با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
۶۰درصد اقتصاد ایران متعلق به بانک‌هاست

۶۰درصد اقتصاد ایران متعلق به بانک‌هاست

سیدکامل تقوی نژاد در دیدار با مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهارداشت: اولویت ما رسیدگی به استان هایی همچون سیستان و بلوچستان و کمک به رشد و توسعه آن است. وی ابراز امیدواری کرد با همفکری مسولان و علمای منطقه در جهت رفع نیازمندی‌های مردم گامهای موثری برداشته شود. مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر وحدت و همگرایی در کلیه امور از جمله فعالیتهای اقتصادی اظهار داشت: بانک سپه آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات به طرحهای مولد و اشتغال زا در استان سیستان و بلوچستان اعلام می کند. وی ادامه داد در راستای سفر رییس جمهور به استان سیستان و بلوچستان مقدمات حضور پر رنگ تر در استان و اصلاح نسبت مصارف به منابع فراهم شده است. مدیرعامل بانک سپه گفت: ما خود را متعهد به خدمت به مناطق محروم میدانیم. وی گفت: خدمات بانک باید به گونه‌ای باشد تا مردم در این منطقه به سرمایه‌گذاری تمایل پیدا کرده و بتوانیم سرمایه مردم را در بخش‌های مختلف بازارپول به گردش درآوریم. سیدکامل تقوی نژاد با بیان این‌که بانک عامل کارخانه سیمان تیس چابهار،بانک سپه است، اظهار کرد: در بخش‌های دیگری که از نظر سرمایه‌گذاری توجیه دارد بانک سپه خدمات ارائه خواهدنمود. در بخش کشاورزی در سالهای اخیر از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان پرداخت شده است و همچنین در بخشهای صنعت و بازرگانی نیز فعالیت های بسیاری صورت گرفته است. وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که در بعضی استان‌ها به خصوص استان‌هایی که اهل سنت در آن ساکن هستند نسبت تسهیلات پایین است، اظهار کرد: معتقدیم بانک که واسطه وجوه است باید پول را از مردم بگیرد و آنرا به حرکت و چرخش در آوردتا اقتصاد کشور با تکیه بر این موضوع رشد یابد.

وی با بیان این‌که 60 درصد اقتصاد ایران متعلق به بانک‌هاست، بیان کرد: این بدان معناست که ایران یک کشور بانک محور است و چنانچه می‌خواهیم تولید رشد کند و اشتغال در این مناطق ایجاد شود باید به بانک‌ها توجه ویژه شده و بانکها تقویت شوند تا قدرت وام دهی آنها افزایش یابد.

سید کامل تقوی‌نژاد افزود نسبت مصارف به منابع در استان سیستان و بلوچستان 34 درصد است و این بدان معناست که در استان از تسهیلات استقبال کمتری شده است. ولی تمایل داریم که در استان سیستان و بلوچستان مردم با تکیه بر بانک بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

منبع: ایستانیوز