با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
گریه آیت الله جوادی آملی به خاطر وجود ربا در سیستم بانکی کشور

گریه آیت الله جوادی آملی به خاطر وجود ربا در سیستم بانکی کشور

حضرت آیت‎الله جوادی آملی گفت: این آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند، تعارف هم ندارد، با این‎که فرهنگ ما فرهنگ شهادت است اما تا آمریکا گزینه نظامی را مطرح می‎کند، برخی از وی حساب می‎برند، قرآن می‎فرماید گزینه نظامی روی میز قرآن من است، ما باور نکردیم.
 

به گزارش رسا، حضرت آیت‎الله عبدالله جوادی آملی، در درس خارج تفسیر خود در مسجد اعظم در ادامه تفسیر سوره مبارکه حجرات گفت: فرمود مؤمنان حتما باید برادرانه زندگی کنند، وظیفه جهان مخصوصا دارالتقریب این است که این نظم برادرانه را حفظ کند، نظام الهی شبیه نظام بهشتی است، همان اوصافی که برای بهشتیان ذکر می‎کند، برای مؤمنان نیز بیان می‎کند.

 

وی افزود: کسی که در درون او مختصر کینه‎ای باشد، او وارد بهشت نمی‎شود، بلکه پیش از آن شست‎وشو می‎شود، در بهشت جا برای کینه و عداوت و دشمنی نیست، در سوره مبارکه حشر وقتی مؤمنان را معرفی می‎کند، وظایف آنان را ذکر می‎کند و می‎گوید مردان با ایمان نسبت به گذشتگان خود طلب مغفرت می‎کنند، برای شهدا، علما، معلمان و مانند آن، درباره کسانی که با هم زندگی می‎کنند دعا می‎کنند که کینه هیچ مؤمنی در دل آنان نباشد.

 

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: این یک بهشتی است که دین می‎سازد،چه نعمت و فرهنگی بالاتر از این است، چه تمدنی بالاتر از این وجود دارد که فرد با هیچ مسلمانی کینه و غل نداشته باشد. این دیگر اجازه نمی‎دهد که یمن و آل‎سعودی پیدا شود و بعد کشت و کشتار راه بیفتد، روح قرآن این است که انسان نسبت به هیچ مؤمنی کینه نداشته باشد، ممکن است در کشورهای بسیاری قرآن بخوانند اما روح قرآن را هر کشوری ندارد.

 

وی با اشاره به این‎که اسلام به دنبال آن است که فقر را از بین ببرد، خصیصه اسلام این نیست که به فقیر کمک بکنیم که این را هم کافران دارد، اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود من اگر فقر را ببینم گردن او را می‎زنم، من اجازه نمی‎دهم که بیکاری باشد، ربا باشد و دزدی باشد، صدقه دادن یک امر عاطفی است و نه یک امر عقلی، آن که عقلی است ایجاد اشتغال و تولید و جلوی بانک‎ها را گرفتن است، شما یک کشوری را پیدا کنید که برای فقرا سازمان و نهاد نداشته باشد.

 

حضرت آیت‎الله جوادی آملی ادامه داد: پیش از انقلاب در راهپیمایی‎ها، روحانیان جلو بودند، مردم سه جا را آتش می‎زدند، یکی شراب‎فروشی‎ها، یکی و سینماها را آتش می‎زدند، بعد از انقلاب شراب‎فروشی‎ها سه قسم شد، یک عده واقعا توبه کردند، یک عده فرار کردند و یک عده رفتند در زیرزمین، بعد از انقلاب سینماها سه قسم شدند، یک عده واقعا توبه کردند، یک عده هم فرار کردند و یک عده هم رفتند به دنبال کنسرت‎های زیرزمینی، بانک‎ها اما همچنان باقی ماندند و رباخواری دارند، ما واقعا حرف خدا را باور نکردیم.

 

وی بیان کرد: این آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند، تعارف هم ندارد، با این‎که فرهنگ ما فرهنگ شهادت است اما تا آمریکا گزینه نظامی را مطرح می‎کند، برخی از وی حساب می‎برند، قرآن می‎فرماید گزینه نظامی روی میز قرآن من است، ما باور نکردیم.

 

حضرت آیت الله جوادی در ادامه در حالی که بغض گلوی وی را گرفته بود و اشک در چشمانش حلقه زده بود، مراتب تاثر و ناراحتی خود را از وجود ربا در سیستم بانکی ابراز کرد.

