با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
افرادی که مسئولیت دارند برای زدودن ربا اقدام نمی‌کنند

افرادی که مسئولیت دارند برای زدودن ربا اقدام نمی‌کنند

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران کل و معاونان نیروی انتظامی با بیان اینکه نهم دی از ایام‌الله تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: اگر انسان شکر نعمت‌های خدا را به جا آورد نعمت‌هایش افزایش پیدا می‌کند اگر کفر نعمت کند نعمت‌هایش کاهش پیدا می‌کند، بنابراین انسان‌ها باید نعمت‌ها را شناخته و شکر نعمت‌ها را به جا آورند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان بخواهد نعمت‌های خداوند را شمارش کند از شمردن آنها عاجز و ناتوان است، هر اندازه در انسان فرهنگ شکرگزاری تقویت شود؛ نعمت‌های مادی و معنوی بیشتر می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وظیفه انسان در برابر نعمت‌ها سنگین است، گفت: بالاترین نعمت برای انسان‌ها ولایت است و در سایه این نعمت باید وظیفه خود را بدانیم، این نظام در نتیجه ولایت اهل بیت (ع) به وجود آمده اکنون در ایران نظام ولایی حاکم است که از فرهنگ اهل بیت (ع) سرچشمه گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید پایه و ارکان و ثمرات انقلاب را بدانیم و سپس در زمینه تهدیداتی که از سوی دشمن صورت می‌گیرد آگاه باشیم، زیرا همیشه دشمن در کمین ماست، بنابراین باید دشمنان را بشناسیم و نقشه‌های آنها را بدانیم و در برابر نقشه‌ها مقاوم باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حوادث سال 88 گفت: عده‌ای فتنه‌گر در تأثیر سخنان دشمنان از جمله آمریکا واقع شدند و در برابر خواسته‌های نظام اسلامی شعار نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران سر دادند و در عزاداری سیدالشهدا (ع) به خیمه‌های امام حسین (ع) حمله کردند و حتی کار به جایی رسید که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تماشاگر باشیم این جریان تکرار می‌شود، بنابراین باید احساس وظیفه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: مردم انقلابی در برابر چنین اقدامی در روز نهم دی در شهرها و روستاها به میدان آمدند و 9 دی را رقم زدند، باید در نظر داشت این فتنه‌ها شدیدتر می‌شود زیرا روزبه‌روز مقاومت شما را در سوریه، لبنان و عراق مشاهده می‌کنند، بنابراین توطئه‌چینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم در روز 9 دی برای میثاق با ولایت به میدان آمدند، گفت: باید از تاریخ درس‌آموزی کرد و مردم روزبه‌روز هوشیارتر و بیدار گری پیدا ‌کنند و متشکل‌تر ‌شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به پیام‌های امروز با توجه به برخی از حرکت‌ها در برخی از شهرها گفت: این نظام با عظمت وجود آمد و حامی مستضعفان کل جهان است و استکبار را به درستی شناخته و همه چشم به این نظام دوختند، بنابراین نخستین وظیفه حفظ نظام است.

وی خاطرنشان کرد: آرمان‌های امام خمینی (ره) از دیگر ملزومات است ایشان تحولی در کل جهان به وجود آوردند و آرمان خود را از قرآن و روایت دریافت کردند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: حفظ خون شهدا از دیگر موارد است. تربت، بازماندگان، آثار و پیام شهدا باید حفظ شود زیرا از سوی خدا مسؤول هستیم.

وی با بیان اینکه اصل ولایت فقیه از دیگر اصولی است که حفظ آن از واجبات است، گفت: این اصل به دین و مذهب مربوط است، پیامبر و امام معصوم (ص) باید در رأس حکومت اسلامی باشند و در غیبت امام معصوم، فردی از نظر فقاهت، تدبر، مدیریت و شجاعت در سطح بالا در رأس حکومت قرار گیرد. در این زمینه رژیم‌های دیگر امتحان خود را دادند و تابع استکبار بودند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: این اعتقاد وجود دارد که مردم خواسته حقی دارند و پشتیبان آنها هستیم، زیرا از گرانی، سختی معیشت و بیکاری رنج می‌برند که با جلسه، سخنرانی، الفاظ و آمار و ارقام درست نمی‌شود، رفع این گرانی، فقر و بیکاری خواسته به حق مردم است و ما پشتیبانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در مملکت مالباختگانی هستند که برای ما نامه می‌نویسند که ما به مراکزی پول دادیم و دولت اقدام نمی‌کند پول را پس بگیریم این در حالی است که دولت به واسطه بانک‌ها دیرکرد دریافت می‌کند و بارها بیان شده دیرکرد حرام و رباست ولی دریافت می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دولتمردان و مسؤولان باید تابع ولایت فقیه باشند، گفت: گزینشی از کلام امام و رهبر استفاده می‌کنند کار خود را قاتى می‌کنند در صورتی که راه و سخنان رهبر جداست و اسلام خواسته فقیه را می‌خواهد، مدتی به برجام چسبیدید در حالی که فریاد زدند به تولید، اشتغال و اقتصاد برسید، باید بدانند با الفاظ و عبارات کاری پیش نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در عید نوروز پس از تذکرات، در زمینه تولید و اشتغال هشدار دادند ولی هنوز مشکلات، گرانی و سختی معیشت باقی است. باید بین کلمات رهبر و کار خودتان تفکیک کنید و در بین شما افرادی هستند که در زمینه موضوع قاچاق و ربا مسؤولیت دارند ولی اقدام نمی‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: اکنون حرکت‌هایی در شهرها به وجود آمده و امروز دشمن حرکت‌ها را پخش کرد، بنابراین به مردم بیان می‌کنیم هوشیار باشید که عده‌ای موج‌سواری می‌کنند. نگذارید عده‌ای وارد شوند که از ابتدا مخالف انقلاب و نظام و فتنه‌گر بودند و طوری شعار می‌دهند که نظام را زیر سؤال می‌برند.

وی یادآور شد: برکات و دستاوردهای نظام مهم بوده زیرا مردم را از استکبار نجات داد و امنیت به وجود آمد. باید خواسته خود را بگویید و افراد با بصیرت، انقلابی و قوا با شما هستند ولی نگذارید افراد ضدانقلابی با موج‌سواری قاتى شوند و طوری شعار دهید که همه زیر سؤال برود و دشمن سوءاستفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دین یکی از ارکان انقلاب است و امام خمینی (ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی آوردند. ولایت فقیه از دیگر ارکان انقلاب است کشورهای دیگر از این رکن بی‌بهره‌ هستند که وضعیت آنها این‌گونه است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/