با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربا جز گرفتاری، حاصلی برای جامعه به همراه ندارد

ربا جز گرفتاری، حاصلی برای جامعه به همراه ندارد

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا به نقل از خبر حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به موضوع ربا، گفت: خداوند ربا را نابود کرده و هیچ برکتی در آن قرار نداده است و ما هم در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید بدانیم که ربا جز گرفتاری، چیزی برای جامعه به همراه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای شورای عالی بانک‌های استان که ظهر امروز در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، توجه به اصول قرآنی در حوزه بانکداری و نظام اقتصادی را راه حل مشکلات این حوزه دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اصولی که در قرآن بر آن تأکید شده است، اصل قرض‌الحسنه است که توجه به آن مال انسان را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: خداوند تأکید کرده است آن‌هایی که به مستمندان و نیازمندان قرض‌الحسنه می‌دهند، در حقیقت با خداوند معامله می‌کنند و این معامله هیچ‌گاه خسارتی برای انسان در پی نخواهد داشت، بلکه موجب افزایش رزق و روزی انسان می‌شود.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که خداوند در قرآن تأکید می‌کند «مَنْ جَاءَ بالحَسَنةِ فَلَهُ عَشْرُ امثالِهَا»، ابراز کرد: خداوند وعده داده است هر کس نیکی به جا آورد، ده برابر آن پاداش دریافت می‌کند و قرض‌الحسنه یکی از جدی‌ترین مصادیق این آیه شریفه است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که سرمایه و پول جامعه نباید در اختیار یک گروه خاص قرار گیرد، افزود: قرآن تأکید می‌کند که سرمایه و پول باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا اقتصاد با پیشرفت همراه شود.

وی با اشاره به آیه «في حَلالِها حِساب في حَرامِها عِقاب» گفت: طبق این آیه قرآن، مال حلال حساب و مال حرام عقاب دارد و از آن جایی که فعالین عرصه نظام بانکداری با مسائل مالی سر و کار بسیاری دارند باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا از انحرافات آن دور بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر این‌که بانک‌ها باید نقش مؤثری در تولید و اشتغال داشته باشند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید نقش مؤثری در حوزه تولید و اشتغال داشته باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در منابع دینی تأکید شده است که اگر سرمایه‌ها برای ازدواج و اشتغال جوانان هزینه شود، تقوا در جامعه تقویت می‌شود و جامعه را از بی‌عدالتی محفوظ می‌دارد.

وی در پایان با اشاره به موضوع ربا تأکید کرد: خداوند ربا را نابود کرده و هیچ برکتی در آن قرار نداده است و ما هم در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید بدانیم که ربا جز گرفتاری، چیزی برای جامعه به همراه ندارد.

منبع: خبرگزاری رسا

انتهای پیام/