با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

نمایندگان مجلس الشعب مصر: وام بانک جهانی “ربا” است

نشست مجلس الشعب مصر پس از مخالفت شماری از نمایندگان با وام گرفتن از بانک جهانی برای تأمین طرح های زیرساختی در مصر، متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری آوا به نقل از شبکه العالم، شماری از نمایندگان مجلس الشعب مصر تأکید کردند، مشکل فاضلاب در کشور در مقایسه با مسأله افتادن به جهنم به دلیل گرفتن ربا بسیار حاشیه ای به نظر می آید.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر به نقل از این نمایندگان تأکید کرد: مصر درآمدهای بسیاری دارد، و می توان هزینه های لازم برای رفع مشکل فاضلاب را از طریق این منابع مالی تأمین کرد.

در این جلسه قرار بود موضوع توافق مصر و بانک جهانی اسکان و بازسازی به ارزش 300 میلیون دلار بررسی شود، تا بر اساس این توافق 200 میلیون دلار این طرح از سوی بانک جهانی و 100 میلیون دلار آن نیز از طرف مصر تأمین شود.

بانک مرکزی مصر اخیرا اعلام کرده است که از زمان انقلاب بیست و پنجم ژانویه، ذخیره ارزی این کشور حدود 21.6 میلیارد دلار خسارت دیده، و این مورد علاوه بر مشکلات کسری بودجه است که اقتصاد این کشور را تحت فشار قرار داده.

منبع: خبرگزاری صدای افغان (آوا)