با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حجت الاسلام احمدعلی یوسفی: ماهیت بانک‌ها ربوی است

حجت الاسلام احمدعلی یوسفی: ماهیت بانک‌ها ربوی است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا به نقل از شبستان؛ حجت الاسلام احمدعلی یوسفی امروز (31 فروردین) در همایش اقتصاد مقاومتی الزامات و راهکارهای آن در خراسان جنوبی اظهار داشت: باید بحث جبهه مردمی را در زمینه اقتصاد مقاومتی و الزامات آن دنبال کنیم.

 

وی با بیان اینکه 3 جریان اقتصادی در جهان وجود دارد، گفت: اولین جریان سرمایه سالاری اقتصادی، نظام سرمایه داری است که نزدیک به 300 سال بر جهان تسلط دارد و در راستای آن فقر روز به روز در جهان افزایش می یابد و برای رفع محرومیت توفیقی ندارد.

 

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه کشور با توجه به اینکه دومین جریان اقتصادی موجود در جهان دولت سالاری نظام سوسیالیستی است، افزود: اسلام هیچ کدام از این دو جریان اقتصادی موجود را قبول ندارد.

 

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه جریان مردم سالاری اقتصادی دینی سومین جریان اقتصادی است، ادامه داد: اسلام با این جریان موافق است و مردم سالاری دینی بر مبنای توحیدی امکان پذیر است.

 

وی به دو پایه اصلی اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین پایه افزایش ثروت ملی است و در راستای آن باید یک کشور اسلامی، ثروتمند باشد و بتواند با ثروت و قدرت اقتصادی خود اهدافش را پیش ببرد و دومین پایه اصلی توزیع عادلانه ثروت و رفع محرومیت در درون جامعه اسلامی است.

 

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه به مشکلات اقتصادی باید توجه کرد، افزود: مشکلات اقتصادی شامل تورم، رکود، بیکاری، قاچاق و تولید ناپایدار است که باید به آنها رسیدگی کرد.

 

حجت الاسلام یوسفی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد در شرایط فعلی باید اولویت قرار گیرد، گفت: شعار امسال برای همه باید پیامی داشته باشد و مرزهای اقتصادی ما در معرض خطرات و جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارند.

 

*وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید بتواند سبب مقاوم سازی ما در مقابل دشمن شود، تصریح کرد: مقاوم سازی اقتصادی در برابر تهدیدات نظام سلطه از توان پیشرفت جهش اقتصادی برخوردار است.

 

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه قبل از تجاوز دشمن به مرزهای اقتصادی ما تجربه دفع دشمن در مرزهای جغرافیایی را داشتیم، ادامه داد: باید دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهیم و تمهیدات آن زمان را در مرزهای اقتصادی برای مقابله با تهدیدهای دشمن پیاده کنیم.

 

حجت الاسلام یوسفی با تاکید بر اینکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی اقداماتی صورت گیرد، اظهار داشت: این اقدامات شامل راه اندازی هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی استانی، مدیریت انقلابی و جهادی، توانمندسازی عموم مردم برای دفاع از مرزهای اقتصادی، آموزش الگوی مردم سالاری اقتصادی و … است.

 

وی در ادامه بیان کرد: الگوهای مردم سالاری اقتصادی بر اساس مبانی، معارف، فقه و اخلاق اسلامی در هر استانی در راستای اقتصاد مقاومتی بومی سازی گردد.

 

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه کشور با اشاره به مسجد محوری گفت: مسجد محوری حرکتی است که می تواند در متحد کردن مردم برای اقدام در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش به سزایی داشته باشد.

 

حجت الاسلام یوسفی به تشکل های مردم بنیان اشاره کرد و افزود: این تشکل ها باید با یکدیگر برای تاسیس جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی همفکری های لازم را داشته باشند و در راستای این موضوع حدود 50 تشکل مردم بنیان را شناسایی کرده ایم.

 

وی با توجه به اینکه در حوزه علمیه قم نزدیک به یکصد طلبه دارای مدرک دکتری اقتصاد وجود دارند، ادامه داد: این طلاب به عنوان مبلغ برای شرکت در کارگاه های اقتصادی آموزش دیده اند و می توانند در هر استانی به آموزش فکر اقتصاد اسلامی بپردازند.

 

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مزیت های نسبی اقتصادی و انسانی هر استانی باید شناسایی شود، اظهار داشت: این مزیت ها می تواند به کاهش هزینه های تولید کمک کند و سبب افزایش کارآیی شوند به طور مثال مزیت نسبی خراسان جنوبی زعفران و معادن است.

 

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه شبکه صادرات مازاد تولیدات هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی تشکیل گردد، گفت: اگر این شبکه تشکیل نشود تولیدات داخلی بر روی دست ما باقی خواهند ماند و به اقتصاد ضرر وارد خواهند کرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماهیت بانک ها ربوی است و نمی تواند اسلامی باشد و باید در راستای اقتصاد مقاومتی یک شبکه گردش پولی مستقل از بانک های موجود ایجاد گردد.

منبع: شبستان