 

وی گفت: ما دلمان می‎خواهیم اقتصاد مقاومتی درست بکنیم، این فقط با سفارش و توصیه که حل نمی‎شود؛ این(ربا) جنگ با خداوند است، الان این پولی که شما می‎گذارید می‎گویند چه تحریم باشد، چه نباشد، چه تورم باشد و چه تورم نباشد، می‎گویند سود دارد و سود علی‎الحساب دارد.

 

مفسر برجسته قرآن کریم اظهار کرد: درباره بحرین و درباره یمن همه باید دخالت بکنند، باید دستِ ظالم را بگیرند که ظلم نکند، نصیحت و خیرخواهی بکنند، فرمود اگر اختلافی پیدا شد شما سعی بکنید، شما نگویید به ما چه؟ بلکه سعی کنید اصلاح بکنید، الان یمن ببینید چه خبر است، اما کسی از آن خبری نمی‎گیرد، آل‎سعود اکنون جنگ‎های نیابتی راه انداخته‎اند، این کودک‎کشی و زن‎کشی اگر به توصیه قرآن عمل می‎شد، اکنون وجود نداشت.
 

منبع: رجانیوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. آیت الله جوادی آملی : ما دلمان می‎خواهیم اقتصاد مقاومتی درست بکنیم، این فقط با سفارش و توصیه که حل نمی‎شود؛ این(ربا) جنگ با خداوند است، الان این پولی که شما می‎گذارید می‎گویند چه تحریم باشد، چه نباشد، چه تورم باشد و چه تورم نباشد، می‎گویند سود دارد و سود علی‎الحساب دارد.
    زندباد ایت الله جوادی عاملی سلام خدا بر ایت الله جوادی عاملی./
    ***
    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و احترام با توجه به اینکه نایب رئیس هیت مدیره بانک سامان گفته اند که مراجع تحت القائات عوام هستند اگر پاسخ دریافت نکنند احتمالا توجیهات و توهین هاادامه داشته باشد خواهشمند است پاسخ این اقای محترم را بدهید./ واقعا خیلی عجیب است اکثریت کشورهای دنیا سود بانکی بسیار کم دارند آیا همه این کشورها در اشتباهاً چرا در ایران کارمزد وام های قرض الحسنه از سود بانکی اکثریت کشورها بیشتر است؟ اقتصاد کشورفلج شده دولت و ملت به ورشکستگی رسیدند تقریباً20 درصد ملت مشکل اقتصادی ندارند 80 درصد در شرایط بسیار سخت قرار گرفتند ولی همچنان این اقایان از زیاده خواهی و خود خواهی و تکبر دست نمی کشند و در واقع تحت القائات نفسانی و خودخواهانه هستند./مراجع بزرگ و خدا ترس که تحت تاثیر القائات قرار نمی گیرند انسان های ضعیف و … تحت تاثیر القائات قرار می گیرند این اقایان در کل وارونه سخن می گویند و می نویسند اگر نوشته های این اقای محترم را بخوانید این وارونگی و تضاد و تناقض و عوام فریبی کاملاً واضح و روشن است./

