با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حسین‌زاده بحرینی: نظام بانکداری اسلامی باید از ربا پاک شود

حسین‌زاده بحرینی: نظام بانکداری اسلامی باید از ربا پاک شود

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

محمد حسین حسین‌زاده بحرینی در جلسه فرهنگی سازمان اقتصادی رضوی بیان کرد: سال‌هاست که حذف ربا از تمامی تعاملات جامعه، بازار و …، به عنوان آرمان نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده و هست، اما متاسفانه بحث بانکداری غیراسلامی، اکنون به معضل تبدیل شده است.

وی ادامه داد: البته در این زمینه، اقداماتی نیز انجام شده، اما نباید فراموش کرد که ما همچنان تا یک نظام بانکداری اسلامی مطلوب فاصله زیادی داریم.

حسین‌زاده بحرینی در واکنش به نظر برخی در خصوص اینکه نمی‌توان ربا را از جامعه حذف کرد و باید ظاهر آن را به گونه‌ای اصلاح کرد که شکل ربا نگیرد، گفت: من اعتقادی به این موضوع ندارم و باید این طرز تفکر را تصحیح کرد. قرآن در این زمینه راهکار دارد که آن هم ایجاد تصور ذهنی مثبت و عالمانه انسان از خداست.

حسین‌زاده بحرینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برای داشتن مدیریت متمایز، باید حکومت نیز دینی باشد، افزود: تحقق تمامی این موارد نیازمند این است که بدانیم خدای ما نیز متمایز است.

حسین‌زاده بحرینی، رفتار را نشان‌دهنده  تصور ذهنی افراد از خداوند دانست و افزود: چیزی که رفتارهای ما را هدایت می‌کند، نوع باورمندی ما نسبت به خداوند است.

منبع: استان نیوز