با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
سبک زندگی: پرجمعیت، بدون وام!

سبک زندگی: پرجمعیت، بدون وام!

 جمعیت: 10نفر  12نفر

  • 8 فرزند با پدر و مادر 30 ساله
  • تا بحال از هیچ بانکی وام نگرفته اند
  • 5 فرزند آنها تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند
  • الشیطان یعدکم الفقر …
  • یغنهم الله من فضله….

چرا فکـــــر میکنیم بدون وام نمیتوان زندگی کرد؟ اگر قادر به مشاهده ویدئو نیستید آن را از کانال آپارات جنبش دریافت کنید.

 

مطالب مرتبط: گفتگو با مادر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی

دریافت مستند ‹12نفر› پخش شده از شبکه‌ افق (305MB)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. سلام
    من حس می کنم خودم کاملاً به این سبک و این طرز فکر اعتقاد دارم، ولی هر چی با همسرم صحبت می کنم اون نظرش مخالفه

    1. علیکم‌السلام
      اگر راهی را رفتید و به در بسته خوردید، راهتان را عوض کنید!
      استدلالتان را عوض کنید، با محبت و تسخیر قلب کار را جلو ببرید، روش‌های نفوذ در قلب همسر را یاد بگیرید!

  2. سلام ،
    زندگی را بد شناختیم و بد فهمیدیم و اینقدر در این مسئله فرو رفتیم که وقتی همچین خانواده ای را مشاهده می کنیم از دیدمان مسخره و خلاف عقل و منطق بنظر می رسد . متاسفانه البته .
    ضمنا من لینک دانلود را پیدا نکردم ، راهنمایی فرمایید

    1. علیکم السلام
      حرف شما واقعا درست است، سبک زندگی ما بطور بنیادی تغییر کرده، امام زمان خواهد آمد و ما خواهیم گفت او دین جدیدی آورده …
      پیوند دریافت فیلم؟ http://www.aparat.com/v/U4Kij

  3. سلام،باتشکر ازهمه عزیزانی که نظر دادند،اگه سوال دارید ازصمیم قلب خوشحال میشم پاسخ بدم09127461332

    1. علیکم السلام
      ان‌شاالله که مردم بصیر و روشن ضمیر ما به سادگی از آنچیزهایی که باعث تغییر در دین شده عبرت گرفته و مجددا به سبک زندگی ساده و خوب اسلامی روی بیاورند

  4. جالب بود!
    سبک زندگی ما مشکل داره.
    خیلی پر توقع هستیم.
    هرچند منکر مشکلات نیستم ولی معتقدم کار با ارزش همیشه سخته.

  5. این برای من و جامعه افراط است… در حد سیستم آمریکایی ما نیست…
    .
    آرزو میکنم اون روزی برسه که این سبک زندگی به کمک سیستم مورد نیازش در جهان نهادینه بشه /../

  6. سلام
    نوشته های این سایت برای من (که به شدت سعی در واقع بینی دارم) قابل فهم نیست؛ لطفا منو متهم به بی اعتمادی به وعده های الهی نکنید؛ سوالاتم رو به این نیت مطرح میکنم که اگه پاسخی دارید راهنماییم کنید.

    چطور از دیگران انتظار داریم که با وجود نرخ تورم 30 درصدی و کاهش روزانه ارزش پول به ما وام قرض الحسنه بدهند؟ حتی اگه به قرآن رجوع کنیم و طبق آیه “…یقرض الله قرضا حسنا لیضاعفه له…” افزایش سرمایه ی وام قرض الحسنه رو از جانب خدا بدونیم، در جامعه اقبالی به اعطای این وام پیدا نمیکنیم.
    خودمونی تر بگم؛ برادرم دامپزشکه و برای کارش یه دستگاه سونوگرافی دامی به مبلغ حدود20 میلیون احتیاج داره، اگه وام قرضالحسنه سراغ دارید بسم الله! با کمال میل می پذیریم. 🙂

