با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
مبارزه با ربا دغدغه‌ آیت‌الله حائری شیرازی بود

مبارزه با ربا دغدغه‌ آیت‌الله حائری شیرازی بود

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقتصاد ربوی، اقتصاد سالمی نیست، گفت: مبارزه با ربا یکی از دغدغه‌های آیت‌الله حائری شیرازی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ارزش عمر اظهار کرد: عمر یکی از چیزهای باارزش برای انسان است و از دست رفتن عمر، قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: در روز قیامت در خصوص عمر از انسان سؤال می‌شود که او چگونه عمر خودش را صرف کرد، عمل مردم در صرف عمر چند گونه است، عده ای از افراد همین که به مرگ می‌رسند، از خداوند می‌خواهند که آن‌ها را برای جبران به دنیا بازگرداند، اما خداوند این خواسته را نمی‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی از افراد به محض اینکه به آخر عمر خودشان می‌رسند، مدام حسرت می‌خوردند، چون آن‌ها عمر خودشان را بیهوده گذراندند؛ پشیمانی چنین افرادی فایده ای ندارد، اما کسانی که از عمر خود به خوبی استفاده کردند، حسرت نمی‌خورند.

نظری منفرد، هدف از آفرینش انسان را رسیدن به کمال دانست و تصریح کرد: آیت‌الله حائری شیرازی بزرگترین جشن را جشن مرگ می‌دانست، چون انسان با مرگ به دیدار خداوند می‌رسد، کسی که عمل صالح داشته باشد، از رسیدن به لقاء الهی استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: انسان باید عمر خود را به خصوص در دوران جوانی غنیمت بشمارد، خداوند از انسان در روز قیامت سوال می‌کند که چگونه جوانی خودش را صرف کرده است، انسان باید در دوران جوانی فعال و پرکار باشد و از عمر خود به خوبی استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی به خوبی از عمر خودش استفاده کرد، او رسالت خودش را انتقال آموخته‌های خودش به مردم می‌دانست. آیت‌الله حائری شیرازی به صورت گسترده برای تبلیغ دین به نقاط مختلف ایران سفر می‌کرد.

نظری منفرد با اشاره به درس‌های آیت‌الله حائری شیرازی اظهار کرد: او درس‌های اخلاق را در مدرسه دارالشفا برگزار می‌کرد و سخنان آیت‌الله حائری شیرازی بر دل شنوندگان می‌نشست چرا که او از استعداد سرشار و حافظه قوی برخوردار بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله حائری شیرازی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی در حد مکالمه تسلط داشت، او از زندگی زاهدانه ای برخوردار بود و تنها یک منزل در شهر قم داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی در زمینه علوم اقتصاد و ریاضی کار کرده و در این علوم صاحب نظر بود، آیت‌الله حائری شیرازی جزو اساتید حوزه به شمار می‌رفت و یک عالم جامع بود.

نظری منفرد، بحث علوم انسانی اسلامی را جزء دغدغه‌های آیت‌الله حائری شیرازی دانست و تصریح کرد: باید این علوم پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، تدوین و به دانشجویان تدریس شود، مبارزه با ربا یکی از دغدغه‌های آیت‌الله حائری شیرازی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله حائری شیرازی خودش را وقف دین کرده بود و تا آخرین لحظه برای تبلیغ اسلام تلاش می‌کرد. آیت‌الله حائری شیرازی بارها در طول دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفت و برای رزمندگان سخنرانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/