با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری: ربا برکت را از نظام بانکی و پولی کشور ربوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری: ربا برکت را از نظام بانکی و پولی کشور ربوده است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش ممانعت از جنگ با خدا به نقل از خبرگزاری رسا از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان اینکه ربا برکت را از نظام بانکی و پولی کشور ربوده است، گفت: بانکی که باید به صورت مشروع تسهیلات را در اختیار مردم بگذارد خود اقدام به خرید و فروش و راکد کردن پول کرده است.
 

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: لازم است مجلس مقررات لازم را تدوین و دولت نیز مجری خوبی برای قوانین مصوب باشد و به آنها جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به وضعیت نظام بانکی کشور، ابراز داشت: یکی از اهداف انقلاب برچیدن ربا از نظام پولی و مالی کشور بود که این اتفاق تا به امروز محقق نشده است و بانکها هنوز نیز ربا می گیرند، با وجود اینکه مراجع تقلید به اتفاق دیرکرد را از مصادیق ربا دانسته اند، بانک‌ها اقدام به اخذ دیرکرد می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوانینی در رابطه با مضاربه، مساقات و مضارعه و امثال آن را در مجالس اول و دوم تصویب کردند، ادامه داد: نه متصدی بانک در پی توجیه وام گیرنده است و نه وام گیرنده در این رابطه اطلاعاتی دارد.

وی با ابراز تأسف از اینکه هدف تنها کسب درآمد و سود شده است و مسائل شرعی مورد توجه و دقت نیست، گفت: بانک‌ها مسؤولند تا مردم را در این رابطه آگاه و توجیه کنند. صدا و سیما نیز باید در راستای توجیه و آگاه سازی مردم فعالیت کند مردم را در رابطه با شرایط معاملات بانکی آگاه کند تا خلاف شرعی رخ ندهد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ربا برکت را از نظام بانکی و پولی کشور ربوده است، ابراز داشت: ربا قطعا برکت را از کشور می برد، امروز در شهرها بهترین مکان‌ها و ساختمان‌ها متعلق به بانک‌ها است، بانکی که باید به صورت مشروع تسهیلات را در اختیار مردم بگذارد خود اقدام به خرید و فروش و راکد کردن پول کرده است.

وی با بیان اینکه ورود بانک در نظام اقتصادی و عدم ارائه تسهیلات لازم به مردم برای تولید و اشتغال زایی یک امر اشتباه و نادرستی آن پر واضح است، تصریح کرد: بنابراین این نظام بانکی با بی توجهی به شرعیات در معاملات و جریان ربا در آن عامل رکود اقتصادی در کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر برنامه ریزی، قانون گذاری و اقدام در جهت بیانات و رهنمودهای رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال زایی، گفت: بنابراین مجلس باید وارد کار شود و قوانین لازم را تصویب و قوانین مزاحم را از میان بردارد و دولت نیز مجری خوبی برای این قوانین باشد.

منبع:خبرگزاری رسا

انتهای پیام/