با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
باید از هر ظرفیتی در راستای حذف ربا در عملیات‌های بانکی بهره گرفت

باید از هر ظرفیتی در راستای حذف ربا در عملیات‌های بانکی بهره گرفت

ماموستا عبدالرحمان خدایی عصر امروز در دیدار با رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد کردستان و جمعی از پرسنل این بانک اظهار کرد: ترویج بانک‌داری اسلامی و بدون ربا از تاکیدات دین اسلام است و باید بانک‌های ما به این مسأله توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در آیات متعدد قرآن به بحث خودداری از ربا اشاره کرده است، گفت: رواج ربا موجب بیکاری و افزایش مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه می‌شود و به اموال و جامعه صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند.

امام جمعه سنندج با تاکید بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر در راستای ترویج قانون بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا در جامعه خاطرنشان کرد: باید از هر ظرفیتی در راستای حذف ربا در عملیات‌های بانکی بهره گرفت.

ماموستا خدایی از مردم به عنوان شاخص تاثیرگذار در بحث اجرا و ترویج بانکداری اسلامی در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: مردم باید پول خود را در بانک‌هایی که اولویت‌ آنها انجام عملیات‌های بانکی بر اساس دستورات اسلام است، سپرده گذاری کنند.

به گفته وی، دین اسلام در آیات قرآن کریم از ربا به عنوان یک عمل و فعالیت اقتصادی حرام نام می‌برد که آن را موجب از بین رفتن برکت زندگی و تضعیف اقتصاد انسان می داند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان بانکی باید به این مهم توجه کنند که تنها به افراد متقاضی واقعی تسهیلات پرداخت کنند که منجر به اشتغالزایی و رونق امور اقتصادی شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم کردستان است و بخش قابل توجهی از جوانان تحصیلکرده امروز شغلی ندارند که باید برای آنها چاره‌اندیشی شود، اظهار کرد: بانک باید با پرداخت تسهیلات و نظارت دقیق بر نحوه هزینه آن، بستر اشتغال‌زایی را برای این افراد فراهم سازد.

ماموستا خدایی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در بحث پرداخت تسهیلات خرد در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد و افزود: پیشتازی این بانک در عرصه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ بانکداری اسلامی قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: برخی از مردم استان کردستان نیازمند هستند و در بازپرداخت تسهیلات دریافتی با مشکل مواجه هستند که بانک‌ها باید در نحوه برخورد با آنها مدارا کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: البته با افرادی هم که از بانک تسهیلات دریافت کرده و با وجود اینکه توان بازپرداخت، به نحوی قصد سوء استفاده دارند باید با آنها برخورد قاطع صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس