با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
چرا هژمونی دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم

چرا هژمونی دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم

مستند چهار قسمتي كه خلاصه قسمت‌هاي اول و دوم را قبلا از نظر گذرانديد و اكنون قسمت سوم آن را پيش رو داريد ساخته مايك ملوني مستندساز آمريكايي است. اين مستند به صورتي كاملا ساده و با زباني غيرعلمي و روان نحوه انجام بزرگ‌ترين كلاه‌برداري تاريخ را كه همان چاپ پول بدون پشتوانه در جهان است را توضيح مي‌دهد و از زبان بزرگ‌ترين اقتصاددانان ايالات متحده اثبات مي‌كند كه نظام مالي ايالات متحده در لبه پرتگاهي است كه فرار از آن را متصور نيست.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

از بحران دلار تا فرصت طلايي:

اكنون ارزش دلار آمريكا معادل 60 درصد ارزش كل پول‌هاي رايج دنياست و بيش از نيمي از اين دلارها خارج از خاك آمريكا در گردش هستند. به دو دليل: ذخيره بانك‌هاي مركزي و قيمت نفت براساس دلار تعيين مي‌شود.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

اين كشورهاي قرمز رنگ با قراردادهاي دوجانبه‌اي پول كشورهاي مقابل را به رسميت مي‌شناسند. و در وقتي كه اين سيستم خيلي پيشرفت كند كار به تاسيس بريكس مي‌كشد. كشورهايي مثل ايران هم در تلاشند تا از دلار آمريكا استفاده نكنند. ما سوئيفت (جامعه جهاني ارتباطات مالي بين بانكيSociety for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) را برايشان ممنوع كرديم و آن‌ها هم به سراغ يورو! رفتند. و اكنون ايران به جاي سوئيفت از سيستم سوكر SUCRE استفاده مي‌كند كه دلار در آن جايي ندارد. عراق و ليبي هم به اين جرگه پيوسته‌اند.

ميخ‌هاي تابوت دلار به شهادت تاريخ و اسناد:

اكنون كشورهايي چون ليبي، ايالات يوتا آمريكا، آلمان، ونزوئلا، چين و كشورهاي آسياي شرقي به دنبال افزايش ذخيره طلاي خود هستند. پس دلار آمريكا به لبه پرتگاه مرگش نزديك شده است. نيكسون به معاهده برتون وودز پايان داد و ما به دوره استاندارد دلار وارد شديم و بعد فروش نفت عراق در مقابل يورو نخستين ميخ تابوت دلار بود و بعد هم بحران سال 2008 تا كنون شروع شده است. ايران هم كه ديگر نفتش را در مقابل كالا معاوضه مي‌كند.

كاري كه ايران در معاملات نفتي خود با تركيه و هند مي‌كند:

ايران اكنون انرژي را با طلا مبادله مي‌كند، سنگاپور ماليات از پول را حذف مي‌كند؛ آلمان 150 تن طلايش را از فدرال رزرو برمي‌گرداند. هلند و اكوادور و اتريش نيز همين كار را كردند. با اين حال فدرال رزرو ميزان چاپ پولش را از 42ميليارد در ماه به 85 ميليارد دلار در ماه افزايش مي‌دهد. بنابراين اين‌ها ميخ‌هاي تابوت دلار هستند و آمريكا در حال سقوط است.

دلار نابود مي‌شود؛ چرا؟

اگر جهان وارد يك سيستم مالي جديد بشود، انرژي عظيمي كه در سيستم قبلي جمع شده به شكلي وحشتناكي به حركت درخواهد آمد و ثروت عظيمي انتقال خواهد يافت اما مردم متوجه اين موضوع نيستند درحالي كه اين انتقال ثروت همه مردم جهان رو تحت تاثير قرار خواهد داد. اگر سرمايه‌تان را به صورت پول كاغذي نگاه داريد در يك طرف اين انتقال هستيد و اگر طلا ذخيره كنيد در طرف ديگر هستيد.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

چيني‌ها مي‌دانند كه دلار به پايان راه خود رسيده و اكنون با ذخيره كردن طلا دارند از خودشان دفاع مي‌كنند.

