با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربا جامعه را نابود و بیچاره می‌کند

ربا جامعه را نابود و بیچاره می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز سه شنبه، در دیدار با فرماندهان سپاه ثارالله تهران، با اشاره به حاکمیت ولایت فقیه در کشور گفت: بحمدلله مقام معظم رهبری امروز در راس نظام و حکومت اسلامی هستند و ایشان مردم را از هر جهت آگاه می کنند.

آیت‌الله علوی گرگانیآیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه همه انسان ها دارای نفس اماره و محتاج به موعظه هستند تاکید کرد: جوانان باید از هم نشینی با مراجع، علما و بزرگان حداکثر استفاده را ببرند. استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر کس به سخن عالمی توجه کرد که از خدا و پیامبر(ص) سخن می گوید خدا را عبادت کرده است و اگر پای سخنی افرادی نشست که سخنان شیطانی به زبان می آورند شیطان را عبادت کرده است. وی با بیان اینکه جوانان باید مراقب باشند پای هر سخن و محفلی ننشینند افزود: اگر کسی سخنی گفت و تجمعی تشکیل داد نباید پای سخن او نشست، و اگر کسی حرف منحرفی را به زبان آورد نباید سیاهی لشکر او شد. آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به ابعاد نظام اسلامی ضرورت وظایف جامعه در قبال حفظ انقلاب اسلامی را متذکر شد و تاکید کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم که این انقلاب را در اختیار داریم و همانگونه که امام راحل تاکید داشتند، نباید تصور کنیم که با پیروزی انقلاب کار ما تمام شده است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر چند در کشور ما مشکلاتی وجود دارد اما ما باید در این انقلاب بگونه ای عمل کنیم که امام زمان(عج) از ما راضی باشد و زمینه برای ظهور ایشان فراهم شود. این استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما آبرو و عزت داده است گفت: امروز همه کشورهای مسلمان چشم شان به ایران است و می خواهند ببینند ایران در عرصه های مختلف چه می کند. آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به تعالیم اسلامی، ربا را نابود و بیچاره کننده جامعه دانست و بیان داشت: علت حرمت ربا در دین مبین اسلام این است که جامعه را نابود می کند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حاکم بودن روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت ایران تاکید کرد: کشورهای غربی همچون آمریکا برای حاضر کردن سربازانش در جنگ ها دست به اقدامات بسیار مختلفی می زنند، اما جوانان ما با روحیه ایمان، تقوا و شهادت طلبی که دارند با عشق در صحنه ها حاضر شده و از مبانی انقلاب و نظام اسلامی دفاع می کنند و آنها نیز از این روحیه در هراس هستند. این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اداره و مدیریت کشور امری بسیار مشکل و دشوار است بیان داشت: با توجه به نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی، عمل ما در نظام باید به گونه ای باشد که دشمن را حیرت زده کند.

منبع: خبرگزاری رسا