با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
دریافت سود و دیرکرد از سوی بانک‌ها از مصادیق بارز ربا است

دریافت سود و دیرکرد از سوی بانک‌ها از مصادیق بارز ربا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تنکابن، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، شب گذشته در جمع مردم تنکابن در مسجد جامع این شهر با بیان این‌که دشمن در کشورهای اسلامی به دنبال گسترش ضدفرهنگ‌ها است، گفت: دشمنان نظام اسلامی می دانند که تنها را نفوذ و سلطه آنها در کشورها جدایی مردم از اسلام و تضعیف اعتقادات مذهبی است. وی در ادامه با انتقاد از گسترش بدحجابی در برخی شهرهای مازندران افزود: متأسفانه علیرغم پشتوانه مذهبی مازندران، شاهد رواج پدیده شوم بدحجابی در برخی شهرهای این استان هستیم که مردم و مسؤولان باید عزم جدی خود برای مقابله با رواج این پدیده ضد فرهنگی به کار گیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که دشمنان امروز از همه ی توان خود برای تبلیغات منفی علیه دین مبین اسلام بهره می گیرند، خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش دشمن تضعیف دین و احکام اسلامی که باید در مقابل این توطئه ها مقاومت کرد. این مرجع تقلید زیر سلطه بردن کشورهای اسلامی را یکی از اهداف و برنامه‌های مهم کشورهای استعمارگر در چند قرن اخیر عنوان و تصریح کرد: امام راحل با بازگرداندن استقلال و آزادی به ملت ایران عزت را به ملت هدیه کرد. وی مبارزه با سلاطین، سرسپردگان و استعمار گران غارتگر رامهم‌ترین دستاورد امام خمینی‌(ره) در راه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب، نخبگان جوان برای تحصیل به خارج از کشور می رفتند، در دام گروه های فراماسون گرفتار می‌شدند و با تفکرات برگفته از این گروه های منحرف، مسؤولیت های حساس و کلیدی کشور را برای نقش آفرینی و پیاده کردن اهداف کشورهای سلطه گر بر‌عهده می‌گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نفرت خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) از مسأله ربا گفت: این ضد فرهنگ در صورت گسترش در جامعه مانند موریانه، ریشه های اقتصاد را از بین می برد که باید برای ریشه کنی آن به دستورات و تاکیدات اسلام رجوع کرد. این مرجع تقلید دریافت سود و دیرکرد بانک‌ها را از مصادیق بارز ربا در جامعه دانست و تصریح کرد: با وجود تأکیدات فراوان مراجع و علما، همچنان این رسم و قانون غلط در سیستم بانکی کشور قابل مشاهده است که باید در این خصوص فکری شود چون این مسأله با مبانی دینی و اسلامی ما سازگاری ندارد. وی در پایان مردم را رکن اسلامی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: اگر مردم نباشند حکومت موفق نخواهد بود و امام راحل نیز همواره تأکید می کردند که دولتمردان باید قدر مردم را بدانند.

منبع:خبرگزاری رسا