با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
زارعی: سردار همدانی تأكيد داشتند «ربا جنگ با خداست»

زارعی: سردار همدانی تأكيد داشتند «ربا جنگ با خداست»

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمدجواد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار همدانی به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و اظهار کرد: شخصیت سردار شهید حاج حسین همدانی دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاصی بود که در این میان شاید تاکنون به اهتمام ایشان به امور خیریه کمتر پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که اینجانب به مدت سه سال به طور مستقیم در موسسه قرض‌الحسنه عدل اسلامی با این شهید بزرگوار کار کرده‌ام خاطرات فراوانی از روحیات خاص و توجه ایشان به امور خیریه دارم.

عضو موسسه قرض‌الحسنه عدل اسلامی ادامه داد: در سال‌های 1379 تا 1381 بنده مدیرعامل موسسه قرض‌الحسنه عدل اسلامی و شهید همدانی نیز رئیس هیأت مدیره موسسه و همزمان قائم مقام فرماندهی بسیج کشور بود که با این وجود مشغله کاری شهید در مسئولیت کشوری باعث غفلت از موسسه عدل اسلامی نمی‌شد.

وی با بیان اینکه شهید همدانی به این موسسه علاقه و اهتمام خاصی داشت و خدمات آن را به عنوان باقیات‌الصالحات تلقی می‌کرد، افزود: از همه اعضای هیأت مدیره جدی‌تر پیگیر حل مسائل موسسه بود و از همه ظرفیت‌ها برای توسعه آن استفاده می‌کرد.

زارعی با اشاره به اینکه شهید همدانی معمولاً جلسات هیأت مدیره را صبح زود برگزار می‌کرد، یادآور شد: بر این اساس مجبور بود، نیمه شب از تهران راه بیفتد تا صبح زود در همدان به جلسه برسد.

وی خاطرنشان کرد: یادم هست یک روز صبح زود که برای شرکت در جلسه هیأت مدیره رسیدم، دیدم سردارهمدانی نان سنگک تازه برای صبحانه اعضای جلسه تهیه کرده و قبل از ما از تهران خودش را به جلسه رسانده است، همان موقع جدیت، اخلاص، ساده زیستی و وقت شناسی‌اش در ذهنم ماندگار شد.

عضو موسسه قرض‌الحسنه عدل اسلامی با بیان اینکه عملکرد خوب موسسه عدل اسلامی زبانزد خاص و عام شهروندان بود، بیان کرد: بسیاری از مشتریان موسسه با وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که دریافت کرده بودند، توانسته بودند از گناه ربا خلاص شده، صاحب مغازه و خانه شوند و حتی در مواقعی برای خود شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی در این مسیر همواره ما را به رعایت موازین شرعی در پرداخت وام‌ها توصیه می‌کرد، افزود: شهید همواره تأکید می‌کرد دچار جنگ با خدا که همان دریافت و پرداخت ربا هست، نشویم و بر این اساس با استفتاء از مراجع مختلف، نهایتاً طبق دستور و تأکید وی لفظ «مزدکار» را جایگزین «کارمزد» در موسسه کرد که در آن سال‌ها چهار درصد بود.

زارعی با بیان اینکه شهید همدانی همیشه تأکید می‌کرد مزدکار موسسه باید به صفر برسد، بیان کرد: استقبال مردم و لطف خدا باعث شد با همان چهار درصد کل هزینه‌های موسسه پوشش داده شود، بنابراین با موافقت سردار همدانی قرار شد سالیانه یک درصد از مزدکار را کاهش دهیم تا به صفر برسد.

وی با تأکید بر اینکه خیرات این تصمیم شهید همدانی به قدری پول موسسه را با برکت کرده بود که همه مردم به سمت سپرده‌گذاری در موسسه سوق پیدا کرده بودند، خاطرنشان کرد: موسسه قرض‌الحسنه عدل اسلامی به رقیبی جدی برای بانک‌های استان تبدیل شده بود و این طهارت و پاکی پول موسسه به خاطره‌ای شیرین برای شهروندان همدانی تبدیل شده که تکرار شدنی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/