با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
علم دکترای اقتصاد مدرن، علم ربا است/مجمع تشخیص باید از امام زمان (عج) عذرخواهی کند

علم دکترای اقتصاد مدرن، علم ربا است/مجمع تشخیص باید از امام زمان (عج) عذرخواهی کند

عباسی در نشست «انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین»

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تأکید کرد: هر كس دكترای علم اقتصاد مدرن دارد علمش، علم ربا است.
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، حسن عباسی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن به بحث در خصوص «انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین» پرداخت كه بخش دوم و پایانی متن كامل سخنرانی وی به شرح ذیل است:
 
هر كس دكترای علم اقتصاد مدرن دارد علمش، علم ربا است
 
هر كس دكترای علم اقتصاد مدرن دارد علمش، علم ربا است بیاید این‌جا بنشینید و بگویید من تفكر مینارد كینز را كه ربوی است كنار گذاشته‌ام و تفكر فریدمن را هم كنار گذاشته‌ایم شما می‌دانید كه طرح تحول اقتصادی با دیدگاه میلتون فریدمن پیاده شده است؛ می‌دانید ما در مجمع تشخیص مصلحت توصیه می‌شویم به اینكه مینارد كینز را پیاده كنیم و در دولت‌ میلتون فریدمن را. و این در حالی است كه مینارد كینز و فریدمن پدران اقتصاد لیبرالی دوره مدرن هستند.
از دل اقتصاد اینها حتما تعارض با قرآن در می‌آید ولی گوش اگر گوش اینها و ناله اگر ناله ما آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. مردمی كه دولت اصولگرا را با سلام و صلوات با حمایت مراجع عظام تقلید، با سلام و صلوات خانواده، شهدا و هر چی كه نظام از نظر عصاره، اعتقادی و دینی دارد در معنی آورد تا دولت اصولگرا روی كار آورد همین دولت اصولگرا فردایش اقتصاد مملكت را در دست شش تیغه‌های لیبرال دانشگاه علامه طباطبایی داد ما باید رفتار منافقانه داشته باشیم شب قرآن را به سر بگیریم و صبح قرآن را زیر پایمان بگذاریم.
 
ما نمی‌خواهیم  آمریكا و اروپا بشویم چون مردم آنها عاقبت ندارند
 
لذا علم اقتدارآفرین دینی علمی است كه دنیای انسان و آخرت او را آباد كند اگر دنیایی مثل آمریكا آباد شد ولی آخرت آن مردم به خاطرربا و به خاطرسازوكارهای غلط اقتصادی در حال تخریب بود آن دنیا به درد ما نمی‌خورد ما آخرش نمی‌خواهیم بشویم‌ آمریكا و اروپا چون مردم آمریكا و اروپا عاقبت ندارند.
 
علم اقتصاد علم اقتدارزدا است به خاطر اینكه اساسش بر ربا است
 
آقای فرگوسن، ‌استراتژیست یهودی حزب جمهوری‌خواه و استاد دانشگاه تاریخ اقتصاد دانشگاه هاروارد در مورد اقتصاد آمریکایی می‌گوید: این اقتصاد، اقتصادی ربوی است و تا 120 سال دیگر هر بچه‌ای در آمریكا به دنیا بیاید بدهكار است. 16 تریلیون دلار كشور آمریكا بدهی دارد و این را چطور باید به استاد دانشگاه جمهوری اسلامی گفت. این علم اقتصاد علم اقتدارزداست به خاطراینكه اساسش بر ربا است.
 
چرا دانشجویان اقتصادی در مقابل تدریس تفكر الحادی فریدمن و كینز كفن نپوشیدند؟
استاد دانشكده اقتصاد جمهوری اسلامی، شما كه می‌دانستی مینارد كینز نگاهش به توسعه اقتصادی ریشه در ربا و طمع دارد، چرا اجازه دادی علم ضد قرآنی در دانشگاه‌ههای این مملكت تدریس شود؟ چرا دانشجویان اقتصاد در مقابل تدریس تفكر الحادی میلتون فریدمن و الحادی مینارد كینز كفن نپوشیدند؟
ممكن است خیلی‌ها در نظام سكوت كنند، اما ما با هیچ كس عقد اخوت نبستیم، مسئله ما قرآن و عامل بودن به آن است و این را از آن آدم‌های پشت خاكریز یاد گرفته‌ایم؛ لذا به این جمله خوب عنایت داشته باشید که جنگ نرم دشمن با ما هیچ كاری نمی‌كند، خیالتان راحت من به عنوان معلم علم استراتژی به شما می‌گویم. دشمن جنگ سخت با ما هیچ كاری نمی‌كند، ما از یك جا ضربه می‌خوریم؛ آقای فریدمن این را رسما از قول آقای لنین اعلام كرد که اگر می‌خواهید كشوری را زمین بزنید پولش را زمین بزنید.
 
