با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
فرهنگ ربوی بانکها عامل رکود

فرهنگ ربوی بانکها عامل رکود

 

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری  رسا

 

حجت‌الاسلام عبدالرزاق علی دوست نماینده طلاب و فضلای استان قزوین ا به تشریح موانع رونق اقتصادی و کسب‌وکار در جامعه پرداخت و اظهار داشت: یکی از موانع اصلی  رشد کسب کار در جامعه واردات بی‌رویه کالا از کشورهای خارجی مانند چین است.

وی ادامه داد: وقتی‌که واردات بی‌رویه وارد کشور شود تولید داخلی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد و کارگر و کارفرما در مقابل واردات بی‌مورد شکست می‌خورند، در این صورت می‌شود که آمار افراد بیکار در سطح جامعه افزایش می یابد.

حجت‌الاسلام علی دوست عنوان کرد: عدم‌حمایت از تولیدکنندگان یکی دیگر از موانع کسب‌وکار است که باعث رکود فعلی در سطح جامعه شده است، بنابراین باید در ابعاد مختلف از تولیدکننده حمایت کرد.

عضو مجمع نمایندگان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و کالاهای قاچاق را مهم‌ترین حمایت از تولیدکننده دانست، ابراز کرد: درصورتی‌که تولیدکنندگان در کشور احساس امنیت کنند با سرمایه‌گذاری می‌توانند در ایجاد کسب‌وکار بسیار مؤثر باشند.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد تولید، کسب‌وکار و اشتغالش رونق پیدا کند باید افرادی که توانایی تولید و راه‌اندازی کسب‌وکار رادارند، شناسایی و حمایت همه‌جانبه شوند.

حجت‌الاسلام علی دوست بابیان اینکه طبق نظرات مراجع تقلید خیلی از سودهای که بانک‌ها دریافت و پرداخت می‌کنند رباست، گفت: اگر ربا از کشور ما برچیده نشود فسادهای زیادی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی به دنبال خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان ادامه داد: ربا یعنی اعلام جنگ باخدا، بنابراین باید با این فرهنگ جاهلی مبارزه کرد و اثرات آن را از اقتصاد کشور پاک‌سازی کرد، در غیر این صورت بایستی منتظر مشکلات بیشتری باشیم.

وی بابیان اینکه تا فرهنگ ربوی در بانک‌ها وجود دارد، تولید و اشتغال رونق پیدا نمی‌کند، بیان کرد: بانک‌ها بایستی به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنند تا مشکل‌آفرین نباشند، بنابراین ما با بانکداری اسلامی می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی در سطح جامعه باشیم

پایان پیام/