با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
مصاحبه اختصاصی جنبش ممانعت از جنگ با خدا با تهیه کننده و نویسنده مستند پول بدونه پشتوانه

مصاحبه اختصاصی جنبش ممانعت از جنگ با خدا با تهیه کننده و نویسنده مستند پول بدونه پشتوانه

 مصاحبه اختصاصی کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا با تهیه کننده و نویسنده #مستند_پول_بدون_پشتوانه
 

مقدمه
مستندساز فیلم “پول بدون پشتوانه” که از ساخت این مستند بدون “پول” و پشتوانه” گلایه‌مند است، درباره این مستند می گوید: مردم “بدون پشتوانه بودن دلار” را باور نمی کنند.

در جنبش ممانعت از جنگ با خدا سعی شد ربای کلان برای مخاطب تشریح شود؛ ربای کلان را خلق پول و خلق اعتبار گفتیم، در مستند پیش روی به چگونگی و تشریح خلق پول می‌پردازد.

 یکی از این نکات چاپ کاغذهای بدون پشتوانه‌ای است که فدرال رزرو امریکا به انتشار آن مبادرت می‌کند و از کانال تزریق به سیستم پولی ایالات متحده، به تمامی دنیا صادر می‌شود و به‌عنوان ارز مبنا کارکردها و نقشهای گوناگونی را به عهده می‌گیرد.

 از سوی دیگر عدم اقبال رسانه‌ها و نخبگان در سطح جهان از گفتمان‌سازی پیرامون این «بزرگترین کلاهبرداری تاریخ» یکی از نقاط قابل تأمل است. در ایران نیز هیچ نهادی که به روشنگری و مقابله با این موضوع اهتمام داشته باشد وجود ندارد. ساختار حمایت از هنرمندان در زمان پرداختن به این سوژه‌ها توسط نهادهای مرتبط ایران ــ که به نوعی متولی توزیع منابع عمومی و ملی هستند ــ‌ تأسف‌بار است؛ چه اینکه کوچکترین حمایتی از این گروههای مردمی و پرانگیزه صورت نمی‌گیرد و ساخت این پروژه‌ها حاصل کارهای شبانه تیمهای جهادی است.

 لازم به ذکر است مهدی سامنی تهیه کننده و نویسنده و امیر صلح‌میرزایی کارگردان این اثر است که سال گذشته و امسال در بخش اقتصادی «جشنواره عمار» حضور پر رنگی داشته‌اند.

 جنبش: چه شد که به فکر ساختن چنین مستند هایی افتادید و منابع این اثر چیست؟
 سال قبل یک کار کوتاه را ساختیم به نام #فروپاشی که عنوان می‌کرد دلار آمریکا بدون پشتوانه است.  بعد از بازخورد خوب اینکار تصمیم گرفتیم کار طولانی تر و متفاوتی بسازیم لذا بناشد که از #دکتر_عباسی مشاوره بگیریم، اتفاقا این ماجرا با جلسه ای که بنده حدود سه ماه قبل وقت گرفته بودم همزمان شد و جناب دکتر عباسی پیشنهاد کردند که #کتاب_جنگ_های_ارزی را مطالعه کنیم و در مورد این ماجرا کار را بسازیم. همین شد که کار مطالعاتی پروژه جدید که بعدا “پول بدون پشتوانه ” نام گرفت بر پاییه ی کتاب جنگ ارزی و چند منبع دیگه آغاز شد .

 جنبش: آیا پیش از این کار با جنبش ممانعت از جنگ با خدا  آشنا بودید . به نظرتون توانسته ربای کلان را برای مردم و خواص تبیین کند؟
 بله از آغاز جنبش مطالبش رو دنبال می کردم و دورا دور کمک حال دوستان در جنبش بودم .
در خصوص تبیین ربا هم تا حدودی میشه گفت که موفق بوده. اما بنده به عنوان یک شخص رسانه ای باید بگم که جنبش در موضوع رسانه میتونه خیلی بهتر عمل کنه . البته محدودیت هایی هم از جهات مختلف داره ولی به نظر میرسه که اگر تمرکز دوستان جنبش بر روی عرصه سازی بصری برای مخاطب عام باشه بیشتر نتیجه میگره .

 جنبش: به نظرتون چطور میتوان مردم را با ربای کلان و خلق پول آشنا کرد؟
باید یک طرح جامع رسانه ای به جهت ساختن عرصه برای عموم مردم آماده کرد و مبتنی بر اون برنامه ها رو پیشبرد. همه ی مردم می دونن که سیستم مالی ما مشکل داره اما دقیقا نمی دونن از کجاست و چگونه داره رقم میخوره . اگر به درستی مردم آگاه بشن، زمینه برای تغییرات اساسی در چارچوب قانون وجود خواهد داشت. در غیر این صورت حرکت لاکپشتی خواهد بود.

?جنبش: به نظرتون مسئولین چه  کمکی میتوانند کمک کنند.
? مسئولان کشور باید روحیه انقلابی خودشون رو تقویت کنند و به رهنمود های امام جامعه گوش کنند. نیاز به کار خاصی نیست. همین مسائلی که رهبری به ایشان عنوان می کنند رو ملاک قرار بدن کشور از مشکلات رهایی خواهد یافت .

جنبش: در پایان اگر نکته خواصی دارید می‌شنویم.
ممنون از اینکه چنین وقتی در اختیار ما قرار دادید نکته پایانی اینکه کشور الان نیاز به اشخاصی داره که بیان مسائلی که در حوزه ی زندگی تعریف میشه رو به صورت بصری برای عموم مردم تفهیم کنند. ما الان به اشخاص فیلمساز، انیماتور و بازیساز مومنی نیاز داریم که در چارچوب اسلام بیاین و ریز و درشت مشکلات و مسائل دین و زندگی روزمره رو با بیان رسانه ی بصری به تصویر بکشن . اگر امروز دشمن ما بخواهد کاری انجام دهد مسلما نظامی نخواهد بود بلکه هدف آن ها تسخیر قلب ها و ذهن هاست که این تسخیر عموما با تحرکات رسانه ای بلند مدت محقق خواهد شد . امیدوارم حرکت ما به سمت قوی شدن در عرصه ی رسانه شتاب بیشتری بگیره. ان شا الله .

انتهای پیام/