از مكاتب متعدد اقتصادی چرا جمهوری اسلامی باید مكتب پول‌مبنا را پذیرفته باشد
 
جمهوری اسلامی را از راه پولش زمین می‌زنند، اما چه کسانی این کار را می کنند؟ عناصر بانك مركزی. این‌هایی كه مروج ربای سازمان یافته در حكومتند و كسانی كه نه تنها مروج ربای سازمان یافته در درون حكومتند بلكه اساسا جلوی این حكومت می‌ایستند. ما یك شعار بیشتر نداریم، این را به مسئولین حكومت گفتیم و به مردم هم می‌گوییم. چرا رئیس پژوهشكده پولی و بانكی جمهوری اسلامی در تلویزیون می‌گوید كه مكتب اقتصادی جمهوری اسلامی، «مكتب پول مبنا» است.
 
این جمله لنین را با آب طلا بنویسید
 
از مكاتب متعدد اقتصادی چرا جمهوری اسلامی باید مكتب پول مبنا را پذیرفته باشد و از طریق مكتب پول مبنا زمینش بزنند. در اسرع وقت، همه باید دست به دست هم بدهند تا جمهوری اسلامی مكتب اقتصاد پول مبنا را زمین بگذارد. امروز می‌گویم این کار را انجام دهیم اگر فردا روز، دیر بجنبیم جمهوری اسلامی از موضع اقتصاد مكتب پول مبنا زمین خواهد خورد. این جمله لنین را با آب طلا بنویسید و در تمام میادین كشور نصب كنید. معیار پول ما دلاری است كه الان در آن طرف دنیا فرو پاشیده است؛ در این حالت یك گزاره محكم‌تر و با ارزش‌تر به یك گزاره بی‌ارزش‌تر آویزان شود.
 
كتاب دكترین شوك ترجمه شده است، خواهش می‌كنم مردم نمایشگاهی بزنند و فقط یك جلد كتاب بفروشند: كتاب دكترین شوك.
 
سومین سوالی كه باید علوم انسانی پاسخ دهد
 
اما فراز سوم و فراز آخر، علوم انسانی باید غیر از اینكه می‌گوید انسان كیست و چیست، غیر از اینكه می‌گوید انسان مناسبات دنیوی‌اش چگونه باید باشد باید به نكته مهم دیگری پاسخ دهد، آن هم آخرت انسان است.
 
آیا شما در علوم انسانی غربی، مبحثی از آخرت می‌بینید؟ آیا روانشناسی غربی هیچ نكته‌ای در مورد آخرت ما دارد؟ آیا فلسفه غرب در مورد آخرت توضیحاتی دارد؟ آیا علوم سیاسی، اقتصاد، علوم ارتباطات و علم مدیریت غرب، حقوق غرب بحثی در این باب دارند؟ دوستان عزیز ضریب مفاهیمی كه در قرآن در مورد آخرت آمده است عجیب است. علم انسانی باید متضمن حیات دنیا و حیات آخرت باشد، آن روز می‌تواند متحول شود.
 
مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بابت اینكه پول بیت‌المال را هزینه كرده و تحقیقی را انجام داده و آن را منتشر كرده كه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت یعنی مكتب نئوكینزی‌ها- یعنی مكتب ربا، عذر خواهی کند. اما چرا؟ چون نه تنها این علم دنیای ما را آباد نمی‌كند بلكه آخرت ما را هم ویران می‌كند.
 
علوم انسانی اقتدار آفرین باید متضمن آخرت ما باشد، دنیا و آخرتمان را درست كند. اگر خلاف این است كه علم غربی این طور نیست، نهادهایی كه در كشور رسماً پول بیت‌المال را هزینه تحقیقات می‌كنند باید رسماً از مردم، قرآن و امام زمان(عج الله) عذرخواهی كنند.
 
مجمع تشخیص باید بابت سند نظام‌های اقتصادی كه منتشر كرده از امام زمان(عج الله) عذرخواهی كند و استعفا بدهند
 
فراماسونری ها، لیبرالیزم خارجی، بهائیت، صهیونیزم و وهابیت به ما ضربه نمی‌زنند بلكه این‌هایی كه در نظام، تفكر الحادی را به عنوان اندیشه‌‌ای شناخته شده پیاده می‌كنند، این ضربه را وارد می کنند و مجمع تشخیص باید بابت سند نظام‌های اقتصادی كه منتشر كرده از امام زمان(عج الله) عذرخواهی كند و اعضای آن استعفا بدهند.
 
دنیای ما در راستای آخرت ما. علوم انسانی زمانی متحول می‌شود كه ناظر بر آخرت باشد، بنده هیچ علم انسانی را  كه از غرب آمده باشد را نمی شناسم که نگاهش ناظر به آخرت باشد.
 
پس وقتی علوم انسانی موجود در این سه پرسش، پاسخی ندارد. به نقشه ایمان در قرآن نگاهی ببیندازید. نقشه‌ ایمان در قرآن برای ما 7 متعلق دیده است:  ایمان به غیب، ایمان به خدا، ایمان به ارسال انبیاء، ایمان به كتاب، ایمان به ملائك، ایمان به آیات الهی و ایمان به آخرت. در قرآن بارها آمده كه كسانی كه ایمان به آخرت ندارند عذاب شدیدی در انتظارشان می‌باشد.
 
