با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله جوادی آملی:  همه باید ربا را در جامعه حذف کنیم

آیت‌الله جوادی آملی: همه باید ربا را در جامعه حذف کنیم

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ از شهرستان ساری، در حاشیه چهارمین گردهمایی معاونان، مدیران و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران، مدیران ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران با حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در رینه آمل دیدار کردند.

آیت‌الله جوادی آملی در ابتدای این دیدار با تبریک دهه کرامت و ایام میلاد امام رضا(ع) از ارائه گزارش فعالیت‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران و حضور مدیران شهرهای استان تشکر کرد و افزود: وجود مبارک امام رضا(ع) به عنوان عالم اهل بیت(ع) معروف شد و فرصت مناسبی که برای ایشان به‌وجود آمد تا در خراسان پایه‌گذاری کنند و اولین علمی که برای ما ترسیم کرده‌اند، علم توحید است.

وی ادامه داد: نقل از امام رضا(ع) است که کلمه «لا اله الا الله حصنی و انا من شروط‌ها»، ناظر به هماهنگی قرآن و عترت است.

این مفسر قرآن کریم در ادامه به فضیلت‌ها و ارزش‌های علم‌آموزی اشاره کرد و در باب علم‌آموزی، بیان کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که فارغ‌التحصیل یا بازنشسته شدم چرا که این حرف خوبی نیست، تا نفس می‌کشیم باید علم بیاموزیم مثل ابوریحان بیرونی که هنگام مرگ نیز علم‌آموزی کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به وصیت ابوریحان بیرونی اظهار کرد: ابوریحان بیرونی وصیت کرد وقتی که من مردم، آن براده‌های قلم شکسته و اضافه در انبار را جمع کردم، همان‌ها را آتش کنند و آب گرم کنید و مرا از آن غسل دهند و بعد کفن کنند، چون با همین قلم نی‌ها ، فقه اهل بیت را نوشتم.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود ، به علمی که منفعت ندارد اشاره کرد و افزود: کشوری که آب و خاک دارد ولی کار نمی‌کند به هلاکت می‌رسد.

این استاد برجسته حوزه افزود: مزدوری در اسلام مکروه است و ما نمی‌توانیم کشور را با مزدوری اداره کنیم.

وی با ذکر این شعار که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ، شعار درستی است به بیان تقبیح عمل ربا پرداخت و تصریح کرد: همه باید ربا را در جامعه حذف کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید علما و عقلای جامعه هستند که جامعه را اصلاح می‌کنند.

در ابتدای این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به شخصیت ممتاز علمی، دینی و قرآنی آیت‌الله جوادی آملی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در راستای ترویج رفتار قرآنی است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان افزود: به منظور ترویج فرهنگ قرآنی این اداره‌کل تا کنون موفق به تربیت بیش از 8 هزار مربی قرآنی و راه‌اندازی 800 مؤسسه قرآنی در مازندران شده است.

شکریان به اعزام 300 مبلغ به مناطق آسیب‌پذیر استان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی به عمل آمده، سعی شد در سال‌جاری هیچ مسجدی بدون مبلغ نباشد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. با عرض سلام و اردت به پیشگاه تمامی کسانی که با آگاه سازی جامه سعی در جلوگیری از انحرافات ملموس و بخصوص انحرافات غیر ملموس دارند امیدوارم به هدایت و پشتیبانی خداوند متعال این نهضت بتواند به اهداف خود نزدیک شده و از انتشار ربا در صورتهای مختلف در جامه جلوگیری به عمل آورد. اینجانب پس از روشن شدن ربوی بودن تمام فعالیتهای بانکی مبالغ ناچیزی که در بانک داشتم از بانک خارج نمودم امیدوارم آگاهان نیز چنین کاری بکنند. مسلما در صورت اصلاح بانکداری و مطابقت آن با دستورات قرآن میتوان از بانکها پشتیبانی نمود. اجر همۀ فعالان این نهضت با خداوند متعال

    1. اتفاقا شاید با همین خارج کردن پول از حساب بانکی و واردکردنش به چرخه معیشت مردم ناخواسته اشتباه بزرگی کرده باشی دوست عزیز … البته شاید…

      که بنده چون نمیخوام شریک این گناه و اشتباه باشم دارم یادآوری میکنم که شما برخلاف تصورتون که فکر میکنین همه زوایای ربوی بودن بانک براتون روشن شده .. اصلاهم متوجه عمق فاجعه تیستین …!

      ببینید دوست عزیز مهم این نیست که پول داخل بانک باشه یا بیرون بانک … چون وقتی داخل بانک باشه دراصل مشتی عدد هست … و وقتی هم بیرون بانک مشتی کاغذ و جوهر ….!!!

      تمام این بحث ها و حرفها و این سایت و این کمپین به این خاطر نیست که پولمون داخل بانک باشه یا بیرون بانک …

      بلکه به این خاطره که من و شما به اونجا برسیم که پول برامون ارزشی نداشته باشه … چون واقعا ارزشی هم نداره !!!

