با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حسن عباسی: اختلاس نتیجه ربوی بودن اقتصاد کشور است

حسن عباسی: اختلاس نتیجه ربوی بودن اقتصاد کشور است

حسن عباسی امشب در همایش «مهندسی سیاسی و دارو دسته نیویورکی‌ها» که با همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه دولت کنونی حقایق را درباه اقتصاد اروپا مطرح نمی‌کند و در کشور چنین وانمود می‌کنند که در صورت ارتباط با غرب مشکلات موجود حل می‌شود حال آنکه چنین نیست.

وی افزود: اگر دارو دسته نیویورکی‌ها که مرکزیت آن در آمریکا است توانسته در سایر کشورها نیز جولان دهد به این خاطر است که در آن سرزمین‌ها گروه‌هایی شیفته غرب، مروجان آراء و اندیشه‌های آنها بوده‌اند.

این استراتژیست برجسته کشور با اشاره به اینکه امروز امپراطوری دنیا از طریق دلار و پول بدون پشتوانه عرصه را مدیریت می‌کند، ادامه داد: در داخل کشور ما چنین اذعان می‌کنند که در سایر کشورها وضعیت اقتصاد گل و بلبل است، حال آنکه اندیشمندان خود آنها عنوان می‌کنند اقتصاد آمریکا تورم 400 درصدی دارد ولی اینکه می‌بینیم اقتصاد آن فرو نمی‌پاشد به این خاطر است که تورم خود را به کشورهایی که مبنای پول آنها دلار است صادر می‌کند.

این استاد دانشگاه با ابراز تاسف از اینکه در داخل کشورمان چنین به ما القاء می‌کنند که ما «هر بدبختی، بیکاری و مشکلات داریم دلیل آن تحریم‌های اقتصادی است که باید برای برچیدن آن اقدام شود»، گفت: در این زمینه مطالعه گسترده و همه‌جانبه انجام داده نتایج را به مردم، رسانه‌‌ها و مقامات مسئول ابلاغ کرده‌ایم که بدانید حتی اگر همه تحریم‌ها برداشته شود اثر آن در اقتصاد ما کمتر از پنج درصد خواهد بود.

 

*اقتصاد کشور لیبرالی است

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه اقتصاد لیبرالی در کشورمان هم اکنون پیاده می‌شود ولی مردم تصور می‌کنند اسلام در حال پیاده شدن است بنابراین احتمال بدبین شدن نسبت به اقتصاد اسلامی وجود دارد، یادآوری کرد: بنابراین باید به آحاد مردم آگاهی داد تا اتفاقات افتاده را به پای دین ننویسند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته یکی از مراجع معظم تقلید در جلسه درس بغض‌شان ترکید و می‌گویند گریه هم کرد که «اقتصاد کشور لیبرالی است ولی به این حرف‌ها گوش نمی‌دهند»، بیان داشت: نتیجه ربوی بودن اقتصاد کشورمان را هم مقابل چشم‌های‌تان است این همه ارتشاء، اختلاس و … از معیوب بودن سیستم اقتصادی سرچشمه می‌گیرد.

این استاد علوم استراتژیست مطرح شدن موضوع طرح تحول جامعه توسط رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان از کارشناسان و صاحب‌نظران انتظار دارند برای تحول در اقتصاد، فرهنگ و … چاره‌اندیشی کنند، چرا که آنچه در جامعه مشهود است این می‌باشد که همه مشکلات به پای اسلام نوشته می‌شود حال آنکه به کام لیبرالیسم است.

وی با بیان اینکه هر موقع بانک مرکزی در هر کشوری به چاپ اسکناس بدون پشتوانه روی بیاورد در واقع به ابر ربای جهانی تن داده است، خاطرنشان کرد: بنابراین باید فرمایشات رهبری در این زمینه مبنی بر «جادوی پولی و مالی دشمن را بشکنید» و «آقایی و سروری دلار را بشکنید» را مورد توجه قرار داد و در این زمینه چاره‌ای اندیشید.

*نسبت به جنگ ارزی باید هوشیار بود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال نسبت به جنگ ارزی هشدار داد و افزود: پیچیده‌ترین علمی که ممکن است آینده شما و کشور را نابود کند همین جنگ ارزی و جنگ پول‌ها است و در طول 24 ساعت اتفاق می‌افتد در این راستا چنان ارزش واحد پول ملی را آنقدر پایین می‌آورند که عواقب آن دامنگیر نه‌تنها ملت بلکه حکومت نیز می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام مبنی بر «پول نباید کار کند» گفت: اندیشه‌های امام راحل را باید به صورت دقیق بررسی کرده و برای جامه عمل پوشاندن آن گام برداشت و نباید عرصه را به کسانی واگذار کنیم که شب می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند سپس یک خاطره تعریف می‌کنند و یک خواب می‌بینند.

