با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

مصباحی مقدم:بانکها باید از سود پول دادن و گرفتن رها شوند

سود

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه همایش آسیب شناسی نهادهای مالی در اقتصاد اسلامی بر ضرورت فعالیت بانک ها در چارچوب ,شریعت اسلامی, تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈغلامرضا مصباحی مقدمˈ در دانشگاه سمنان گفت: بانک ها باید در چارچوب شریعت اسلام منابع را جذب کنند و آنها را در قالب احکام و مقررات اسلامی در اختیار تولیدکنندگان و تجار قرار دهند.

وی تاکید کرد: مهم این است که در چنین نهادی شاهد گرفتن بهره نباشیم و این به معنای این نیست که وجوه اعطایی به مردم رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش تجارت و تولید بایستی وجوهی را که از بانک ها گرفته اند در تولید و تجارت خود مشارکت داده و بخشی از سود ناشی از این فرایند تولیدی و تجاری به خود و بخشی نیز به بانک برگردد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک باید سهم و حق الوکاله خود را بین دو تا سه درصد، برداشت کند و بقیه را به سپرده گذاران بدهد، کم یا زیاد این رقم مربوط به وضعیت رونق و رکود شرایط اقتصادی جامعه است.

وی گفت: آنچه امروز در بانکداری ایران رایج است به این دقت نیست و انتظار است سیستم بانکی اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: ,بانک, در نظام اسلامی باید از سود پول گرفتن و سود پول دادن رها شود.

منبع: خبر آنلاین