با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه موقت مرودشت: بانکداری بدون ربا مهجور مانده است

امام جمعه موقت مرودشت: بانکداری بدون ربا مهجور مانده است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم کلانتری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرودشت اظهار داشت: متأسفانه در جامعه‌ای که مردمان آن دم از شیعه مولای متقیان علی (ع) می‌زنند در بسیاری موارد از مسیر آن حضرت تبعیت نمی‌کنند یا به خاطر مسائل دنیوی گام در مسیر لهو و لعب و انحراف می‌گذارند.

وی بهترین الگوی ازدواج جوانان را همین الگوی آسمانی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) دانست و افزود: امروزه بسیاری از خانواده‌ها به خاطر مسائل چشم‌ و هم‌چشمی و حرص و طمع و جاذبه‌های دنیوی با قرار دادن مهریه‌های سنگین و ایرادهای بی‌مورد زمینه دلسردی بسیاری از جوانان را در بحث ازدواج و تشکیل زندگی مشترک فراهم می‌آورند و یا در مراسم خود ناراحتی همسایگان را رقم می‌زنند.

به گفته وی، ازدواج خود با ریخت‌وپاش‌های اضافی و اسراف و به وجود آوردن فضای معصیت و گناه اسباب خوشبختی را فراهم نخواهد آورد.

خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه ضمن اشاره به سالروز بانکداری بدون ربا در جمهوری اسلامی بیان داشت: متأسفانه امروزه در جامعه اسلامی بانکداری بدون ربا به شیوه صحیح خود در بین جامعه اسلامی کمتر به چشم می‌خورد و بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی در کشور سودهای بازپرداخت بالای 24 درصد دریافت کرده و تسهیلات را با بهانه‌های مختلف ارائه نمی‌دهند.

وی بیان کرد: در صورتی که همین بانک‌ها و مؤسسات در زمانی که پول‌های مردم را به منظور سپرده‌‌گذاری از آنها دریافت می‌کنند سود بسیار اندکی به آنها می‌پردازند.

خطیب نماز جمعه مرودشت تصریح کرد: برخی بانک‌ها در مورد اعطای تسهیلات به یک عده خاص در سطح کشور وام‌های گزاف با بهره‌های اندک می‌پردازند در صورتی که یک عده از مردم برای دریافت یک وام ازدواج ساده یا خرید کالا در پیچ و خم اداری بانک‌ها و مؤسسات ناتوان مانده‌اند و این از عدالت بانکداری بدون ربا به شیوه درست و اسلامی به دور است.

کلانتری در پایان ضمن اشاره به نزدیک شدن روز جشن عاطفه‌ها بیان داشت: یک عده افراد محروم و فقیر در جامعه اسلامی وجود دارد که نظر بنیه مالی نیاز به حمایت افراد توانمند دارند تا شرمنده زن و فرزند نشده کودکان آنها به همراه سایر دانش آموزان از امکان تحصیل مناسب بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری فارس