      قراره که بت هایی که تو فکر همه مردم هست شکسته بشه… یعنی احیاگری !!! یعنی…
      فیض روح القدس ارباز مدد فرماید … دگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد !!!

      نه اصلاح گری که شما معتقد به حمایت بانکها مطابق دستورات قرآن هستی!

      به قوله یه کسی که مرده و جسدش بی تحرک افتاده رو نمیبرن حموم و اصلاح و پیرایش…
      که اگه قشنگترین مدل اصلاح و پیرایش هم رو این جسد پیاده کنیم فایده نداره و زنده نمیشه!
      اون نیاز به شوک و دم و بازدم داره که برگرده …

      دیگه خود دانی دوست من…!
      یاعلی

  2. جانم ؟؟؟ اینجای خبر رو… عجیب غریب منو گرفت :

    ((و گفت: فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در راستای ترویج رفتار قرآنی است(!) …))

    منکه خداییش برام سوال پیش اومده که یا باید پلیس آگاهی از اداره تبلیغات اسلامی مازندران بازجویی کرده باشه که در راستای ترویج قرآن هست یا نیست ؟
    یا مثل بچه کوچولوهایی که به خودشون شک دارن … یواشکی و به دور از چشم بابا و مامان میرن سر شکلات خوری و میخورن و هنوز کسی متوجه نشده خودشون زودتر میرن لو میدن … میگن من که شکلات نخوردم و اصلا نمیدونم شکلات خوری کجاست…!

    کلا هرچی حرفهای آیت الله جوادی رو با حرفهای مدیرکل عزیز می خونم برام جالبتر میشه… و همینجور بیشتر و بیشتر برام سوال پیش میاد که مثلا :
    اگه ملاک ترویج فرهنگ قرآنی عدد و رقم افراد و مکان ها هست پس فکر کنم نژاد آنگلاها زودتر از ما و خیلی موفق تر از ماها… در ترویج فرهنگ غربی عمل کرده باشن … و اینهمه زور زدن ماها در بالا بردن این آمارها فقط زور اضافی زدن باشه ها …!

    چون از نظر تعداد تربیت شده ها بخوایم حساب کنیم … مثلا آمریکا و همسرعزیزش نه نه الیزابت انگلستان پسرهایی مثه کانادا و استرالیا یا دختر عزیز دوردونه ای به اسم نیوزلند تربیت کردن و باموفقیت کامل تحویل جامعه دادن … !
    از نظر مساحت هم که نگو .. چون یه کشور انگلستان یا حتی بریتانیا که قد یه استان ایران هم نیستن … امروز آمریکای شمالی که هیچی … تا شرق زمین که همون قاره استرالیا باشه امروز به جایی رسیدن که به قول حضرات انگلیسی : خورشید در بریتانیا هرگز غروب نمیکنه …!

    بعد ما با 8 هزار و 800 تا نفرو موسسه بخوایم به تقابل فرهنگ غرب بریم عمرا اگه به گرد اونا برسیم! پس چه کاریه اینهمه بودجه و پول خرج بشه … ؟؟؟

    البته شایدم من دارم اشتباه میکنم یا کفر میگم !!! چون وقتی 300 نفر مبلغ دینی (!) به مناطق آسیب پذیر (!) اعزام میشن حتما نباید اونجاها دیگه آسیب ببینن … مثلا دیگه اونجاها سیل نمیاد!.. جلل الخالق !

    خلاصه الان تو شک و یقین موندم که نکنه من چون به اون 300 نفر ایمان ندارم کافرم یا اگه به 8 هزار و 800 ایمان بیارم مومن به حساب میام ؟!؟!؟
    هرچندکه 8 رو خیلی خیلی دوسش دارم ولی بازم نمیدونم چرا درکنار عدد 300 که میبینم فایروالم به کار می افته و ناخودآگاه یاد خبر کیهان می افتم که گفت :

    8 هزار و 300 میلیارد تومان از معوقات بانک سرمایه(!) دست 31 نفرهستش!!!

    اینم لینک خبرش که بازنگن شایعه کردیم:

    http://6ort.com/5gpQ5

    ضمنا ما به حاج آقا شکریان ارادت داریم … به خصوص با 100 نکته ای که در مورد حجاب(!) و اقوام آریایی (!) چارلی چاپلین (!) ویل دورانت (!) زرتشتی خطاب کردن ملکه وشتی (!) …گه در 20 ام تیرماه خبرش رو خبرگزاری فارس خوندم!

    http://6ort.com/85NUb

    آخه این نکات شدیدا منو یاد واقعه الله داد مشهد و یهودیان مخفی عزیز میندازه !!
    منم که سوزن پرگارم همیشه روی یهود گیر میکنه و ….!!

    فقط بازم آخرش نفهمیدم اعزام به مساجد اعزام Moballegh بوده یا نه غرض در سال جاری Mablaghe مساجد بوده ؟!؟!