با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
تسبحات اربعه بانک‌ها از نظر یک مرجع تقلید

تسبحات اربعه بانک‌ها از نظر یک مرجع تقلید

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از رسانیوز؛ حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در درس اخلاق عمومی که امروز در نمازخانه مؤسسه اسراء برگزار شد، به تشریح و تفسیر نامه 72 نهج البلاغه پرداخت و گفت: انسان در طول زندگانی خودش همواره در معرض امتحان و آزمایش های الهی است.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: همه آنچه به انسان عطا شده است اعم از ثروت، قدرت، سلامتی، امنیت، بیماری و غیره از آزمایش های الهی است و اینگونه نیست که انسان بپندارد تنها تلخی های زندگی، امتحان و ابتلای الهی است.

وی با اشاره به بخشی از نامه 72 نهج البلاغه، اجل را به دو نوع مقضی و مسمی تقسیم کرد و عنوان داشت: در این دنیا هیچ چیزی ناگهانی رخ نمی دهد و اینکه برخی معتقدند بعضی انسان ها مرگ ناگهانی داشته اند، اشتباه است، چراکه اگر به علل، عوامل و رفتار شخص دقت می کردند درمی یافتند خود آن شخص با ارتکاب برخی کارها، سبب کوتاهی عمر خویش شده است؛ بر این اساس اجل مقضی به دست خود انسان ها فرا می رسد.

حضرت آیت الله جوادی آملی اینکه سرمایه های ملی تنها متعلق به دولت و یا بخش خصوصی باشد را امری نادرست خواند و ابراز داشت: باید از فرهنگ سوسیال و کاپیتال غرب دوری کرد، همچنین قدرت و سرمایه باید در دست عموم قرار گیرد که هر شخصی به اندازه استعداد خود از آن بهره ببرد و زمینه های تولید و اشتغال فراهم شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از نظام بانکی موجود، تصریح کرد: بر اساس نص آیات قرآن کریم، ربا در حکم محاربه با خداوند متعال بوده و جامعه را فلج می کند؛ امروزه چهار واژه «مبلغ، سود، زمان و دیرکرد» به تسبیحات اربعه بانک ها تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلا وَهُمْ مُشْرِكُونَ» بیان داشت: اینکه برخی می گویند «اول خدا بعد فلان شخص» نمونه ای از وجود شرک ضعیف در وجود انسان ها است؛ ایمان به خداوند باید خالصانه باشد تا سبب ورود انسان به بهشت شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان، در گذشت آیت الله حائری شیرازی را به خانواده آن مرحوم، حوزه های علمیه و علاقه مندان ایشان تسلیت گفت و برای شادی روحشان دعا کرد.

منبع: رسانیوز

انتهای پیام/