با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:  بانکهای خراسان جنوبی در راستای اجرای بانکداری بدون ربا، تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بانکهای خراسان جنوبی در راستای اجرای بانکداری بدون ربا، تلاش کنند

آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار مدیر و معاونین امور شعب بانک ملی خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز نظام بانکداری بدون ربا برگزار شد، اظهار داشت: رهبری، دانشجویان و اساتید را افسران و فرماندهان جبهه علمی (جنگ نرم) می‌خوانند و امروز شما نیز فرماندهان عرصه جنگ اقتصادی هستید.

نماینده ولی فقیه با اشاره به شعار بانک ملی خطاب به مسئولان و کارکنان این بانک عنوان کرد: همان گونه که در شعار «هرجا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می‌درخشد» آمده است، سعی کنید مورد اعتماد مردم باقی بمانید چرا که شما خوشنام هستید پس سعی کنید این خوشنامی را حفظ کنید من هم دعاگوی شما هستم.

وی با اشاره به تأسیس مؤسسات مالی متعدد و بدون مجوز، بیان کرد: متأسفانه عده‌ای بدون برنامه و از روی اصول کارشناسی اقدام به تأسیس مراکز مالی می‌کنند که به دلیل وارد نبودن در امور بانکداری اسلامی، هم خودشان ضایع می‌شوند و هم حق و حقوق مردم را ضایع می‌کنند.

عبادی اظهار داشت: قانون بانکداری بدون ربا با تلاشهای آیت الله رضوانی سامان گرفت و مورد استقبال دیگر کشورها نیز قرار گرفته است، اما افسوس که عده‌ای با دور زدن قانون و تنظیم قراردادهای صوری این قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: آنها وام را در جایی غیر از آن کار و حرفه‌ای که وام را به خاطر آن گرفته‌اند، هزینه می‌کنند و با این کار هم قانون را زیرپا می‌گذارند و هم به جامعه آسیب می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: ایران کشوری با منابعی غنی، مرزهای آبی و خاکی گسترده، داشتن آب و هوای چهار فصل و ظرفیتهای عظیم کشاورزی و از همه مهمتر برخورداری از مکتبی غنی و فرهنگی والا است اما متأسفانه عده‌ای هنوز درمانده نان شب خود هستند و اگر از نظر انسانی به این اتفاق نگاه کنیم جا دارد که خود را نفرین کنیم.

وی افزود: مسئولان در راستای کاهش فاصله و اختلافات طبقاتی تلاش کنند تا شاهد این موارد دلخراش و ناراحت کننده نباشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم