با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نظر سنجی پایش

نظر سنجی پایش

بییندگان سیما : بانک ها در اجرای عملیات بانکی بدون ربا ناموفق اند

برنامه پایش شب گذشته با حضور طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی به بررسی بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی پرداخت . در این برنامه 74 درصد از بینندگان بانک ها را در اجرای عملیات بانکی بدون ربا ناموفق دانسته اند .

سوال نظر سنجی برنامه دیشب پایش در مورد هملیات بانکی بدون ربا به این شرح بود : ایا بانک های کشور در اجرای عملیات بانکی بدون ربا موفق بوده اند ؟ 1- بلی 2- خیر . در برنامه پایش شب گذشته 74 درصد از شرکت کنندگان ( 263 هزار و 362 نفر ) در این نظر سنجی گزینه خیر را انتخبا و اعلام کردند که بانک ها در اجرای بانکداری بدون ربا ناموفق بوده اند . همچنین 90 هزار و 313 نفر از شرکت کنندگان به موفقیت بانکها در اجرای بانکداری بدون ربا رای دادند .

طهماسب مظاهری با حضور در برنامه پایش در پاسخ به پرسش برنامه مبنی بر اینکه بنظر شما آیا بانک های کشور در اجرای عملیات بانکی بدون ربا موفق بوده اند یا خیر؟ اظهار داشت: به نظر بنده دولت و بانک ها در اجرای این قانون موفق نبوده اند.مظاهری همچنین در تصحیح و تکمیل سوال برنامه گفت : در سوال می بایست به جای بانک ها از کلمه دولت استفاده می شد چون این دولت هست که می بایست این قانون را اجرا می کرد .

وی افزود : در مراحل تصویب این قانون من به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه در شورای پول و اعتبار عضو بوده ام ، قانونی که تنظیم شد قانون عملیات بانکی بدون ربا بود و هدف آن حذف ربا از عملیات بانکی بوده است . در همان قانون موادی پیش بینی شده بود که این مواد هم بعدها هم قانون شد که دولت قانون حذف ربا را برای یک دوره 5 ساله اجرا کند و در طول این 5 سال نقاط ضعف و قوت شناسایی و اصلاح گردد . این مقدمه ای برای حرکت به سمت بانکداری اسلامی بود .

منبع: نظرسنجی برنامه پایش مورخ 17 شهریور 1392