با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
اقتصاددانان در روزآمدکردن قانون بانکداری اسلامی کوتاهی کرده‌ است

اقتصاددانان در روزآمدکردن قانون بانکداری اسلامی کوتاهی کرده‌ است

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: اقتصادانان مجلس در روزآمد کردن قانون بانکداری اسلامی کوتاهی کرده‌اند.

دکتر حیدری، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان شب گذشته ۲۰ آبان ۹۳ در تحلیل اقتصادی خود پس از اکران مستند «فاکتور صوری» در دانشگاه علوم پزشکی لرستان که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه انجام شد، گفت: اقتصادانانی که در مجلس حضور دارند در روزآمد کردن قانون بانکداری اسلامی کوتاهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قانون بانکداری اسلامی در ایران بنابر فتوای مراجعی همچون رهبر معظم انقلاب محکوم به صحت است و با این حال می‌توان گفت که فضای حاکم بر نظام بانکداری کشورمان یک فضای قانونی مبتنی بر بانکداری بدون ربا است، افزود: مشکلی که وجود دارد این است که این قانون را پس از گذشت ۳۰ سال تکمیل نکرده‌ایم و با این حال ضرورت دارد که تکمیل این قانون به عنوان یک مطالبه از جانب جامعه دانشگاهی پیگیری شود.

15

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان رواج پدید فاکتور صوری در نظام بانکداری کشور را یکی از آثار منفی تکمیل نشدن نظام بانکداری اسلامی در کشورمان دانست و گفت: معاملاتی که بر اساس فاکتورهای صوری انجام می‌شوند به دلیل اینکه یک طرف معامله قصد معامله نداشته است باطل هستند.

حیدری با اشاره به اینکه در اقتصاد اسلامی مبادلات مالی باید به بخش واقعی اقتصاد گره بخورند، تصریح کرد: در اقتصاد اسلامی باید با نیت واقعی وارد بانک شویم در غیر اینصورت به معاملات باطل دچار می‌شویم.

وی با بیان اینکه در طول بیش از ۴۰ سال گذشته تولید ۱۰ برابر و تجارت ۴۰ برابر شده است، گفت: با این حال معاملات کاغذی و صوری در بانک‌ها، بورس‌ها و بازارهای جهانی چند صد برابر شده‌اند و هر روز نیز در حال افزایش هستند.

گزارش تصویری این اکران را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

منبع: سفیر فیلم