    در ارتباط با ازدواج و فرزند آوری این رو مطرح میکنید که روزی از جانب خداست… بله قرآن هم همین رو میفرماید؛
    اما کو…؟ کمی به قبل برگردیم! مگه نسل ما دهه شصتی ها فرزندان یه پدر و مادر نبودیم؟ مگه خدا روزی نسل ما رو کفالت نکرده بود؟ پس چرا فرزندان خانواده های پرجمعیت زیادی جلوی چشم خودمون با فقر دست و پنجه نرم کردند و به انواع تباهی دچار شدند؟ پس چرا بیکاری و یا ازکارافتادگی پدران رو دیدیم که خانواده ها رو به تنگناهای سخت معیشتی کشید؟
    بین تجربیات نسل خودمون و تفسیری که علما از آیات قرآن ارائه می دهند کدومو بپذیریم؟
    .
    .
    .
    متاسفم که اینو میگم؛ اما احساس میکنم چیزهایی که امروز زیاد میشنویم، مخلوطی از جوزدگی مذهبی و بستن چشم روی واقعیتهاست.

    1. علیکم السلام
      دغدغه شما کاملا محترم است، شما سعی دارید حقیقت را بیابید اما چه چیزی از حرف حق واقعی تر و پایدار تر است؟
      اما پاسخ سوالات شما:
      1. باید توجه داشت که بخشی از صحبت های پایگاه رویش با اساتید و قانون گزاران این علم است و بخشی از آن رویش با مردم عادی، صد البته بدون همکاری این دو بخش هیچ کاری پیش نمی رود، پس باید تلاش داشت تا در بخش مربوط به خودمان تلاش کنیم و انتظار متقابل نیز داشته باشیم

      2.ایراد ما به همین قسمت است که فرمودید: ارزش پول ! چرا تورم وجود دارد و چرا ارزش پول کاهش می یابد در حالی که در فیزیک یک متر هزار سال پیش با یک متر حال حاضر تفاوتی ندارد! چرا؟ چون ما وارد یک دور باطلی شدیم که اساتید نمی خواهند بپذیرند می شود از آن خارج شد. اگر واقع بین باشیم واقعیتی که از روز روشن تر است این است که اقتصاد غرب دارد از هم می پاشد و آیا نحوه کارکرد اقتصاد ما چیزی متفاوت تر از اقتصاد آنها است؟ واقعیت بسیار واضح تر اینکه مردم از دستورات معیشتی اسلام دور شده اند و اسلام تنها راه نجات بشر و تنها مسیر زندگی خوب در همین دنیاست. اگر بعضی ها این واقعیت ها را بپذیرند قطعا جامعه ای شاد خواهیم داشت . اما به واقع بعضی ها نمی توانند به خدای متعال اعتماد کنند ولی به سادگی به امریکای در حال مرگ اعتماد می کنند.

      2.در بخش دوم اینکه قرار نیست خدا به ما جواب پس بدهد، این ما هستیم که باید جواب پس بدهیم چرا این آیه قرآن را ندیدیم که «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا » یا این آیه شریفه که می فرماید «أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ -آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‌شوند و آزمایش نخواهند شد؟!» اگر اعتماد کردیم- که نکردیم- چرا در ادامه اش استقامت نکردیم. ما اشتباه عمل کردیم و تمامی دستورات خداوند را اجرا نکردیم و در ادامه اش استقامتی درخور و شایسته نشان ندادیم و نصر خداوند آنطور که می پنداشتیم نیز شامل حال ما نشد- صد البته هر مقدار در اعمال خود خالص باشیم همان مقدار از وعده خداوند بهره مند خواهیم شد کما اینکه در این سی و پنج سال بهره مند شدیم -بیشتر از همه امت های دیگر-

      اگر اعتقاد داشته باشیم که واقعا امر خدا تخلف نمی پذیرد، اگر همسر فرعون نیز باشیم بهترین ها بما خواهد رسید- حال که نه اینجا بلاد کفر است و نه ما ایمانمان به حد همسر فرعون-

      3. ابتدا نامه را از در دوستی شروع کردید ولی در انتها آنطور که می خواستید نتیجه گرفتید و خود را محور گذاشتید و ما که از نظر شما دور بودیم در دسته افراطیان قرار گرفتیم، با استدلال شما نمی توان به واقعیت آنطور که هست دست یافت.

      واقعیتی که از حقیقت سرچشمه نگرفته باشد بی شک به جز باطل سرچشمه دیگری نخواهد داشت.