ما بدهكاریم چون هیچ امام معصومی فرصت حكومت دینی نداشت، فرصت برپایی نمایشگاه قرآن را نداشت اما ما داریم
 
علم انسانی امروز متضمن ایمان به آخرت نیست، یعنی متضمن عذاب شدید در آخرت است. اصل پنجم ما معاد است؛ یعنی ما روزی در صحرای محشر برای پاسخگویی بر می‌خیزیم. علم انسانی امروز در مورد معاد تعطیل و در مورد آخرت ساكت است. قرآن تاكید می‌كند كه عاقبت برای متقین است: إن العاقبه للمتقین. اساساً آنچه برای علم انسانی امروز مطرح نیست عاقبت است.
 
انسان، حیوانی است كه در طویله‌ای دنیوی‌اش باید خوب بچرد، بخورد و شهوت‌رانی كند، هر وقت هم مرد به درك.
 
آن انسانی كه به تعبیر حضرت آیت الله حسن‌زاده آملی درختی است كه ریشه در آسمان دارد نه در زمین، انسانی كه خوی فرشته‌خویی و صفت ملائكه‌اش بالاتر از بعد حیوانی‌اش است. انسانی كه از ملك در سدره المنتهی بالاتر می‌رود، وقتی می‌رود جبرئیل نمی‌تواند همراه این انسان كامل برود.
 
آیا نبایستی این 7 میلیارد نفر جمعیت كره زمین الگو نداشته باشند؟ مدل فرهنگی مناسب نداشته باشند؟ اقتصاد قرآن زای مناسب نداشته باشند؟ نیاز مردم را نمی‌توانیم با علمی كه از دل قرآن در می‌آید تضمین كنیم؟ پاسخ خدا را در صحرای محشر چه می‌دهیم؟ پاسخ حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) را چه می‌دهیم؟ ما بدهكاریم چون هیچ پیامبری 34-33 سال فرصت حكومت دینی نداشته و ما داشتیم.
 
ما بدهكاریم چون هیچ امام معصومی فرصت حكومت دینی نداشت، فرصت برپایی نمایشگاه قرآن نداشت اما ما داشتیم.
 
ما سكوت كردیم تا نهادهای حکومتی ربای سازمان یافته را جاری و ساری كنند. 4 هزار جوان شیعه حزب اللهی لبنان چنان بر دهن صهیونیزم زدند كه دیگر نمی‌داند از كدام طرف بلند شود.
 
ضریب نفوذ قرآن در جامعه چقدر است؟
 
اسلام همیشه از داخل خود صدمه خورده است، لذا روزهای پایانی نمایشگاه قرآن در دهه‌ سوم ماه رمضان، اگر آرزو دارید دعا می‌كنید كه شب قدر بعدی زنده باشید و گناهانمان صفر شده باشد، خدا از ما بپذیرد به فرازهای كاربردی این قرآن در تحول علوم انسانی اقتدار آفرین باورمند باشید.
 
ضریب نفوذ قرآن در جامعه را جست‌وجو كنیم؛ یك جمله مقام معظم رهبری در سال 1360 فرموده‌اند: رسالت ما این است كه جامعه را قرآن مجسم كنیم. قرآن را مجسم كنیم آن موقع ارزش دارد قرآن را بر سر بگیریم، تمام 365 روز سال ربای سازمان یافته را در نظام اقتصادی رواج می‌دهیم و بعد یك شب می‌آییم قرآن به سر می‌گیریم.

لذا دوستان عزیز و دلسوزان قرآن، 7 میلیارد جمعیت كره‌ زمین چشمشان به دست مردم و حكومت ایران است. به عنوان ام‌القرای جهان اسلام كه از دل قرآن و نگاه عترت، علم انسانی تولید كنیم. علمی كه بگوید انسان كیست؟ نگوید انسان حیوان است مثل فروید و دیگران.

 
دوم اینكه به ما بگوید مناسبات انسان در دنیا چگونه رقم بخورد و دنیاش آباد شود و سوم بگوید این انسان در آخرت سازوكارش چیست؟
 
سه آبادانی را باید از دل قرآن در بیاوریم: اول، آبادانی «قلب سلیم» كه ابراهیم خلیل فرمود هر كس در صحرای محشر حاضر شد اگر قلب سلیم داشت برده است، دوم «آبادانی دنیا» و سوم «آبادانی آخرت».
 
ان‌شاءالله كه به بركت قرآن با عنایات حضرت بتوانیم جامعه‌ای را بسازیم و آن را آباد كنیم و تحویل نسل بعد دهیم و در نهایت به صاحب حقیقی این انقلاب و جامعه حضرت حجت (عج) تقدیم كنیم كه انسان‌هایی با دل آباد، با جامعه آباد و با آخرت آباد در آن زندگی كنند.
 
دلتان از منظر قرآن آباد باشد ان‌شاءالله.