با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

گزیده ای از کلمات گهربار حضرت امام خامنه ای

مشكلات اروپائى‌ها مثل اتوبوسى است كه زیر بهمن گیر كرده. سالها خود آنها بدون اینكه بدانند، مقدمات این مشكل را فراهم كردند. این فاصله‌هاى طبقاتى، این غلبه‌ى سازوكار ربا در مسائل مادى، این تقویت زورمندان مادى، این نفوذپذیرى از صهیونیستهاى پول‌پرست و مال‌پرست، آنها را دچار مشكلاتى كرده؛ این بهمنى است كه روى سرشان افتاده. بنابراین مشكلات آنها با مشكلات ما خیلى متفاوت است. این هم یك واقعیت است.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان به بیان اهمیت بانكداری اسلامی و مطرح كردن پول در جامعه به شكل اسلامی پرداختند وفرمودند: اگر كارگزاران دستگاه بانكی بتوانند این حقیقت را به معنای جامع آن دركشور پیاده كنند فتح عظیمی را موجب خواهند شد. در بانكداری اسلامی داد و ستد وتنظیم مبادلات پولی باید بر مبنای غیر ربا و قوانین و معاملات صحیح اسلامی صورت گیرد زیرا از خصوصیات بانكداری آن است كه ظلم، استثمار، تبعیض و اختلاف طبقاتی درجامعه بوجود نمی آید.

سیستم بانکداری به این وضعی که الآن در ایران هست، این وضعْ وضع طاغوتی است. ربا در اسلام حرام است؛ در قرآن اعلام به حرمت شده است: کسی که ربا بخورد،ربا بگیرد ـ در اسلام، در قرآن گفته شده است که جنگ با خدا می‏کند! این سیستم باید متحول بشود. سیستم بانکی باید عوض بشود. و ما امیدواریم که با همت همۀ کارمندان و کارگران اینطور مسائل حل بشود. اگر این مسائل حل نشود، فرهنگ ما همان فرهنگ باشد، وزارتخانه‏های ما همان وزارتخانه‏ها باشد، افراد وزارتخانه‏ها باز همان باشد، ادارات ما باز همان ادارات باشد، و مردم ما باز همان افکار را داشته باشند که در زمان طاغوت داشتند، من خوف این را دارم که شکستی به ما وارد بشود که دیگر جبران نتوانیم بکنیم. باید همه با هم، همه مکلفیم ـ تکلیفْ تکلیف خدایی است ـ همه مکلفیم که اسلام و کشور را نجات بدهیم.

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آِت الله عظمی خامنه ای

بیانات در دیدار كارگزاران نظام