  2. با سلام وسپاس وتشکر از احیاءکنندگان این سایت امام زمان (عج) پسندانه … و ابلیس ستیزانه 950809 ج آ
    بدون مقدمه – حضرت آیت الله جوادی آملی مد ظله العالی یکی از علمای نمونه وتحت الامر صاحب عالم وجود هستی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا تراب لمقدمه الفداء هستند ،جای خوشبختی است که علماء اعلام بیدار وجسور وخداترس منجمله این عالم جلیل القدر مارا از کانال انحرافی نجات میدهند
    وجای تأسف فراوان است که برخی عالمانه /عامدانه/ مغرضانه / عوام فریبانه / ابلیس صفتانه / ابطالپذیر تجربی حرفه ای پسندانه ( مانند یکی از هیئت مدیره ومشاور ربا خوران رسمی با سابقه !!!! مُصرّ بودند که مردم را نادان محسوب کنند و حرام خدارا حلال!!! القا ء بفرمایند! این تفکرات انگلیسی صهیونیستی ضد قرآن (279 بقره ) جنگ با خدا – و ضد رسول اکرم (ص) بد تر …بدتر …. 70بار عمل شنیع زنا با مادرشان در خانه کعبه را حلال القاء کنند = یعنی ساده لوحان فریب مغالطه اینها را که به تعبیر قرآن ابلیس اعمال زشتشان را در چشمشان زیبا جلوه داده القا کنند تحمیل کنند که حرام حلال شده!!! وفرمایش حضرت رسول وقرآن ونمایندگان قرآن /مهدی (عج) / انبیاء /آسمانیهال / را بپیچانند! /دور بزنند! فی المثل تحمیل کنند که حرام /= فضلۀ موش را؟ این مدیریت چای صافی گذاشته و درمسجد الحرام در جلوی لوله آب زمزم قرار داده تا آب زمزم یا آب کوثراز نجاسات موش (حرم خدا) و بفرماید ” آی مردم …. من مدیر!!! (حوزه علمیه ندیده!= مؤمن از احکام الهی بیگانه …) فرنگ تحصیل کرده / از نمایندگان خدا(علماء) عقل وبینش بیشتری دارم !!!!! شما این فضله های موش ( حرام خدا/ ربا بد تر بدتر از 70زنا با مادرشان ) را بخورید! آقای عضو هیت مدیره /مشاور هیئت مدیره / فتوا صادر کرده ….[ تطهیر فضله(نجاسات
    ) موش ! با آب زمزم ] وای بر این تفکرضد قرآنی !!! همانا شمرها (لقمه ربا) پرورش یافته اند !!! داعشی(لقمه ربا) پرورش یافته اند !!! وهابی (لقمه ربا) پرورش یافته اند !!! منافقین (لقمه ربا) پرورش یافته اند !!! جنایتکاران کرئ زمین (لقمه ربا) پرورش یافته اند !!! همه قاتلین /قسی القلبها/کذابین /صادر کنندگان حکم به ناحق/ اغماضگران / بی توجهان به ضعفا (محرومین مظلومین بی پناهان ستمدیدگان…) (لقمه ربا) پرورش یافته اند !!! / و…. ولی خود نمیفهمند ودر نظرشان با طل حق وحق باطل جلوه میدهند!!! این تفکرات خبیث همان نفوذیهای خطر ناک اند که نائب امام زمان امام خامنه ای مد ظله العالی فرمودند” نفوذیهای خطرناک بد ترین نفوذیهایند= افراد مؤثر تحت پروژه نفوذ قرار دارند و… وای بر نفوذیهای دین فروش! خطرناک که موریانه ای احکام الهی را /انقلاب را / اسلام را خون شهدا را… با القائات واظهارات ضد قرآنی خود تحت الشعاع قراردادند( 63% از کشوررا بلعیدند واشک وتمساح میریزند و کوس ان الحق میزنند لعنت خدا بر این تفکرات که سد وموانع اصلی ظهور هم هستند ( گل زهرا (س) نمیاد در لنجنزار ربا چه 1% باشد چه 24 % در عمل 41% یعنی همانا” مشارکت واقعی /معاملات واقعی بدون نام درصد » لذا ترس به خود راه ندهید، وصرف از خدای شدید العقاب وسریع الحساب بترسید تا رفع بلا گردد، و باران رحمت اللهی برکات …به کشور بازگردد انشاءالله . آی مدیران … الساعه توبه کنید حر را خدا الگو برای من وتو قرار داد، فردا دیر است الساعه الساعه الساعه این آپلو!!! (جراحی اصلاح کثیف ترین شغل ) را بسازید. ساخت این آپلو 4ساعته در سیستم بانک مرکزی وقت میگیرد ولا غیر 1- واقعی کردن تسهیلات وسپرده ها 2- لغو سانسور زیان. 3- نظارت توسط افراد نفوذ ناپذیرمقید به امرالله 4- مشارکت بر اساس” یک ثلث ، یک ربع ،یک پنجم،یک ششم …( بستگی به مصالحه ونظر طرفین قرار داد دارد) سود واقعی سهم بانک بدانید نام درصد هرچند مغالطه علی الحساب لقلقه دهان یا قرار دار کنند،کلاه شرعیست ولا غیر ( طی قرارداد وموافقت طرفین= مصالحه واقعی نه جعلی ضد دین فعلی ) و الباقی سهم عامل …. .
    و انشاءالله آقا امام زمان ئ(عج) و رهبر بیدارمان و تمام بزرگانی که تنها در سایت ربا از آنها نام برده میشود ومتأسفانه در رسانه ها / صدا وسیما /… سخنان خدائیشان سانسور میگردد!!! یعنی سخن انسا ن ساز فذکر انما انت مذکر حضرت ابا عبدالله (ع) در دقیقه 90 روز قتال جنایتکارانه توسط ربا خوران مظلومانه به ظالمان درمقتل فرمودند ” شکمهای فیزیکی شما پرشده از لقمه های حرام (ربا (حرام) آنزمان ربا کالای همنوع ” مس با مس / جوبا جو/ارزن با ارزن/ درهم با درهم/ و…صرافیها) فی الحال پول با پول / سانسور زیان / غیر واقعی بانکی تحمیلی فعلی [ بانکداران] به ساده لوحان که مدیریت یکی از ربا خوران رسمی نادان قلمداد کرده!!!