با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حسن عباسی: تنها راه اجرای اقتصاد مقاومتی مبازره با رباخواری است

حسن عباسی: تنها راه اجرای اقتصاد مقاومتی مبازره با رباخواری است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حسن عباسی عصر امروز در مراسم پاسداشت خاطره سرداران شهید حسین املاکی، احمد مایلی و محمد ناظری در مسجد کیاکلایه این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: در این مراسم سخن از شهید ناظری و مایلی و املاکی بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه شهادت محمد ناظری شوک عجیبی به انقلاب بود، افزود: در هفته‌های اخیر دو تن از بزرگان علم و مبارزه و شاخص‌ترین چهره‌ها را از دست دادیم.

رئیس مرکز بررسی‎های دکترینال امنیت بدون مرز، با بیان اینکه شهید ناظری و مایلی، عالم به علم تاکتیک بودند، تصریح کرد: اگر سواد تاکتیکی داشته باشیم مشکل کشور برطرف می‌شود.

وی شهید ناظری را پدر علم تاکتیک دانست و افزود: موفقیت حزب‌الله لبنان تربیت شده شهید ناظری بود و نوجوانان و جوانان باید علم مبارزه با بشناسند.

عباسی با بیان اینکه انسان‌های انقلابی از طریق علم مبارزه جامعه را نجات می‌دهند، گفت: شهید ناظری دانش تاکتیکی را به دانشگاه‌ها برد و تمام فلسطینی‌ها، عراقی‌ها، سوری‌ها، لبنانی‌ها و انقلابیون همه شاگردان شهید ناظری و مایلی بودند.

وی علم تاکتیک را بالاتر از سطح تکنیک خواند و خاطرنشان کرد: امروز علم مبارزه تاکتیکی از دست جمعیت دنیا در رفته است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه لیبرالیسم ربطی به اسلام ندارد، تصریح کرد: علم مبارزه لیبرالیسم روش و مبنای رباخواری است که می‌تواند شیوه حیات جامعه را تغییر دهد.

وی شیوه مذکور را موجب ضرر و زیان و خسارت در زندگی دانست و ادامه داد: کسانی که رابطه‌بازی دارند و حقوق‌های نجومی می‌گیرند، به نوعی خسارت است و انسان مزد خود را در آخرت می‌گیرد و دچار خسران می‌شود.

تبعیت از کفار مشکل اقتصاد کشور را برطرف نمی‌کند/مسؤولان حرف‌شنوی ندارند

عباسی دنیاگرایی، تفکر غرب‌گرایی و… را شیوه زندگی دنیایی عنوان کرد و گفت: بارها رهبری فرمودند سیستم بانکداری با ربا مشکل دارد اما مسؤولان توجه نکردند و گفتند می‌مانیم شرایط پسابرجام رقم بخورد تا غربی‌ها بیایند مشکل ما را حل کنند.

وی با بیان اینکه اگر غربی‌ها می‌توانستند مشکل خود را حل می‌کردند، گفت: چرا باید از توان کفار تبعیت کنیم در حالی که در اسلام نیز نسبت به این موضوع گوشزد شده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه امروز شکستن هیمنه دلارهای جهان مطرح است، اضافه کرد: رهبری فرمودند اگر اقتصاد مقاومتی می‌خواهد پیاده شود باید آقایی و سروری دلار بشکند و باید به این فرمایش ایشان توجه شود.

وی به شکست اقتصاد چین در مدت 45 روز اشاره کرد و افزود: جنگ ارزی بین چین و آمریکا جنگ جدید بوده و بیش از 40 درصد اقتصاد چین در جنگ بین دلار و یوآن نابود شد.

عباسی با تصریح بر اینکه در سال 90 در مدت 24 ساعت جنگ ارزی علیه ایران آغاز شد و در سال 92 در یک روز 40 درصد ارزش ریال ایران را نابود کرد، گفت: در مدت یک روز 40 درصد دارایی و ثروت ملی ایران نابود شد و آنها با این جنگ به ملت‌ها ضرر می‌زنند.

وی به نگرانی شدید امروز آیت‌الله جوادی آملی درباره ربای بانکی اشاره کرد و یادآور شد: پس از چند سال از انقلاب اسلامی چرا باید اینگونه مرجعیت شیعه از موضوع ربا بغض کند در حالی که مسؤولان توجهی به سخنان بزرگان ندارند.

رئیس اندیشکده یقین باید مراقب باشیم معیشت ما آلوده نشود، خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن به انسان‌هایی مانند شهید املاکی، ناظری، مایلی و دیگر شهدا باید مراقب باشیم معیشت و زندگی خود باشیم که آلوده به ربا نباشد.

وی با اشاره به اینکه روزگاری انسان قصد داشت مس را تبدیل به طلا کند، گفت: انسان امروز کاغذ بی‌ارزش را تبدیل به پول کرده است.

عباسی شهدا را انسان‌های آزاداندیش و مالک نفس خود خواند و یادآور شد: شهدایی مانند ناظری آزاد زندگی کرد و با حریت از دنیا رفت و انگیزه آنها شهادت در راه خدا بود.

وحشت مسؤولان سیاسی و اقتصادی از شنیدن حرف‌های بزرگان

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید با آرمان‌های انقلاب تربیت شوند، متذکر شد: ملتی که امام دارد باید گوش به فرمان باشد اما مسؤولان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… عادت دارند نشنوند و حتی از شنیدن حرف‌های بزرگان خود وحشت دارند.

رئیس اندیشکده یقین تنها راه نجات کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی را تبعیت از سخنان رهبری، بزرگان، علمای دین و مرجعیت و مبارزه با مادی‌گرایی و رباخواری دانست.

منبع: خبرگزاری فارس