موضوعات فراگیر بشری را بحث اقتصاد دانست و افزود: در این حوزه نیز دین اسلام تأکیدات و دستورات زیادی دارد که کسب و کار حلال از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی ادامه داد: «ربا» از مهمترین موضوعات مربوط به معیشت و اقتصاد هر جامعه‌ای است که قرآن آن را جنگ با خدا می‌داند.

حجت‌الاسلام محمودی گیرنده، دهنده و شاهد بر ربا را در این جنگ با خدا شریک دانست و تصریح کرد: اقتصادی که باور آن رایج شده، اقتصاد بیماری بوده که علی‌رغم توصیه‌ها و تذکرات فراوان برای دوری از ربا ولی کمتر به آن توجه شده است.

 امام جمعه لنده در ادامه با ابراز خوشحالی از عزم بانک مهر اقتصاد برای بانکداری اسلامی، توضیح داد: بانک مهر اقتصاد با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده که جای امیدواری است.

حجت‌الاسلام محمودی تأکید کرد: این بانک که به بدنه سپاه و بسیج متصل است می‌تواند جلوی رباخواری را بگیرد و با نهادینه کردن کسب حلال، ربا را از زندگی خود و جامعه دور کند.

* بانک مهر اقتصاد نگاه صرف مالی به اقتصاد را تغییر داد

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لنده نیز در این دیدار گفت: بانک مهر اقتصاد نگاه صرف مالی به حوزه اقتصاد و درآمد را تغییر داد.

حجت‌الاسلام احمد سعیدی با بیان اینکه وقتی بحث اقتصاد پیش می‌آید، تفکر اولیه به سمت مسائل مالی و سود و درآمد می‌رود، افزود: عملکرد بانک مهر اقتصاد به ویژه در حوزه بانکداری اسلامی نشان داد که موضوعات دیگری نیز در کنار مسائل بانکی اهمیت دارند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان لنده تصریح کرد: وابستگی این بانک به سپاه و تعهد و شایستگی نیروهای ارزشی آن موجب شده تا در زمینه فاصله گرفتن از بانکداری همراه با ربا اقدامات خوبی در کل کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد شکل بگیرد.

وی توفیق در اجرای بانکداری اسلامی را هدفی بزرگ خواند و تأکید کرد: ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی و تلاش برای نهادینه کردن آن قدم بزرگی از سوی این بانک است که جای قدردانی دارد.

درادامه این دیدار مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نیز با ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه بانکداری اسلامی، گفت: رویکرد بانک مهر اقتصاد و پیشگام شدن آن در این زمینه می‌تواند به الگویی در سیستم بانکی تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری فارس