با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
دلیل عدم اجرای اقتصاد مقاوتی وجود اقتصاد ربوی است

دلیل عدم اجرای اقتصاد مقاوتی وجود اقتصاد ربوی است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا به نقل شبکه اطلاع رسانی راه دانا  و به نقل از کورنگ

جلسه حلقه تربیتی مربیان صالحین شهرستان کبودراهنگ با حضور سرمربی صالحین شهرستان حجت الاسلام یوسف روحانی برگزار شد که در این جلسه امام جمعه شهرستان کبودراهنگ به عنوان سرمربی حلقات صالحین این شهرستان به اتفاق مربیان و اعضا جلسه به تشریح موانع و راه کارهای دست یابی به اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی پرداختند.

حجت الاسلام یوسف روحانی به عنوان سرمربی این حلقه با اشاره به موانع مهم اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت:در جامعه ای که بانک ها ربوی بودن خود را توجیه می کنند به هیچ وجه انتظار تحقق اقتصاد مقاومتی نیست چراکه نقطه مقابل جامعه پویای اقتصادی ،جامعه ربوی است و در این جامعه اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه قابل اجرا نیست.

وی با اشاره به آیات قرآنی و دلیل تحریم ربا در جامعه توسط خداوند افزود:قرآن کریم ربا را مصداق ظلم می داند،و ربا باعث می شود روابط اقتصادی دچار تیرگی و ابهام و اختلال شناختی در روابط اقتصادی پدید آید.

روحانی با اشاره بر اینکه با وجود تاکید علما و روحانیون متاسفانه عده ای از مردم و بانک ها گرفتار این پدیده شوم شده اند اضافه داشت: با وجود اینکه بارها علما و روحانیون به این امر اعتراض کرده اند اما متاسفانه برخی بانک ها با قرارداهای مختلف همچون مضاربه،مراحبه و …سعی در توجیه این عمل شوم دارند و عده کثیری از جامعه نیز گرفتار این پدیده شوم الهی در زندگی شده اند.

امام جمعه کبودراهنگ در خصوص نهادینه کردن فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اسلامی به جای ربا بیان کرد:قرض الحسنه یکی از جلوه های زیبای دستگیری و یاری هم نوعان است و بدون شک از دیدگاه تمام ادیان مورد تایید می باشد. و قرآن کریم نیز توجه ویژه ای به این مسئله دارد و همیاری مادی در جامعه اسلامی باعث رفع بسیاری از مشکلات می شود و باعث کاهش بسیاری از خطاهای مختلف در سطح جامعه می شود و مردم را به سمت اقتصادی پویا و اسلامی می کشاند.

درپایان جلسه حاضرین سوالاتی را از امام جمعه شهرستان در خصوص ربا و اقتصاد مقاومتی پرسیدند که به سوالات آن ها پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

http://www.dana.ir/news/1152041