بايد بدانيم كه سيستم فعلي چگونه كار مي‌كند. در جهان 4 سيستم اصلي وجود دارد. اول، پول‌هاي چندذخيره‌اي كه مشكلش اين است كه در واقع پول هيچ پشتوانه‌اي ندارد. در اين مدل، دلار پشتوانه طلا بود و خودش پشتوانه بقيه پول‌ها. دوم، اس دي آر است كه صندوق بين‌المللي پول از آن پيروي مي‌كند. و دقيقا همان چاپ پول بي‌پشتوانه‌اي است كه حتي وقتي چاپ هم نشده روي آن حساب مي‌كنند. حالت سوم، خود طلاست و گزينه چهارم هم هرج و مرج است كه در آن مردم اعتمادشان به پول‌هاي كاغذي را از دست مي‌دهند.

قطعه فيلم زير را حتما ببينيد:

آيا مي‌دانيد چه چيز آمريكا را ابرقدرت كرده بود؟ طلاهايي كه در طول دو جنگ جهاني، از اروپا وارد كشور شده بود و آمريكا به پشتوانه همان‌ها تا سال 1971 توانست تمام جهان را ببلعد. ( قسمت دوم را ملاحظه بفرماييد.). پس از سال 1971 كشورهاي ديگر شروع كردند به پس گرفتن طلاهايشان و براي اينكه ما بي‌طلا نشويم نيكسون وارد كار شد و ما را از سيستم برتون وودز كه آخرين باقيمانده از نظام مالي استاندارد طلا بود جدا كند.

جايگاه كارت‌هاي بانكي و اعتباري در سيستم مالي امروز:

امروز ميزان استفاده از اين كارت‌ها به شدت رو به افزايش و استفاده از پول نقد به شدت رو كاهش است. اعدادي كه در هنگام استفاده از كارت خلق و حذف مي‌شوند، «اعتبارات معوقه در گردش» نام دارند. وقتي شما چيزي را با كارت اعتباري مي‌خريد داريد نقدينگي خلق مي‌كنيد. بانك در حقيقت هيچ پولي به شما نداده اما يك مشت عدد توليد كرده است. حساب آن فرد فروشنده‌اي كه شما در فروشگاهش كارت مي‌كشيد نمي‌تواند فرق بين پولي كه به صورت ديجيتال خلق شده و پول كاغذي نقد رو تشخيص بده. پس اعتبارات كارتي هم بخشي از نقدينگي در گردش به حساب مي‌آيند.

تقريبا دو سال تا سقوط دلار و صعود وحشتناك طلا باقي مانده است:

چيزي كه اكنون قيمت جهاني طلا را تعيين مي‌كند، ميزان طلاي موجود نيست بلكه ميزان دلار در گردش است.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

در دوره ركود بزرگ سال 1929 در آمريكا بيشتر از تمام دوره‌هاي ديگر ميليونر به وجود آمد. فرصتي كه در حال آمدن است بهترين فرصت تمام زندگي ما مي‌تواند باشد. اين نخستين بار در طول تاريخ جهان است كه تمام پول‌هاي جهان بدون پشتوانه شده‌اند.

تا كنون به اين رازهاي پنهان پول رسيده‌ايم:

بي‌اعتمادي فزاينده‌اي نسبت به دلار آمريكا در جهان وجود داره.

تغيير نظام مالي فعلي اجتناب ناپذيره و به احتمال زياد همراه با آشوب.

استانداردهاي طلا در دوره‌هاي بلندمدت جواب نمي‌دهند، اما خود طلا جواب مي‌دهد.

عموم جامعه از طريق استفاده از كارت‌هاي اعتباري و وام گرفتن، روند چاپ پول را تسريع مي‌كنند.

در قرن گذشته طلا دوبار خودش را با افزايش نقديگي دلار آمريكا هماهنگ كرده و احتمالا باز هم مي‌كند.

