با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه نیر: بانک‌ها دچار کار حرام ربا شده‌اند

امام جمعه نیر: بانک‌ها دچار کار حرام ربا شده‌اند

حجت‌الاسلام ‌دوستعلی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج جوانان به بهانه‌های کمبود منابع اعتباری کارشکنی می‌کنند در حالی که هر روز گزارش‌های جدیدی از پرداختی‌های نجومی مدیران و مسؤولان بانک‌ها منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و دریافت چندین برابری این مبالغ دچار کار حرام ربا شده‌اند، تصریح کرد: هرگونه دریافت دیرکرد و یا جریمه از سوی دریافت‌کنندگان تسهیلات از سوی بانک‌ها حرام محسوب می‌شود و ضرورت دارد با همکاری دولت اصول بانکداری اسلامی به دقت اجرایی شده و جامعه ما از آثار و عواقب شوم ربا در امان بمانند.

امام جمعه موقت نیر با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در پرداخت نکردن تسهیلات ارزان قیمت به امر تولید و حمایت از ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی گفت: کار امروز بانک‌ها تنها کارشکنی در حوزه پرداخت تسهیلات است که دلیل آنها نیز غیر قابل توجیه است اما جالب است هر روز اخبار و گزارش‌هایی از پرداخت حقوق و پاداش‌های نجومی به مدیران بانک‌ها به گوش می‌رسد.

ربانی به روز ملی ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: ازدواج پسندیده‌ترین مجموعه اجتماعی و ارزشی است که در دین اسلام این امر مورد توجه قرار گرفته و به جوانان توصیه شده تا در امر ازدواج پیشقدم شوند.

وی با بیان اینکه بهتر است امر ازدواج با همراهی خانواده‌ها به شکل ساده و بدون تجملات برگزار شود، بیان کرد: هر چقدر امر ازدواج ساده و سهل گرفته شود به همان نسبت پایداری، دوام و بقا زندگی مشترک زوجین افزایش می‌یابد.

ربانی به جنایت‌های آل‌سعود در یمن و کشورهای دیگر اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: آل‌سعود امروز به مزدور بی‌اختیار آمریکا در منطقه تبدیل شده و به هر جنایتی دست می‌زند.

خطیب جمعه موقت نیر با بیان اینکه آل‌سعود خائن حرمین شریفین است و از سوی امت اسلامی باید مورد بازخواست قرار گیرد، اضافه کرد: اداره مکه مکرمه و حرم شریف پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) باید با انسجام امت اسلامی انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس