با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ابراز نگرانی آیت الله صافی گلپایگانی از وجود ربا در برخی از بانک‌های کشور

ابراز نگرانی آیت الله صافی گلپایگانی از وجود ربا در برخی از بانک‌های کشور

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ مسئولان بانك ملی استان قم با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با معظم له دیدار كردند.آیت الله صافی گلپایگانی

در این دیدار كه با ارائه گزارش و برنامه‌ها همراه بود، مرجع عالیقدر توصیه‌هایی نمودند.

ایشان در قسمتی از بیانات خود با اشاره به بانكداری اسلامی و اهمیت اجرای آن افزودند: اگر برنامه‌های بانكداری اسلامی به نحو احسن و مطابق با شرع مقدس اجرا شود، آثار و بركاتش برای همگان به خصوص ضعفا و فقرا بسیار زیاد است.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به لزوم اجرای همه احكام اسلامی در بانك‌ها، اضافه نمودند: اصل مطلب این است كه تمام كارها و برنامه‌هایی كه در بانك‌ها اجرا می‌شود باید مطابق دستورات شرع بوده و هدف از تأسیس بانك در نظام اسلامی -كه همان ایجاد بانك به تمام معنا اسلامی بوده است- تأمین گردد و قرض الحسنه كه یكی از سنت‌های حسنه اسلام می‌باشد باید به طور واقعی در بانك‌ها و كشور ترویج شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأكید بر لزوم ارائه الگوی اسلامی از بانك به جهانیان افزودند: هدف از مطرح‌كردن بانكداری اسلامی در ابتدای انقلاب و تصویب قانون مربوط به آن، این بود كه بتوان بانك‌هایی بر مبنای احكام شرع ساخت و آنها را به عنوان الگو برای جهانیان معرفی كرد كه با حذف ربا هم می‌توان خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه داد.

ایشان با تأكید بر محوریت برنامه بانك‌ها برای اقشار ضعیف جامعه اظهار کردند: در مسائل بانك‌ها باید به مقاصد اسلام مخصوصاً كمك به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه توجه بیشتری شود و طوری برنامه‌ریزی گردد كه این عزیزان در رفاه باشند و فشاری بر آنها وارد نشود.

آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز نگرانی و اظهار تأسف از وجود ربا در برخی از عملیات‌های بانكی گفتند: از بزرگترین گناهانی كه قرآن كریم به آن اشاره دارد همین ربا است كه تصور می‌شود الان از نظام بانكی ما بر چیده شده است. متأسفانه هنوز هم در بعضی بانك‌های كشور، بانكداری اسلامی به نحو احسن اجرا نمی‌گردد و بعضی از بانك‌ها به بنگاه‌های تجاری سودآور برای عده‌ای خاص تبدیل گشته است و منافع عمومی مردم را در نظر نمی‌گیرند.

ایشان در پایان با تشكر از مسئولان حاضر در جلسه، برای همه آنها، توفیق انجام وظایف شرعیه را از خداوند متعال خواستار شدند.

منبع: خبرگزاری اهل البیت