در قسمت بعد نشان خواهيم داد كه نظام مالي جهان واقعا چطور كار مي‌كند و چرا همه ارزهاي ملي مجبورن ارزش‌شان را از دست بدهند.

ادامه دارد…

دانلود کامل قسمت سوم

منبع: مشرق

برای دیدن  صفحه‌ی ویژه تحلیل مستند کلیک کنید

برای دیدن پرونده ویژه به این صفحه مراجعه بفرمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. سلام.
    با تشکر از زحمات شما در اشاعه فرهنگ مخالفت با ربا.
    متاسفانه فایل هایی که از سایت شما داونلود میکنم آلوده به یک ویروس خطرناکه. کل فایلهای کامپیوترمو encrypt کرده و اونا رو غیر قابل باز شدن کرده.
    لطفا” هر چه سریعتر رسیدگی بفرمایید.

    1. علیکم السلام
      ما فقط چند فایل ‍PDF ارائه دادیم که امکان ویروسی شدن ندارند. ویدئوها نیز به همین ترتیب. سرورهایی که فایل‌ها بر روی آن هستند نیز تماما توسط آنتی ویروس بررسی و محافظت می‌شود. شخص دیگری به غیر از شما نیز گزارشی در این باب ارسال نکرده است. لذا احتمال می‌دهیم مرورگر شما آلوده باشد یا از طریق دیگری این مشکل منتقل شده باشد. لطفا مجددا بررسی کنید.

  2. با سلام و تشکر از روشنگری های خوبتون
    لطفا فایل زیر نویس شده کامل قسمت های یک و چهار ، مستند ” رازهای پنهان پول ” را هم بذارید توی سایت و یا برام بفرستین اگه ممکنه. خیلی خیلی ممنون میشم

    1. علیکم السلام
      ان‌شاالله انجام خواهیم داد اما چه کنیم اولیت‌ها زیاد و نیر کم است.

  3. با تشکر از زحمات شما،متاسفانه علی رغم تلاش زیاد هیچ فایلی دانلود نمی شود . لطفا این نقصان بزرگ را برطرف کنید

    1. بررسی شد، مشکلی برای دریافت قطعات ویدئوی موجود در متن وجود ندارد. لطفا مجددا بررسی کنید.

  4. جای شکر داره که سایتی منظم در مورد نابودی این پدیده شوم اقتصادی در کشور داره فعالیت میکنه.دوست گلم نمیدونم وابسته به چه نهاد یا گروهی هستی،ولی مطمئنم وابسته به اداره دولتی و یا نهاد فرهنگی بودجه بگیر نیستید،چون معلومه از این دستگاه فرهنگی و اداری کشور کارهای حلال اینجوری برنمیاد.واقعا ممنون و سپاسگزارم.امیدوارم از یاران استاد عزیز ،حسن عباسی باشید که از سردمداران نابودی ربا و تربیت نسل ناآشنا با وام هستند.به هر حال روی منم حساب کن و از این دست کارای تبلیغاتی روی کار منم حساب کن.فعلا توی سایت http://links.shankh.ir که یک سیستم تبادل هوشمند هستش لینک سایت reba.ir رو ثبت کردم.توی آدرس:
    http://shankh.ir/?page_id=6915
    هم لوگوی سایت رو ثبت کردم.توی آدرس http://shankh.ir/?page_id=6865 هم لینک سایت رو گذاشتم.اگه شما هم لینک سایت دلیل که با موضوع فرهنگی فعاله رو ثبت کردین و یا لوگوی ما رو گذاشتین ممنون میشم.و در غیر اینصورت باز هم ممنون شما هستم و اگر کمکی از حقیر در جهت منزوی کردن پدیده شوم بانکداری ربوی برآمد در خدمتم.حق نگهدارتان.میبخشید هر کاری کردم نتونستم این فرم رو از طریق برگه ارتباط با ما براتون بفرستم ناچار شدم بیام تو پست ها