با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حجت‌الاسلام رفیعی: منکر فقط بی‌حجابی نیست، بلکه ربا و دروغ نیز از مصادیق دیگر منکر هستند

حجت‌الاسلام رفیعی: منکر فقط بی‌حجابی نیست، بلکه ربا و دروغ نیز از مصادیق دیگر منکر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مجلس عزاداری شب سوم ماه محرم در هیأت رزمندگان اسلام که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) احیای سیره نبی مکرم اسلام بود، اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) در طول زندگی خود بر قرآن و سنت پیامبر تکیه داشتند و همواره به دنبال احیای این دو رکن عظیم بودند.

وی با بیان اینکه همه ادیان و دنیای اسلام مدیون امام حسین(ع) هستند، تصریح کرد: امام حسین(ع) نفرمود بیعت با یزید موجب از بین رفتن غدیر، تشیع و ولایت امیرالمؤمنین(ع) می‌شود بلکه تاکید کردند اگر با یزید بیعت کنم اسلام از بین می‌رود.

این عضو هیأت علمی جامعة المصطفی بر لزوم بزرگداشت محرم از سوی جهان اسلام تاکید کرد و افزود: اگر حاکمیت یزید استمرار پیدا کرده بود، توحید به عنوان اساس کتب آسمانی هم از بین رفته بود.

وی با اشاره به اینکه شمر و لشکریان عمربن سعد از نظر حیات عقلی، معنوی و دینی مرده بودند، اضافه کرد: آیا امروز نتانیاهو، آل سعود و گروه‌های تکفیری که افراد را می‌کشند، انسان هستند.

رفیعی از اختصاص اوقات زیاد جوانان و خانواده‌ها به فضای مجازی انتقاد و اظهار کرد: فضای مجازی علم را از جوانان می‌گیرد و افراد را سطحی می‌کند؛ برخی جوانان حتی نسبت به قرآن و اعتقادات اهتمام ندارند؛ چرا باید زمان و فرصت جوانی صرف مسائل بیهوده شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی یک تهدید برای جامعه است، تصریح کرد: نباید به این اندازه اوقات جوانان و خانواده‌ها صرف فضای مجازی شود؛ برخی از بزرگان دین در سن 25 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند؛ قرآن‌خوانی و قرآن فهمی فقط برای حوزه علمیه و علما نیست؛ بخشی از جوانان به دلیل ضعف مطالعه نسبت به شبهات سست می‌شوند و نمی‌توانند دفاع کنند.

رفیعی با بیان اینکه اسلام بر لزوم علم‌آموزی تاکیدات بسیاری داشته است، گفت: مسلمین به سخنان پیامبر(ص) درباره علم آموزش گوش نکردند؛ تمام بدبختی‌های عالم از جهل است؛ چرا جوان داعشی باید خود را منفجر کند و بگوید می‌خواهم با پیامبر(ص) غذا بخورم.

وی با تاکید بر اینکه وهابیت خطر جدی برای دنیاست، تصریح کرد: وهابیت در همه کشورها نفوذ کرده‌اند و ده‌ها شبکه فارسی زبان دارند؛ «محمدبن عبدالوهاب» از جهل مردم استفاده کرد؛ امروز اگر مردم عربستان تفکر و اندیشه داشتند نباید از رهبران خود پرسش می‌کردند به چه جرمی مردم یمن را بمباران می‌کنید.

رفیعی با بیان اینکه فتنه از جهل منشأ می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فتنه 88 به دلیل جهل بعضی از افراد برای کشور هزینه سنگینی داشت و برای نظام مشکلاتی ایجاد کرد و هنوز هم گرفتارش هستیم؛ بارها مقام معظم رهبری به گفت‌وگو و بازشماری آرای انتخابات تاکید کردند اما برخی افراد تن ندادند.

این عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آمیختگی کمک‌های مالی با مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: کمیته امداد علاوه بر کمک مالی، کتاب هم به نیازمندان اهدا کند و زمینه تشویق آن‌ها را به مطالعه فراهم کند.

وی در ادامه بر لزوم پرهیز از بی‌تفاوتی نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: خداوند مؤمن ضعیف و بی‌تفاوت را دوست ندارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منکر فقط بی‌حجابی نیست،ادامه داد: ربا، کم‌فروشی، دروغ، اشتباهات ادارات، کوتاهی دولت‌ها و حقوق‌های نجومی از مصادیق دیگر منکر هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه مصداق منکر گاهی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، گفت: امروز وجود داعش در جهان منکر است و وجود کسانی که مقابل خط نظام و شهدا می‌ایستند منکر است.

منبع: فارس