این مسئول با اشاره به موضع‌گیری و نهیب زدن مراجع معظم تقلید در سال‌های اخیر به وضعیت اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: امروز می‌گوییم امام خمینی فرمودند «نباید پول کار کند» ولی دچار این آفت شده‌ایم، امیدوارم روزی نرسد بگوییم رهبری فلان صحبت را می‌کردند ولی حیف عمل نشد.

 

*دانشمندان هسته‌ای را مایوس کردند

این استاد دانشگاه ضمن ابراز تاسف از اینکه دانش هسته‌ای کشورمان را بتن کرده و دانشمندان را مایوس ساخته‌اند، اظهار داشت: الان هم قرار بر این شده چین بدل آن را در اراک برای ما بسازد حال آنکه جای شگفتی است خودمان اصل این صنعت را داشتیم و ساخته بودیم پس چرا آن را نابود کردند؛ به جای دانشمندان بومی به آمریکا اعتماد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: الان درون حکومت کسانی هستند که بر این باور می‌باشند باید در نظام اقتصاد جهانی هضم شویم تا اقتصاد کشورمان سر و سامان پیدا کند، ولی باید به این سوال پاسخ دهند اگر ارتباط با غرب مفید فایده است پس غرب خودش چرا به صورت کلان بدهکار است؟

عباسی ادامه داد: دو سال برای مذاکرات هسته‌ای رفت و آمد کردند ولی در نهایت چه کاری صورت دادند آیا جز این بود که انرژی هسته‌ای را مضمحل کردند؟ جز این بود که غنی‌سازی را از 20 درصد به 3 درصد رساندند، غیر از این بود که هزاران سانتریفیوژ را به 3 هزار رساندند.

این استاد دانشگاه گفت: رئیس بانک مرکزی کشورمان برای دیدار با مقامات مالی آمریکا رفت و آنجا تقریبا هیچ بودن نتایج برجام را مطرح کرد و اینکه مبادلات تجاری ما همچنان به راحتی انجام نمی‌شود، آمریکا برای نخستین بار یک حرف راست زد و آن هم اینکه «ما قول نداده بودیم چرخه اقتصادی را برداریم»، این موضوع چنین معنایی دارد که بین ما و هر کشور دیگری بنا بر معامله باشد باید از چرخه اقتصادی آمریکا بگذرد در واقع ما الان تحریم نیستیم بلکه محاصره شده‌ایم.

وی با ابراز اینکه طبق پیش‌بینی رهبر انقلاب دشمن بهانه تراشی را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر خواست آمریکا باشد باید موشک را حذف کنیم، با سوریه رابطه نداشته باشیم، دفتر اتحادیه اروپا را بازگشایی کنیم، همجنس‌بازها و بهایی‌ها را به رسمیت بشناسیم.

این استراتژیست برجسته کشور بر لزوم تامل پیرامون نحوه عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و گفت: بروید و بررسی کنید کجا این سازمان به نفع ما کار کرده و رای داده است، به طوری که حتی رو به روی رسانه‌ها نشسته‌ و گفته‌اند برای جاسوسی به ایران رفت و آمد داشته‌اند.

عباسی با تاکید بر اینکه نباید فریب عنوان بین‌المللی این سازمان‌ها را خورد، بیان داشت: یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و … همه آنها برای مکیدن عصاره ملت‌ها و ریختن‌شان در حلقوم نظام سلطه پدید آمده‌اند.

*روزی امام خمینی فرمود «حصر آبان را بشکنید» امروز رهبری می‌گویند حصر اقتصادی را بشکنید

وی فرمایشات رهبری مبنی بر «جادوی پولی و مالی دشمن را بشکنید» و «آقایی و سروری دلار را بشکنید» را مورد اشاره قرار داد، یادآوری کرد: اگر روزی امام خمینی دستور شکستن حصر آبادان را می‌دادند امروز رهبری دستور شکستن حصر دلار را صادر کرده‌اند.

عباسی با بیان اینکه در دولت عده‌ای موضوع شکستن حصر دلار را شوخی می‌گیرند و شاید بر این اعتقاد هستند حالا رهبر حرفی زده، ادامه داد: دستور شکستن حصر دلار مخاطبانی در مجلس شورای اسلامی همچنین وزارت اقتصاد و دارایی دارد.

