با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
اقتصاد کشوری که مبتنی بر ربا است، نابود می‌شود

اقتصاد کشوری که مبتنی بر ربا است، نابود می‌شود

به گزارش جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا، به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی جلائیان اکبرنیا، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، صبح روز بیستم آذرماه در پیش‌نشست کنگره ملی قرآن و علوم انسانی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با اشاره به محورهای فراوان مقالات کنگره ملی قرآن و علوم انسانی اظهار کرد: مقالات باید در ۱۳ محور ارسال شود که مقالات پذیرفته شده با امتیاز علمی ـ پژوهشی و isc به چاپ خواهد رسید.
ایشان با اشاره به معنای نظریه‌پردازی، گفت: در خصوص نظریه‌پردازی، تعریف‌های زیادی وجود دارد، در واقع نظریه‌پردازی مجموعه‌ای از بیانیه‌های مختلف است که ارائه می‌شود و حداقل مبین بخشی از واقعیت است.
حجت‌الاسلام جلائیان به نظریه‌پردازی قرآن کریم نیز اشاره و ابراز کرد: تسامحا نظریه‌ای را می‌توان پذیرفت که براساس آموزه‌های قرآنی باشد لذا مطالبی که از قرآن برداشت می‌کنیم، نظریه‌پردازی علمی قرآنی است چرا که قرآن، حقایق را عنوان می‌کند.
معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: ما انسان‌ها اگر مطالبی را ارائه کنیم بخشی از حقیقت را بیان کرده‌‌ایم اما قرآن، کل حقیقت را بیان می‌کند.
وی با بیان اینکه برخی از حقایق مورد مطالعه علوم انسانی قرار نگرفته است، گفت: بسیاری از مطالب در آیات نورانی قرآن کریم مطرح شده اما انسان‌ها به آن حوزه وارد نشده‌اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه می‌توان آیات علمی قرآن را به دسته‌های مختلف تقسیم کرد، گفت: رازگویی‌های علمی قرآن از جمله این دسته‌ها به شمار می‌رود، آیات زیادی داریم که از رازهای مختلفی پرده بر می‌دارد.
حجت‌الاسلام جلائیان با بیان اینکه وحی نوعی دانش قطعی است که در صحت آن شک نداریم اما در حوزه دانش بشری کسی به سمت آن نرفته است، یادآور شد: همچنین این موضوع که موجودات زنده در آسمان‌ها هستند در قرآن بیان شده اما تحقیقاتی در این حوزه انجام نگرفته است.
معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سومین بخش نظریه‌پردازی‌های علمی در حوزه علوم انسانی است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) به سران کشورهای مختلف نامه می‌نویسند و می‌گویند که صدای شکستن‌های استخوان‌های کمونیست‌ را می‌شنوند.
ایشان با بیان اینکه در سیاست خارجه نظریه‌پردازی‌هایی است که اگر افراد به آن توجه کنند هیچ وقت ضرر نخواهند کرد، افزودند: دشمنان، نقشه‌های شومی دارند، آن‌ها زمانی کوتاه خواهند آمد که دین شما را نابود کنند.
حجت‌الاسلام جلائیان ابراز کرد: اقتصاد کشور ما اگر مبتنی بر ربا باشد، نابود می‌شود اما مطالعات در این حوزه بسیار کم است.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا