با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
پیوند بانک با حوزه

پیوند بانک با حوزه

اراك- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مركزی گفت: تحقق بانكداری اسلامی در گرو پیوند بیشتر بانك ها با حوزه های علمیه است.

تحقق بانكداری اسلامی در گرو پیوند بیشتر بانكها با حوزه های علمیه است

به گزارش ایرنا، حجت اسلام ‘رضا نورالهی’ عصر دوشنبه در همایش بانكداری اسلامی با عنوان ‘حساب آب و آیینه’ در اراك افزود: تحقق بانكداری اسلامی موجب كاهش مشكلات مالی مردم و چرخش بهتر منابع مالی در راستای كمك به تولید داخلی می شود.

وی تاكید كرد: موسسه مالی و اعتباری مهر وابسته به بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و باید برای ترویج و تحقق بانكداری اسلامی بیشتر تلاش كند كه در این زمینه با پرداخت سود قطعی موجب رضایت مندی مردم كشور را فراهم كرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مركزی اظهار كرد: با توجه به جایگاه اثرگذار بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت های اقتصادی این نهاد انقلابی همیشه بر اساس احكام شرعی انجام شده است.

حجت الاسلام نورالهی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در دوران دفاع مقدس خط شكن بوده اند بنابراین در عرصه تحقق بانكداری اسلامی نیز باید بیش از پیش تلاش كرده و به عنوان الگو در كشور مطرح باشند.

وی خاطر نشان كرد: موسسه مالی و اعتباری مهر تنها از احكام اسلامی برای فعالیت پولی و بانكی استفاده می كند كه در این صورت تكریم مشتریان باید به نحو احسن انجام شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مركزی تصریح كرد: آموزش مدیران و كاركنان در زمینه آشنایی بیشتر با بانكداری اسلامی ضروری است كه در طی سال باید انجام شود.

كارشناس ارشد فقه بانكداری حوزه علمیه قم و مدرس بانكداری اسلامی نیز در ادامه این همایش گفت: امام علی (ع) از مسلمانان خواسته تا احكام مالی را فرا گیرند و سپس به تجارت اقدام كنند.

حجت الاسلام ‘جواد عبادی’ افزود: نظام بانكداری بدون ربا در ایران از سال 1362 تصویب و به اجرا درآمد تا بتوان منكر ربا را در جامعه محو كرد.

وی خاطر نشان كرد: در قرآن كریم بعد از گناه كبیره شرك، ربا خواری به منزله جنگ با خدا و پیامبر (ص) قلمداد شده است بنابراین باید برای تحقق نظام بانكداری اسلامی بیشتر تلاش كرد.

مدرس بانكداری اسلامی اظهار كرد: موسسه مالی و اعتباری مهر با تشكل كمیته فقهی بانكداری اسلامی توانست در حركتی شایسته و دینی سود قطعی سه سال گذشته را به حساب مشتریان خود واریز كند كه امیدواریم سایر بانكهای عامل نیز از این موسسه الگوگیری كنند.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: بانكداری اسلامی مورد قبول همه فقها است و تنها در زمینه جریمه تاخیر پرداخت و دریافت كارمزد تسهیلات قرض الحسنه اختلاف دارند.

مدیركل امور شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان مركزی گفت: حساب آب و آیینه پرداخت سود قطعی به مشتریان این موسسه است كه بیانگر شفاف بودن عملكرد مالی است.

‘رضا آزادی’ افزود: یكی از راهكارهای تحقق بانكداری اسلامی پرداخت سود قطعی است كه موسسه مالی اعتباری مهر كشور دو هزار میلیارد ریال در كشور به مشتریان پرداخت كرده كه سهم استان مركزی بیش از 50 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: موسسه مالی و اعتباری مهر استان مركزی در هفته بسیج امسال 35 میلیارد ریال به مشتریان سود قطعی سال های 86 تا 89 را واریز كرد و مابقی آن تا پایان سال جاری به سپرده گذاران پرداخت خواهد شد.

مدیركل امور شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان مركزی بیان كرد: رویكرد این موسسه بر اساس شرع مقدس اسلام است و در زمینه تسهیلات قرض الحسنه نیز بیشتر از منابع به مردم پرداخت شده است.

موسسه مالی و اعتباری مهر از 15 سال گذشته با عنوان قرض الحسنه بسیجیان در فضای پولی و مالی كشور تحت نظارت بنیاد تعاون سپاه پاسداران و بسیج فعالیت خود را آغاز كرده و در سال جاری شورای پول كشور با تبدیل این موسسه به بانك مهر اقتصاد موافقت كرده است.

منبع: ایرنا اراک