      با احترام

  7. نیازی به قانع کردن نیست.
    الان بنده چون به خدمت مقدس! سربازی نرفته ام در سن 38 سالگی از هیچ نوع بیمه ای برخوردار نیستم، حق دریافت هیچ نوع وامی را هم ندارم.
    فقط مانده ام که چطور باید زندگی کنم، الان به طور متوسط روزی ده ساعت کار می کنم (خدمات کامپیوتری) همین چند وقت پیش بابت سرماخوردگی معمولی مبلغ 50 هزار تومان هزینه دادم.
    مانده ام وقتی 60 سالم شد از کجا باید بازنشستگی بگیرم؟ آیا می توانم ده ساعت کار کنم؟ هزینه درمانم را از کجا باید بیاورم؟
    اینطور که این پدر خوشبخت برای ما تعریف کرده نگرانی بنده بی خود است. بدون بیمه، بدون وام بانکی می شود زندگی کرد. لابد می شود خانه خرید.

    1. ابتدا امر سلام!
      تمام تلاش ما نیز برای این است که شما را از این بدبختی و مشکلات روز افزونی که گریبان گیرتان شده نجات بدهیم. آیا خدا دروغ می گوید که فرموده و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب؟
      اما شما این را ندیده اید. چرا؟ چون در حدیث داریم که خداوند بلا و مشکلات را نازل می کند تا بنده به یاد خدا افتاده و از او کمک بطلبد. خدا در سوره بقره می فرمایید نیکی (ایمان) این نیست که رویتان را به سوی قبله برگردانید(نماز بگذارید). چرا خدا را از زندگی جدا کرده اید و برای الله یک تعریفی دارید که با قرآن و احدایث نمی خواند؟ در صورت سوال شما هیچ اثری از خدا، پرهیزگاری و توکل به چشم نمیخورد. میخواهید بدون خدا(در عمل) زندگی کنید اما راحت باشید. باز به قرآن رجوع کنیم که فرموده خلق الانسان فی کبد (انسان را در رنج آفریدیم)

      آیا واقعا تمایل ندارید که به یک زندگی شیرین وارد شوید که سختی هایش مثل سختی یک کوهنورد لذت بخش باشد؟ اگر فکر می کنید خدا راست می گوید به او اعتماد کنید و وقت بگذارید و سری سخنرانی استاد پناهیان با موضوع تنها مسیر را از این صفحه دریافت و گوش دهید.

      اگر حتی حوصله گوش دادن به این سخنرانی ها را ندارید این انتخاب شما در قران به موارد خطرناکی تعبیر شده …

  8. خدایا .. این ملت را از افراط و تفریط نجات بده!
    واقعا چی باعث شده اون آقا فکر کنه 8تا بچه خوبه! اونم وقتی بضاعت مالی نداره و مستاجره.
    این خدایی که اینا شناختن خدای بی عقلی است
    من نمیگم 1/2تا بچه کافیه ..نه ،کافی نیست اما اعتدال و عقلانیت هم فکر کنم بد نباشه خدا هم همینو گفته

    1. سلام
      انقدر به جامعه به تفریط فجیع مصرف گرایی در افتاده که این اعتدال را نهایت افراط میداند.
      ای کاش خود را آگاه تر از ایشان در شناخت خدا نمی دانستید، لباس روحانیت بر تن ایشان است.
      پدر این خانواده در فیلم میگوید حاضر است شما را قانع کنید شماره:
      09127461332پدر این خانواده

    2. دمش گرم با توکل به خدا شروع کرده….وام نگرفته هیچی یعنی ربا نخورده 8 تا بچم داره کشوری که داره پیر میشه نیاز به تولد بیشتره بچه هست به حرف رهبرش گوش کرده و…. دمش گرم این واقعا خدا را قبول داره

    3. كسي ك خوابه رو ميشه بيدارش كرد اما وقتي خودشو ب خواب بزنه نه…

    4. نه دوست عزیز. برعکس اون خدایی که شما شناختید خدای ناتوان و غیرقابل اتکاییه که به نظر شما نمیتونه روزی بنده هاش رو بده. بچه با خودش روزیش رو میاره.
      اتفاقا این تعداد بچه نه تنها بد نیست که با توجه به پیر شدن جمعیت کشورمون اقدام درستیه. خانواده های پر جمعیت خانواده های گرم تر و شادتری هم هستن.

  9. احسنت…دیگه داشتم نا امید میشدم…زندگی یعنی این سبک زندگی اسلامی