این استراتژیست برجسته کشور با بیان اینکه عده‌ای می‌ترسند حقایق درباره اقتصاد اروپا گفته شود، همچنین از مطالبه‌‌گری جوانان در هراس هستند، یادآوری کرد: کشورهای غربی که عناوین آنها را در این جلسه ذکر کرده‌ایم در اقتصاد به وضعیت قرمز رسیده‌اند ولی دولت به ما می‌‌گوید در صورت رفع تحریم‌ها همچنین رفت و آمد گروه‌های تجاری غرب مشکلات حل می‌شود، باید این طور پاسخ داد بله به کشور آمد و شد دارند ولی برای نجات اقتصاد در حال فروپاشی خودشان، همچنین برای فروش کالاهایی که روی دست‌شان مانده است، نه کالاهایی که در آن تکنولوژی وجود دارد.

این استاد دانشگاه ضمن ابراز تاسف گفت: سعی دارند به ما چنین القا کنند ما بدبخت هستیم چون موشک ساخته‌ایم، چون به سوریه نیرو اعزام می‌کنیم و از مقاومت دفاع می‌کنیم، حال آنکه باید از این طیف پرسید غرب هیچ کدام از این کارها را نمی‌کند، موضوع ولایت فقیه، حجاب زنان و هر آنچه به ما ایراد می‌گیرند آنجا وجود ندارد پس آنها خودشان چرا مشکل دارند و دولت‌هایی که خودشان مسئله دارند چگونه بنا است اقتصاد ما را نجات دهند.

 

*در وزارت خارجه دولت هشت نفر به دار و دسته نیویورکی‌ها معروف هستند

وی با اشاره به اینکه در وزارت امور خارجه هفت تا هشت نفر به دار و دسته نیویورکی‌ها معروف هستند ولی بحث ما در این همایش دانشجویی فراتر از مرزهای کشور است، بیان داشت: هرچند نمی‌توان دنباله‌روهای افکار غربی را از نظر دور نگه داشت.

این استاد دانشگاه تماشای فیلم یتیم‌خانه ایران را که برگرفته از واقعیت‌ها و قحطی ساختگی انگلیس در کشورمان بوده و در اثر آن بین 4 میلیون تا 10 میلیون نفر کشته شده‌اند را توصیه کرد و ادامه داد: این همان انگلیس است که برخی حاضر به موضع‌گیری علیه آن نیستند، این همان انگلیس است که برخی دوستان از روی پرچم آن نمی‌گذرند و بلافاصله رسانه‌های غربی با عنوان اقدام شجاعانه از آن تمجید می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس حکم حکومتی امام خمینی نباید پول کار کند، با خطاب قرار دادن جوانان، بیان داشت: از شما بزرگ‌مردان و بزرگ‌‌زنان می‌خواهم از درون تفکر اسلامی و ایرانی مدلی برای مدیریت اقتصاد کشورمان ابداع کنید.

این استراتژیست برجسته کشور با اشاره به وجود دو تفکر در کشور مبنی بر «ما نمی‌توانیم و غرب می‌تواند»، گفت: این شما و این آینده؛ نسبت به محیط پیرامون اشرافیت داشته باشید هر سیگنال و قانونی که از طرف غرب می‌آید تن ندهید و نپذیرید سپس در قالب جهاد کبیر زمینه را برای شکوفایی کشورمان فراهم کنید.

بنه به گزارش خبرگزاری فارس، فردا ساعت 14 و 30 دقیقه در کانون جوانان بسیج ارومیه همایش از سورنا تا سرلشکر سلیمانی رویارویی 2500 ساله غرب با ایران با میزبانی دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از دانشجویان انقلابی و پرشور برگزار خواهد شد که سخنران ویژه آن هم حسن عباسی استراتژیست برجسته جمهوری اسلامی، برگزارکننده نخستین کرسی‌های نظریه‌پردازی و چهره‌ای ضد استکباری است.

بنا بر این بود که با میزبانی دانشگاه پیام نور ارومیه و دانشگاه آزاد اسلامی در دو روز متوالی با میزبانی محفل دانشگاهی سخنرانی‌های استاد حسن عباسی برگزار کننده نخستین کرسی‌های نظریه‌پردازی در کشور و استراتژیست برجسته کشورمان برگزار شود.

بنابه دلایلی به رغم وجود مصوبه شورای فرهنگی همچنین پیگیری‌های واحد بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه و دفتر تحکیم وحدت دانشگاه آزاد اسلامی برای جلب موافقت نهادهای ذی‌صلاح، برگزاری مراسم در داخل دانشگاه ملغی شده و در کانون جوانان بسیج در ارومیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس