با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
سخنی با بچه‌های وزارت اطلاعات

سخنی با بچه‌های وزارت اطلاعات

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جنبش هر ساله با برپایی غرفه دریوم‌الله 22 بهمن تلاش می‌کند تا مردم را آگاه و هشیار کند تا از این جنگ آشکار با خدای متعال جلوگیری شود. در این مسیر با یاری خدای متعال و همراهی مراجع تقلید و بزرگان عرصه علمی اقتصاد، اولویت موضوع ربا روز به روز به‌طور کمی و کیفی در میان مردم گسترده‌تر شده است.گزارش این فعالیت‌ها را در صفحه اختصاصی fajr.reba.ir ، کانال تلگرامی و صفحه اینتساگرامی جنبش به نشانی Reba_ir می‌توانید مشاهده کنید. 

دیروز در سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی، حین برگزاری برنامه عزیزانی از وزارت اطلاعات که بخشی از مسئولیت حفظ امنیت فیزیکی و محتویی راهپیمایی به عهده ایشان است، پیش بنده آمده و تنها به یک سوال بسنده کردند: «مجوز غرفه را از کجا تهیه کرده‌اید؟» و دعوت ما مبنی بر اینکه شما علاوه بر مسئولیت شغلی یک عضو از جامعه هستید و در خدمت شما باشیم برای توضیحات را رد کردند. لذا بر خودم لازم می‌بینم این توضیحات را به‌صورت نامه سرگشاده ارائه کنم. امید است به دستتان برسد:

 

نامه‌ی سرگشاده به بچه‌های وزارت اطلاعات و همه آن‌هایی که دغدغه حفظ نظام را دارند.

جوامع انسانی همواره در حال تغییر و رشد یا توسعه هستند. این تغییر همواره با مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی روبرو بوده است. همواره جامعه به دو دسته مخالفان و موافقان در هر موضوعی تقسیم شده‌اند و قشر بی‌طرف نیز عموما بین این دو قضاوت فطری می‌کند. اما از نگرش اسلام، در هر موضوعی باید به دنبال حق و باطل گشت و مخالفت و موافقت غیرعقلِ معادنگر، باعث خسارت خواهد بود.

 در قرآن کریم عموم قصص نقل شده از انبیاء به این موضوع اشاره دارد که قشر صاحب ثروت و قدرت از تغییر جامعه توسط انبیاء ناخرسند بوده و با آن‌ها مقابله می‌کردند. روندی که برای حضرت ابراهیم علیه السلام، هود و صالح و موسی و عیسی و سایر انبیا می‌توان برشمرد. حتی مشکرین و وطنیین مکه نیز در ابتدای دعوت پیامبر، بسیار زیرکانه به آن حضرت تهمت «ایجاد اختلاف در خانواده‌ها و شهر» را می‌زدند. اما غافل از اینکه اگر ندای مبشیرین و منذرین در جامعه را که به حق‌اند را به امید حفظ وضع موجود قطع کنیم، تنها دست در گوش‌های خود فرو کرده‌ایم و چشم بر عذابی که به زودی بر امت فرو فرستاده خواهد شد بسته‌ایم. درست همانند شهر مارب در یمن و اتفاقات قوم هود و صالح و قبطیان و قوم هزاران پیامبر کشته‌شده دیگر.

انقلابی بودن، یعنی مبارزه با ظلم و جور و طاغوت‌های کوچک و بزرگ در هر زمان. انقلابی فردی است که مشکلات جامعه را ببیند، عاقلانه تحلیل کند تا به ریشه‌اش برسد و چون مسلمان است «روش» را هم در کنار هدف مقدس بداند و از راه صحیح شروع به اجرای آن کند. و اصلاح در هر جامعه‌ای برخلاف نگرش بعضی‌ها تنها توسط همان مسیری انجام خواهد شد که خدای متعال در آیه 11 سوره رعد به آن پرداخته است.

اگر امام خامنه‌ای بر انقلابی بودن تاکید دارد. معنی‌اش همین است که به هیچ وجه نباید به وضع موجود راضی بود؛ باید تلاش کرد و در همین تلاش، همگان را با خود همراه کرد و به اصلاح جامعه پرداخت. اگر نسل اول انقلاب با همین قاعده کبیرِ آیه 11 سوره رعد توانستند حکومت را از طواغیت بگیرند، اکنون نسل بعدی در تلاش است تا با همین روش اقتصاد را از طواغیت بگیرد.

برادر عزیز من، حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیشگیری بهتر از درمان. آیا برای حفظ نظام باید صبر کنیم تا فساد ایجاد شود و بعد جلوی آن را با مصیبت و هزینه‌های فراوان بگیریم؟ آن‌هم اگر بتوانیم، که متاسفانه نتوانستیم. حقوق‌های نجومی که امام خامنه‌ای فرمودند نتیجه‌اش برای مردم روشن نشد، یعنی تضعیف اعتماد مردم نسبت به نظام ‹و نه دولت› و این تضعیف نتیجه‌اش آماده شدن بستر برای معاندین خواهد بود. آیا اگر جمله آیت‌الله جوادی را که فرمود: «حقوق کارمندان بانک‌های ربوی حرام است و این کارمندان ملعون‌اند» را سانسور کنیم و به بهانه التهاب در جامعه منذرین و مصلحین را وادار به سکوت کنیم؛ در این جنگ از پیش باخته با خدای متعال هم می‌توانید تضمین دهید که جامعه به فروپاشی‌ای که ذات اقدس اله وعده داده نزدیک نمی‌شود؟

والله که ما تنها تلاشمان جلوگیری از فروپاشی‌ای است که خدای متعال برای جوامع رباخوار وعده داده. تلاشمان برای جلوگیری از فروپاشی انقلابی است که نگاه همه مستضعفان عالم به آن است. تلاشمان برای رساندن این نظام به آرزوی همه انبیاء و ائمه یعنی مُلک مهدی است.

بیایید فارغ از همه قید و بندهای اداری و بشر ساخته یکبار دیگر به نص صریح قرآن، برای خدا کنار هم باشیم و ظالمان و طاغوتیان را به همان شیوه و روشی که خدا در سوره هود به پیامبرش می‌فرماید و در سوره رعد به عنوان قاعده بیان می‌کند، بیرون کنیم.

از همه برادران و خواهرانی که در سپاه پاسدار «انقلاب اسلامی» و وزارت اطلاعات جمهوری «اسلامی» هستند درخواست می‌کنم ما را در تداوم انقلاب‌های پی‌در‌پی برای زنده نگه داشتن انقلاب امام خمینی رحمه الله یاری کنند تا در صحرای محشر من شرمنده خدا و رسولش در این جنگ آشکاری که در امت مسلمان ایران رخداده نباشم.

و الله مستعان
محمدهادی مذهب‌جعفری

23 بهمن 1395